Kreatywne reklamy – czy są skuteczne?

Świat reklamy jest bardzo dynamiczny, w ostatnich latach można obserwować w tym zakresie duże zmiany. Aby móc dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoim produktem lub usługą, reklama musi być ciekawa i kreatywna. W dzisiejszych czasach bardzo łatwo jest zniknąć ze swoim przekazem wśród konkurencji, dlatego strategia promocji powinna być dobrze przemyślana. Czym są kreatywne reklamy i jak powinny wyglądać?
Kreatywna reklama – co to?
Reklama kreatywna to przekaz, który zapada w pamięć i zazwyczaj łamie schematy.
W tym wypadku chodzi o to, aby wykazać się pomysłowością i zaproponować odbiorcy coś zupełnie innego, niż miał okazję dotychczas oglądać.
Obecnie na rynku konkurencja jest ogromna i to niezależnie od branży, co więcej – bardzo dużo firm wzoruje się na sobie, co powoduje, że przekazy reklamowe zazwyczaj są podobne i przewidywalne. Jeżeli jednak zależy Ci na tym, aby wyróżnić się na rynku i zdobyć nowych klientów, standardowa reklama to zdecydowanie za mało.
Warto postawić na oryginalność przekazu. Reklama musi być nieszablonowa, powinna w jakiś sposób zaskakiwać odbiorcę, dzięki temu zostanie zapamiętana. Oczywiście bardzo dużo zależy od profilu Twojej działalności oraz tego, co chcesz sprzedaż. Musisz zdawać sobie też sprawę z tego, że reklama kreatywna nie sprawdzi się tak samo dobrze w każdej branży.
Zasady reklamy kreatywnej
Jak zrealizować skuteczną i kreatywną reklamę? Weź pod uwagę kilka ważnych zasad:
- Pokaż jak Twój produkt radzi sobie w ekstremalnej sytuacji.
- Wymień zalety używania i konsekwencje nieużywania produktu.
- Postaw na autentyczność w swoim przekazie.
- Pamiętaj, że komunikat musi zaskakiwać, a więc powinien przełamywać rutynę.
- Zaplanuj kampanię długoterminowo. Jeżeli reklama przypadnie do gustu odbiorcom, wówczas możesz opublikować całą serię.
- Przeprowadzaj badania – skorzystaj z bezpłatnych narzędzi typu Google Trends, Google Analitycs, Search Console, aby lepiej poznać potrzeby i oczekiwania swoich odbiorców.
- Zaskocz odbiorców wykorzystaniem w reklamie nowoczesnej technologii, wybierz coś co trafi do grupy Twoich odbiorców.
Czy kreatywna reklama jest skuteczna?
Tworzenie reklam kreatywnych naprawdę się opłaca, dzięki nim skuteczność przekazu jest większa.
Gdy Twoja reklama będzie mało ciekawa, to najprawdopodobniej przemknie przez głowy odbiorców niepostrzeżenie i szybko o niej zapomną. Przekaz wywołujący emocje, szokujący, chwytający za serce, z pewnością sprawi, że konsument skupi na niej większą uwagę.
Reklama kreatywna to bez wątpienia bardzo dobra inwestycja. Decydując się na wdrożenie takiej formy promocji, możesz liczyć na:
- większą skuteczność przekazu;
- większe zaangażowanie odbiorców;
- budowanie wiarygodności marki;
- większą liczbę wiernych klientów;
- większe zyski.
Przykłady kreatywnych reklam
Dobrym przykładem są reklamy świąteczne Coca-Coli. W roku 2020 marka zaprezentowała spot reklamowy wykonany przy współpracy z nowozelandzkim reżyserem Taika Waititi, który był nominowany do Oscara.
Bohaterem reklamy jest mężczyzna, który opuszcza dom, aby rozpocząć pracę na farmie wiatrowej. Gdy żegna się z rodziną, córka wręcza mu list zaadresowany do świętego Mikołaja. Mężczyzna dociera na miejsce i wtedy uświadamia sobie, że zapomniał wysłać listu, dlatego postanawia wyruszyć na Biegun Północny.
Podczas wyprawy pokonuje wiele trudności, mimo to ostatecznie nie udaje mu się dotrzeć do celu. Rozczarowany wraca do domu, wtedy okazuje się, że jedynym prezentem, jaki chciała dziewczyna, były święta spędzone z tatą.
Reklama naprawdę chwyta za serce, jest wzruszająca, co więcej skłania widza do refleksji.
Oczywiście to nie jedyna marka, która może pochwalić się naprawdę ciekawymi pomysłami. Warto wspomnieć również o świetnych spotach platformy sprzedażowej Allegro, która również przyzwyczaiła nas do doskonałych kreatywnych reklam.
W roku 2022 powstał film reklamowy pod tytułem „Listy do Mikołaja”, w którym głównym bohaterem jest mały chłopiec spisujący marzenia świąteczne. Okazuje się jednak, że nie są to jego marzenia, leczy życzenia dla sąsiadów. Głównym mottem spotu jest hasło: „Zobacz wokół siebie to, co najważniejsze”.
Podsumowanie
- Reklama kreatywna to przekaz, który zapada w pamięć i zazwyczaj łamie schematy.
- Kreatywne reklamy są skuteczniejsze niż zwykły przekaz reklamowy, przynoszą większe korzyści. W ten sposób możesz zyskać grono zaufanych klientów.
- Wdrożenie reklamy kreatywnej do swoich działań przekłada się na większe zyski.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz