Promocja firmy w Internecie – jak przeprowadzić ją skutecznie?
Rozpoznawalność firmy w sieci ma fundamentalne znaczenie pod kątem późniejszej sprzedaży. Tysiące przedsiębiorców zadaje sobie pytanie – jak reklamować się w Internecie? Firmę w sieci promować można na różne sposoby – od postów w mediach społecznościowych po optymalizację SEO. Przedsiębiorcy często zapominają o darmowych metodach, do których zalicza się np. Profil Firmy w Google. Poznaj skuteczne sposoby na promocję firmy w Internecie!
Promocja firmy w sieci
Promocja firmy w Internecie to wszystkie działania podejmowane przez przedsiębiorców mające na celu zwiększenie rozpoznawalności działalności.
Celem nadrzędnym marketingu w sieci jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców traktowanych jak potencjalni klienci. W tym przypadku działania promocyjne ograniczają się do największego środka przekazu, czyli Internetu.
Najważniejsze metody promocji firmy w sieci to między innymi:
- przejrzysta strona internetowa,
- artykuły blogowe,
- optymalizacja SEO,
- Profil Firmy w Google,
- social media.
Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma)
Promocję firmy w Internecie warto rozpocząć od założenia całkowicie darmowej wizytówki firmy w Google.
Twój profil będzie od teraz pozycjonowany w wyszukiwarce, co bezpośrednio odbije się na zwiększeniu rozpoznawalności. Za pośrednictwem wizytówki możesz publikować zdjęcia i filmy z miejsca pracy czy poinformować klientów o godzinach otwarcia.
Profil Firmy w Google warto uzupełnić o następujące elementy:
- godziny otwarcia,
- lokalizację,
- zdjęcia (w tym zdjęcie profilowe),
- sekcję pytań i odpowiedzi,
- adres i numer telefonu.
Najważniejszym aspektem są jednak opinie wyrażane przez klientów. Pozytywne oceny promują Twoją działalność, pozycjonując ją wyżej w wyszukiwarce.
Przejrzysta strona internetowa
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – powiedzenie to odnosi się nie tylko do powierzchownej oceny ludzi po wyglądzie. Strona internetowa jest w większości przypadków pierwszym miejscem zetknięcia się odbiorcy z Twoją ofertą. Kluczowe znaczenie dla użytkowników ma m.in.:
- pasek wyszukiwania produktów,
- czytelne kategorie,
- formularz kontaktowy,
- live chat.
Klarowna strona internetowa zatrzyma na dłużej odbiorcę. Nieczytelny układ witryny, brak przystosowania do urządzeń mobilnych bądź zawiłe kategorie sklepu mogą skutkować całkowitą utratą zainteresowania ze strony potencjalnego klienta. Z tego powodu reklama w mediach społecznościowych bądź promocja w Google Ads często okazują się całkowicie nieskuteczne.
Artykuły blogowe
Doskonałą przestrzenią do promocji działalności w Internecie jest firmowy blog. Publikując treści poradnikowe, budujesz wizerunek eksperta w swojej branży.
Dzięki artykułom masz szansę przyciągnąć nowych klientów poszukujących odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. W określonej części tekstu umieszczane są chwytliwe frazy CTA, wzywające odbiorcę do działania. Przykładem może być: „Sprawdź naszą najnowszą kolekcję bluz z kapturem!”. To zdanie może skutecznie skierować odbiorcę do końcowego zakupu odzieży.
Skuteczną metodą promocji są wpisy gościnne umieszczane poza Twoją stroną internetową. Publikując tego typu artykuł, możesz dotrzeć do nowej grupy odbiorców i zwiększyć zasięg witryny w sieci.
Optymalizacja SEO
Sposobem od lat stosowanym w marketingu internetowym jest proces optymalizacji witryny pod działanie wyszukiwarki internetowej, czyli tzw. SEO. Celem podejmowanych działań jest osiągnięcie możliwie jak najwyższej pozycji po wpisaniu w Google hasła związanego z Twoją działalnością. Optymalizacja SEO dokonywana jest m.in. na podstawie:
- nasycenia treści słowami kluczowymi,
- linkowania wewnętrznego,
- optymalizacji kodu HTML,
- poprawnego indeksowania mobile first.
Optymalizacja SEO w większości przypadków zlecana jest specjalistom dostosowującym znaczną część witryny do oczekiwań Google.
Social media
Skuteczna forma promocji to prowadzenie profilu w mediach społecznościowych! W postach wstawianych na Instagramie bądź Facebooku możesz podzielić się informacjami na temat swoich produktów. Posty mogą przybierać formy:
- infografiki,
- zdjęcia,
- klipu promocyjnego,
- filmu nagranego „od zaplecza”.
Odbiorców często bardziej interesują nagrania „od kuchni” ukazujące cały proces produkcji i ludzi odpowiedzialnych za Twoją ofertę. Który aspekt dodatkowo przemawia na korzyść promocji firmy w Internecie? Kontakt z klientem! Polubienia, komentarze i udostępnienia – dzięki funkcjom oferowanym w serwisie możesz na bieżąco oceniać zaangażowanie użytkowników. Wszystkie platformy oferują również możliwość kontaktu z potencjalnym klientem w wiadomościach prywatnych.
Kluczem do skutecznej promocji firmy jest zwiększenie jej widoczność w sieci. W procesie budowy świadomości marki warto mieć na uwadze również serwis LinkedIn.
Chociaż portal kojarzony jest przede wszystkim z korporacyjnym światem, tzw. Company Page mogą utworzyć przedstawiciele każdej branży. Firmowy profil możesz uzupełnić o takie elementy jak:
- zdjęcie profilowe,
- zdjęcie w tle,
- adres strony internetowej,
- wielkość firmy,
- gałąź przemysłu,
- rok założenia,
- typ firmy,
- lokalizacja.
LinkedIn możesz traktować jako alternatywę dla Facebooka bądź Instagrama. Użytkowników przyciągną m.in. informacje o produktach napisane językiem korzyści, infografiki, klipy promocyjne, a także kulisy pracy.
Podsumowanie
- Promocja firmy w Internecie to działania podejmowane przez przedsiębiorców mające na celu zwiększenie rozpoznawalności działalności w sieci.
- Promocję firmy w sieci warto rozpocząć od założenia darmowego Profilu Firmy w Google.
- Doskonałą przestrzenią do promocji działalności w Internecie jest firmowy blog.
- Sposobem od lat stosowanym w marketingu internetowym jest proces optymalizacji witryny pod działanie wyszukiwarki internetowej (SEO).
- Skuteczna forma promocji to prowadzenie profilu w mediach społecznościowych.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz