Copywriting cena za 1000 znaków – ile kosztują treści?

Spis Treści:

W copywritingu cena za 1000 znaków waha się od kilku do nawet kilkuset złotych. Dlaczego tak się dzieje? W tym artykule przyjrzymy się, co wpływa na takie wahania oraz sprawdzimy, ile kosztują teksty copywritera w 2022 roku.

Copywriting cena za 1000 znaków

Nie da się określić dokładnej stawki za 1000 znaków, gdyż jest ona kształtowana przez aktualną sytuację na rynku, oczekiwania finansowe copywriterów oraz przede wszystkim – rodzaj treści.

Cena jest ściśle zależna od tematyki oraz ilości wymaganego researchu, co wpływa znacząco na czas tworzenia tekstu. Spróbujmy jednak przyjąć ogólne widełki, w których mieści się zdecydowana większość copywriterów.

Prezentowane dane są opracowane na podstawie naszych obserwacji oraz licznych doświadczeń zarówno z agencjami, jak i freelancerami. Formułując oczekiwane stawki za 1000 znaków, braliśmy pod uwagę najpopularniejsze grupy na Facebooku i wybrane strony firmowe.

Copywriter cena – ile kosztuje tekst 1000 znaków?

Sprawdźmy oczekiwania finansowe za stworzenie 1000 znaków ze spacjami (zzs) w zależności od rodzaju tekstu.

  • Artykuły blogowe – od 8 do 60 złotych netto;
  • Teksty zapleczowe – od 5 do 25 złotych netto;
  • Artykuły eksperckie – od 25 do 80 złotych netto;
  • Slogany – od 200 do 1500 złotych netto;
  • Wpisy na Facebooku – od 25 do 100 złotych netto za sztukę;
  • Treści na stronę internetową – od 20 do 70 złotych netto;
  • Opisy produktów i kategorii – najczęściej jednolita stawka; od 8 do 30 złotych netto;
  • Precle – dawniej 5-8 złotych netto; dziś rzadko spotykane w ofercie copywritera.

Najczęstsza kwota za 1000 zzs wynosi więc 10-25 złotych netto.

Przy analizowaniu jakiegokolwiek cennika copywritera widzimy, że cena za 1000 znaków jest zawsze różnorodna. Nic w tym dziwnego, ponieważ wymagania dotyczące treści są tak odmienne, jak umiejętności copywritera.

Copywriter stawki – od czego zależą widełki?

Podstawowe aspekty, które mają wpływ na oferowane stawki, to:

  1. Kompetencje – treści profesjonalnych copywriterów są wyżej cenione. Wynika to z faktu, iż doświadczony pisarz lepiej wie, jak wykonać optymalizację pod SEO, jakie komunikaty zadziałają na odbiorców itd.
  2. Język – teksty tworzone w obcych językach mogą być nawet o 300-400% droższe. Wyżej podane kwoty dotyczą treści w języku polskim, dlatego w przypadku skierowania oferty na rynki zagraniczne należy policzyć znacznie wyższą stawkę za 1000 znaków. Najtaniej wychodzi język angielski (droższy zaledwie o kilkanaście procent), rosyjski i ukraiński. Cena wzrasta wraz z malejącą popularnością języka.
  3. Narzędzia copywriterskie – realizacja tekstów w oparciu o solidne dane zwiększa ich skuteczność, a wraz z tym również cenę.
Przykład:

Opis produktu wykonany w języku polskim przez początkującego copywritera będzie zwykle kosztował około 8-12 złotych netto za 1000 znaków ze spacjami.

Treść na ten sam temat, opracowana przez zawodowego copywritera, będzie już kosztować 15-20 złotych, a jeśli zamówienie dotyczy copywritingu angielskiego – od 25 do 30 złotych.

Czy cena copywritingu rośnie?

Warto zwrócić uwagę na zauważalny trend, a mianowicie – stawki copywritingu za 1000 znaków konsekwentnie rosną. Prawdopodobnie jest to po części wynik inflacji, a także większej świadomości wśród przedsiębiorców i samych copywriterów. Dziś już nie ulega wątpliwości, że profesjonalne treści skuteczne spełniają wiele zadań marketingowych, a za dobry tekst swoje się płaci.

Wiele osób może być oburzonych, że za „zwykły tekst” ludzie oczekują kilkuset złotych. Jednakże wyczerpanie tematu, atrakcyjna treść oraz struktura pod SEO to czynniki, które sprawiają, że jeden świetny artykuł potrafi przynieść więcej korzyści od dziesięciu słabych.

Co więcej, zgodnie z zasadą content marketingu, wyszukiwarki prezentują jedynie treści najwyższej jakości, a za takie trzeba zapłacić adekwatnie do włożonej pracy – a więc dużo. Warto jednak zaznaczyć, że trend rosnących stawek obowiązuje głównie wśród profesjonalnych copywriterów. Nowicjusze wciąż oferują pisanie tekstów za bardzo niskie kwoty, co umożliwia im zyskanie doświadczenia oraz wzbogacenie swojego portfolio.

Cena copywritingu za 1000 znaków – FAQ

Poniżej odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania związane z rozliczeniami.

1000 zzs – jaka to długość?

Przyjmuje się, że jedna kartka A4 zawiera ~2800 zzs. Dokładna liczba zależy od struktury tekstu oraz użytej czcionki. Niemniej możemy przyjąć, że jeśli rozliczasz się z copywriterem za stawkę 30 zł/1000 zzs, zapłacisz ~84 zł za kartkę A4.

Jaka stawka za 1000 znaków jest optymalna?

Nie da się odpowiedzieć na to pytanie, gdyż zlecenia mogą się znacznie różnić pod kątem wymagań. Im większe są oczekiwania w stosunku do copywritera, tym wyższa jest stawka za tworzone teksty.

Co wpływa na wycenę?

Stawka za 1000 znaków zależy od branży klienta, rodzaju treści oraz kompetencji copywritera. Cena wzrasta w przypadku wykorzystywania specjalnych narzędzi oraz pisania w obcym języku. Z kolei ujemny wpływ ma wielkość zlecenia oraz czas współpracy.

Bez wątpienia można zapłacić kilkanaście złotych za cały artykuł, ale pojawia się pytanie, czy będzie on skutecznie realizował cele marketingowe, zwiększając sprzedaż lub pozycjonowanie. Z drugiej strony równie łatwo można przepłacić za treści, choć konkurencja nieustannie poprawia sytuację zleceniodawców, oferując dobre teksty w przystępnej cenie.

Mamy nadzieję, że rzuciliśmy choć trochę światła na zagadnienie, ile kosztuje u copywritera tekst 1000 znaków. W przypadku wielu zleceń trzeba się liczyć ze znaczącymi wydatkami, ale jakość jest szczególnie istotna w copywritingu.

Podsumowanie

  • Cena za 1000 znaków zależy od wymagań dotyczących tekstu, rodzaju treści, umiejętności copywritera, a także aktualnej sytuacji rynkowej.
  • Nie bez znaczenia pozostaje również czas współpracy, wielkość zlecenia oraz możliwość wystawienia faktury.
  • Najczęstsza stawka za 1000 znaków wynosi od 10 do 25 złotych netto.

Jeśli chcesz zamówić profesjonalne treści, skontaktuj się z nami! Jesteśmy zespołem copywriterów, który opracuje dla Ciebie skuteczne teksty marketingowe.

Darmowa wycena

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Komentarze

Kasia18.10.2021 13:07

Hej! Czy jeśli piszę w języku niemieckim to powinnam podwoić stawkę za 1000 zzs czy jak to mogę liczyć?

Odpowiedz
    Bartosz Ciesielski18.10.2021 14:11

    Cześć, my realizujemy teksty w j. niemieckim za 150% polskiej stawki. Tak samo dla pozostałych języków europejskich z wyjątkiem skandynawskich (180-200%). Z kolei niżej wyceniamy ukraiński, rosyjski i oczywiście angielski. Wówczas doliczamy 30% do kwoty za 1000 znaków.

    Odpowiedz
Wioleta27.03.2023 16:07

Hej.
Jeśli pracodawca w swojej ofercie pracy zaznacza, żeby podać stawkę za 400k zzs, to jak mam rozumieć „k”? Nie do końca wiadomo czy chodzi o 400 000 (trochę dużo) czy „k” oznacza jeszcze coś innego.
Pierwszy raz spotkam się z takim zapisem.

Odpowiedz
    Julia Markiewicz27.03.2023 19:18

    „K” to przedrostek wielokrotności jednostki miary oznaczający mnożnik 1000, więc w tym przypadku najprawdopodobniej mowa właśnie o 400 000 zzs (choć jest to rzeczywiście niestandardowy sposób wyceny).

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.03.2024 Marketing
15.03.2024 Korekta & Redakcja
14.03.2024 Porady & Ciekawostki
13.03.2024 Pozycjonowanie
12.03.2024 Marketing
11.03.2024 Marketing
08.03.2024 Korekta & Redakcja
07.03.2024 Marketing
06.03.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu