Copywriting Cena Za 1000 Znaków - Ile Zwykle Kosztują Teksty? Sprawdź!
Copywriting cena za 1000 znaków - przeczytaj artykuł!

Copywriting cena za 1000 znaków – ile kosztują treści?

W przypadku zawodu, jakim jest copywriting, cena za 1000 znaków waha się od kilku do nawet kilkuset złotych. W tym artykule przyjrzymy się, co wpływa na takie wahania oraz sprawdzimy, ile kosztują treści copywritera w 2020 roku.

Copywriting cena za 1000 znaków

Nie da się określić dokładnej, arbitralnej stawki za 1000 znaków, gdyż jest ona kształtowana przez aktualną sytuację na rynku, oczekiwania finansowe copywriterów oraz przede wszystkim – rodzaj treści. Cena jest bowiem ściśle zależna od tematyki oraz ilości wymaganego research’u, co wpływa znacząco na czas tworzenia tekstu.

Spróbujmy jednak przyjąć ogólne widełki, w których mieści się zdecydowana większość copywriterów. Prezentowane dane są opracowane na podstawie naszych obserwacji oraz licznych doświadczeń zarówno z agencjami, jak i freelancerami. Formułując oczekiwane stawki, braliśmy pod uwagę najpopularniejsze grupy na Facebooku i wybrane strony firmowe.

Copywriter – Ile kosztuje tekst 1000 znaków?

Sprawdźmy oczekiwania finansowe za stworzenie 1000 znaków ze spacjami (zzs) w zależności od rodzaju tekstu.

  • Artykuły blogowe – od 10 do 60 złotych netto
  • Teksty zapleczowe – od 9 do 25 złotych netto
  • Artykuły eksperckie – od 25 do 80 złotych netto
  • Precle – praktycznie wyginęły na rynku copywritera; znaleźliśmy zaledwie dwie oferty za 5 i 6 złotych netto
  • Slogany – od 200 do 1500 złotych netto
  • Wpisy na Facebooku – od 25 do 100 złotych netto
  • Treści na stronę internetową – od 20 do 70 złotych netto
  • Opisy produktów i kategorii – najczęściej jednolita stawka; od 8 do 40 złotych netto

Widzimy więc, że analizując jakikolwiek cennik copywritera,  cena za 1000 znaków jest zawsze różnorodna i zależna od jednostki. Nic w tym dziwnego, ponieważ wymagania dotyczące treści są tak odmienne, jak umiejętności copywritera.

Czy cena copywritingu rośnie?

Warto zwrócić uwagę na zauważalny trend, a mianowicie – stawki copywritingu za 1000 znaków konsekwentnie rosną. Prawdopodobnie jest to po części wynik inflacji, a także większej świadomości wśród przedsiębiorców i samych copywriterów. Dziś już nie ulega wątpliwości, że profesjonalne treści skuteczne spełniają wiele zadań marketingowych, a za dobry tekst dużo się płaci.

Wiele osób może być oburzonych, że za „zwykły tekst” ludzie oczekują kilkuset złotych. Jednakże wyczerpanie tematu, atrakcyjna treść oraz struktura pod SEO to czynniki, które sprawiają, że jeden świetny artykuł potrafi przynieść więcej korzyści od dziesięciu słabych.

W dobie content marketingu wyszukiwarki prezentują jedynie treści najwyższej jakości, a za takie trzeba zapłacić adekwatnie do włożonej pracy – a więc dużo.

Cena tekstów copywriterskich za 1000 znaków – podsumowanie

Poddając analizie copywriting cena za 1000 znaków zależy od wymagań dotyczących tekstu, rodzaju treści, umiejętności copywritera, a także aktualnej sytuacji rynkowej.

Nie bez znaczenia jest również czas współpracy, wielkość zlecenia oraz możliwość wystawienia faktury.

Bez wątpienia można zapłacić kilkanaście złotych za cały artykuł, ale pytanie, czy będzie on skutecznie realizował założenia marketingowe, zwiększając sprzedaż lub pozycjonowanie. Z drugiej strony równie łatwo można przepłacić za treści, choć konkurencja nieustannie poprawia sytuację zleceniodawców, oferując dobre teksty w przystępnej cenie. Z tego względu współpraca z copywriterem jest opłacalna dla wielu firm.

Mam nadzieję, że rzuciliśmy choć trochę światła na zagadnienie, ile kosztuje u copywritera tekst 1000 znaków. W przypadku wielu zleceń trzeba się liczyć ze znaczącymi wydatkami, ale inwestycja w jakość jest szczególnie lukratywna w dobie content marketingu.

Komentarze

  1. Mega poważnym problemem, jeśli chodzi nie tylko o stawki, ale i cały rynek jest to, że zleceniodawca często nie rozumie, z jakich usług korzysta i co do końca chce osiągnąć. Z resztą często sam piszący tego nie wie. W Polsce na każdego piszącego mówi się copywriter, gdzie w rzeczywistości copywriter to ktoś, kto pisze teksty sprzedażowe, i nie ma np nic wspólnego z optymalizacją treści pod SEO. Nagrałem o tym materiał, zapraszam: https://youtu.be/6zQxQdavCOo

    1. Niestety copywriter to pojemne określenie i nawet słowniki mają problem z aktualnym zdefiniowaniem zakresu usług. Dlatego też powstaje wiele odgałęzień takich jak seo copywriter, content writer, ghostwriter itp. Rynek dopiero się kształtuje i poczekamy jeszcze dobrych parę lat, zanim zawody pisarskie – oraz ich określenia – finalnie się ustabilizują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *