Promocja firmy w Internecie – jak przeprowadzić ją skutecznie?

Spis Treści:

Rozpoznawalność firmy w sieci ma fundamentalne znaczenie pod kątem późniejszej sprzedaży. Tysiące przedsiębiorców zadaje sobie pytanie – jak reklamować się w Internecie? Firmę w sieci promować można na różne sposoby – od postów w mediach społecznościowych po optymalizację SEO. Przedsiębiorcy często zapominają o darmowych metodach, do których zalicza się np. Profil Firmy w Google. Poznaj skuteczne sposoby na promocję firmy w Internecie!

Promocja firmy w sieci

Promocja firmy w Internecie to wszystkie działania podejmowane przez przedsiębiorców mające na celu zwiększenie rozpoznawalności działalności.

Celem nadrzędnym marketingu w sieci jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców traktowanych jak potencjalni klienci. W tym przypadku działania promocyjne ograniczają się do największego środka przekazu, czyli Internetu.

Najważniejsze metody promocji firmy w sieci to między innymi:

  • przejrzysta strona internetowa,
  • artykuły blogowe,
  • optymalizacja SEO,
  • Profil Firmy w Google,
  • social media.

Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma)

Promocję firmy w Internecie warto rozpocząć od założenia całkowicie darmowej wizytówki firmy w Google.

Twój profil będzie od teraz pozycjonowany w wyszukiwarce, co bezpośrednio odbije się na zwiększeniu rozpoznawalności. Za pośrednictwem wizytówki możesz publikować zdjęcia i filmy z miejsca pracy czy poinformować klientów o godzinach otwarcia.

Profil Firmy w Google warto uzupełnić o następujące elementy:

  • godziny otwarcia,
  • lokalizację,
  • zdjęcia (w tym zdjęcie profilowe),
  • sekcję pytań i odpowiedzi,
  • adres i numer telefonu.

Najważniejszym aspektem są jednak opinie wyrażane przez klientów. Pozytywne oceny promują Twoją działalność, pozycjonując ją wyżej w wyszukiwarce.

Przejrzysta strona internetowa

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – powiedzenie to odnosi się nie tylko do powierzchownej oceny ludzi po wyglądzie. Strona internetowa jest w większości przypadków pierwszym miejscem zetknięcia się odbiorcy z Twoją ofertą. Kluczowe znaczenie dla użytkowników ma m.in.:

  • pasek wyszukiwania produktów,
  • czytelne kategorie,
  • formularz kontaktowy,
  • live chat.

Klarowna strona internetowa zatrzyma na dłużej odbiorcę. Nieczytelny układ witryny, brak przystosowania do urządzeń mobilnych bądź zawiłe kategorie sklepu mogą skutkować całkowitą utratą zainteresowania ze strony potencjalnego klienta. Z tego powodu reklama w mediach społecznościowych bądź promocja w Google Ads często okazują się całkowicie nieskuteczne.

Artykuły blogowe

Doskonałą przestrzenią do promocji działalności w Internecie jest firmowy blog. Publikując treści poradnikowe, budujesz wizerunek eksperta w swojej branży.

Dzięki artykułom masz szansę przyciągnąć nowych klientów poszukujących odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. W określonej części tekstu umieszczane są chwytliwe frazy CTA, wzywające odbiorcę do działania. Przykładem może być: „Sprawdź naszą najnowszą kolekcję bluz z kapturem!”. To zdanie może skutecznie skierować odbiorcę do końcowego zakupu odzieży.

Skuteczną metodą promocji są wpisy gościnne umieszczane poza Twoją stroną internetową. Publikując tego typu artykuł, możesz dotrzeć do nowej grupy odbiorców i zwiększyć zasięg witryny w sieci.

Optymalizacja SEO

Sposobem od lat stosowanym w marketingu internetowym jest proces optymalizacji witryny pod działanie wyszukiwarki internetowej, czyli tzw. SEO. Celem podejmowanych działań jest osiągnięcie możliwie jak najwyższej pozycji po wpisaniu w Google hasła związanego z Twoją działalnością. Optymalizacja SEO dokonywana jest m.in. na podstawie:

  • nasycenia treści słowami kluczowymi,
  • linkowania wewnętrznego,
  • optymalizacji kodu HTML,
  • poprawnego indeksowania mobile first.

Optymalizacja SEO w większości przypadków zlecana jest specjalistom dostosowującym znaczną część witryny do oczekiwań Google.

Social media

Skuteczna forma promocji to prowadzenie profilu w mediach społecznościowych! W postach wstawianych na Instagramie bądź Facebooku możesz podzielić się informacjami na temat swoich produktów. Posty mogą przybierać formy:

  • infografiki,
  • zdjęcia,
  • klipu promocyjnego,
  • filmu nagranego „od zaplecza”.

Odbiorców często bardziej interesują nagrania „od kuchni” ukazujące cały proces produkcji i ludzi odpowiedzialnych za Twoją ofertę. Który aspekt dodatkowo przemawia na korzyść promocji firmy w Internecie? Kontakt z klientem! Polubienia, komentarze i udostępnienia – dzięki funkcjom oferowanym w serwisie możesz na bieżąco oceniać zaangażowanie użytkowników. Wszystkie platformy oferują również możliwość kontaktu z potencjalnym klientem w wiadomościach prywatnych.

LinkedIn

Kluczem do skutecznej promocji firmy jest zwiększenie jej widoczność w sieci. W procesie budowy świadomości marki warto mieć na uwadze również serwis LinkedIn.

Chociaż portal kojarzony jest przede wszystkim z korporacyjnym światem, tzw. Company Page mogą utworzyć przedstawiciele każdej branży. Firmowy profil możesz uzupełnić o takie elementy jak:

  • zdjęcie profilowe,
  • zdjęcie w tle,
  • adres strony internetowej,
  • wielkość firmy,
  • gałąź przemysłu,
  • rok założenia,
  • typ firmy,
  • lokalizacja.

LinkedIn możesz traktować jako alternatywę dla Facebooka bądź Instagrama. Użytkowników przyciągną m.in. informacje o produktach napisane językiem korzyści, infografiki, klipy promocyjne, a także kulisy pracy.

Podsumowanie

  • Promocja firmy w Internecie to działania podejmowane przez przedsiębiorców mające na celu zwiększenie rozpoznawalności działalności w sieci.
  • Promocję firmy w sieci warto rozpocząć od założenia darmowego Profilu Firmy w Google.
  • Doskonałą przestrzenią do promocji działalności w Internecie jest firmowy blog.
  • Sposobem od lat stosowanym w marketingu internetowym jest proces optymalizacji witryny pod działanie wyszukiwarki internetowej (SEO).
  • Skuteczna forma promocji to prowadzenie profilu w mediach społecznościowych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu