Jak pisać posty na LinkedIn?

Spis Treści:

Media społecznościowe są bardzo popularnym kanałem komunikacji. Facebook, Instagram czy TikTok to źródło rozrywki dla wielu użytkowników internetu. Istnieją również portale o bardziej biznesowym charakterze, jak np. LinkedIn. Głównym sposobem budowania społeczności na tego typu platformach jest tworzenie angażujących wpisów. Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się, jak publikować skuteczne posty na LinkedIn!

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który skupia się głównie na kontaktach biznesowo-zawodowych.

Jego celem jest zdobywanie nowych kontaktów i poszukiwanie pracy. Pod kątem wyglądu i funkcjonowania przypomina platformę Facebook.

Jakie możliwości daje nam LinkedIn? Oto kilka z nich:

  • dokumentowanie i opisywanie poszczególnych etapów swojej kariery zawodowej;
  • prowadzenie rozmów biznesowych;
  • poszukiwanie nowych możliwości rozwojowych dla swojej kariery zawodowej;
  • dzielenie się wiedzą i kreowanie się jako ekspert w swojej dziedzinie;
  • dbanie o wizerunek własny lub firmy, w której się pracuje.

Serwis LinkedIn jest idealnym miejscem dla osób, które chcą zdobywać nowe doświadczenie zawodowe i stawiać na rozwój kariery. Poprzez ten portal można podnieść swoją wartość na rynku pracy.

Jak pisać posty na LinkedIn?

Tak jak w innych mediach społecznościowych, na LinkedIn również głównym sposobem komunikacji jest umieszczanie postów – czyli prostych, krótkich publikacji, które udostępnia się na swoim profilu. Istnieje kilka podstawowych zasad, jak publikować treści na tej platformie.

Język i treść

W dzisiejszym świecie żyjemy szybko i każdego dnia przyswajamy wiele informacji. Z tego powodu długość postu nie pozostaje bez znaczenia. Zdecydowanie bardziej sprawdzą się treściwe, krótkie i zwięzłe treści. Limit znaków w pojedynczym poście wynosi 3000 znaków (jeszcze do niedawna było to 1300 zzs).

Każda umieszczona notka powinna być przemyślana, interesująca i dobrej jakości. Unikatowość to kolejny element, dzięki któremu można wyróżnić się na tle pozostałych użytkowników. Duże znaczenie ma również wartość tekstu – mało ciekawe i niechlujnie napisane treści niestety nie wnoszą wiele do Twojej strony. Dzięki merytorycznemu, ciekawemu contentowi przyciągniesz nowych czytelników i zatrzymasz tych, którzy już są. Zdobędziesz przy tym zaufanie odbiorców.

Podczas pisania posta zwróć szczególną uwagę na prostotę języka i brak błędów ortograficznych, interpunkcyjnych czy językowych. Poprawna i przejrzysta treść gwarantuje, że teksty są zrozumiałe oraz łatwe w odbiorze. 

Powinieneś również oszczędnie korzystać z terminów branżowych. Nie każdy czytelnik jest specjalistą, więc tym samym może nie zrozumieć treści przekazu i ostatecznie wybierze profil innej firmy. Dobrym rozwiązaniem jest tłumaczenie fachowych pojęć. Daje Ci to możliwość przekazania rzetelnej wiedzy Twoim odbiorcom, co jest niewątpliwie ogromną korzyścią.

Aby zainteresować odbiorców, warto zaangażować ich w rozmowę. Dyskusje, zapytania czy ankiety pozwolą nawiązać kontakt i dadzą możliwość wypowiedzi.

Struktura tekstu

Sama struktura tekstu ma również niebagatelne znaczenie. Użytkownicy zwykle skanują tekst, idąc po lewym jego brzegu. Zazwyczaj proces czytania przypomina kształt litery F.

Długie, zbite bloki tekstu nie zachęcają do lektury, a w niektórych przypadkach mogą być nawet odstraszające. Lepiej sprawdzą się krótkie akapity i zachowanie odstępów. Dzięki takiemu zabiegowi tekst nabiera lekkości, a czytelnik – oddechu.

Wpisy warto również urozmaicać hasztagami, ale należy ograniczyć się do użycia od 3 do 5 w jednym poście. Większa ilość może zostać źle odebrana, np. jako niepoważna i bezsensowna.

Grafiki

Spore grono osób przeglądających posty w mediach społecznościowych bardzo dużo uwagi poświęca grafikom. Z licznych badań wynika, że dzięki umieszczeniu zdjęcia artykuł może mieć nawet o 98% więcej wyświetleń w porównaniu z tymi bez grafiki.

Przy doborze zdjęcia warto pamiętać, aby było ono dopasowane do treści, można nawet pokusić się na nieco zabawne fotografie. Tym, na co trzeba mocno zwrócić uwagę, jest jakość zdjęcia. Warto również pamiętać, żeby fotografie umieszczane na profilu były w miarę spójne ze sobą i np. miały podobną kolorystykę.

Publikacja postów na LinkedIn

Podczas wstawiania wpisów na LinkedIn warto również zwrócić uwagę na trzy kwestie: częstotliwość, dzień i godzinę publikacji.

Częstotliwość

Bez względu na to, czy zdecydujesz się publikować wpisy raz w tygodniu, czy np. trzy razy, warto robić to systematycznie. Regularne umieszczanie postów przyzwyczaja czytelników do Twojej obecności, a czytanie publikacji staje się w pewnym sensie nawykiem odbiorców.

Dzień

Niektóre dni bardziej nadają się do publikacji niż inne. Ma to ścisły związek z tygodniem pracy. Wiadomo, że w dni robocze ma się mniej czasu na czytanie artykułów niż w weekend. Odradza się publikacji w poniedziałki, ponieważ to zazwyczaj w ten dzień ma się najwięcej zajęć.

Piątki z kolei mają zwykle luźniejszy charakter i łatwiej jest wtedy wygospodarować trochę czasu na zapoznanie się z interesującymi materiałami. Należy pamiętać, że każda grupa odbiorców jest inna i trzeba po prostu testować różne możliwości i obserwować, w które dni odbiór udostępnianych materiałów jest największy i dostosować się do wyników tych obserwacji.

Godzina

Z wielu badań wynika, że najlepszą godziną do publikacji artykułów są okolice 10:00 rano. Każda zainteresowana osoba ma wówczas czas, aby móc zapoznać się z interesującym materiałem. Godzinę również warto przetestować i dopasować ją do swoich potrzeb.

Korzyści z publikacji postów na LinkedIn

Publikowanie postów na LinkedIn niesie ze sobą wiele korzyści. Są to między innymi:

  • stale zwiększające się zasięgi;
  • kreowanie wizerunku eksperta;
  • możliwość podzielenia się z odbiorcami swoją wiedzą;
  • reklama dla własnej firmy;
  • zwiększenie sprzedaży;
  • budowanie zaufania;
  • zdobywanie i utrzymywanie lojalności klientów.

O czym pisać na LinkedIn?

Jakie treści warto publikować na swoim profilu? Przede wszystkim należy pamiętać, że LinkedIn to nie Facebook, więc nie należy umieszczać tutaj prywatnych zdjęć. Każda treść powinna być dostosowana do tematu przewodniego portalu, a w tym przypadku będą to treści okołobiznesowe i zawodowe. 

Profil prywatny

Na profilu prywatnym warto umieszczać:

  • artykuły, które Cię zainteresowały;
  • inne wartościowe treści, które można opatrzyć własnym komentarzem na dany temat – być może wywiąże się z tego interesująca dyskusja;
  • opis swoich doświadczeń zawodowych oraz wyciągnięte z danej lekcji wnioski;
  • pytania – można zadawać je osobom bardziej doświadczonym i korzystać z ich wiedzy;
  • motywujące cytaty;
  • branżowy humor;
  • ciekawe filmiki, live’y, prezentacje, dokumenty.

Profil firmowy

Na profilu firmowym warto umieszczać:

  • informacje branżowe;
  • informacje o swoim udziale w jakiejś akcji społecznościowej;
  • osiągnięte cele, świętowane sukcesy;
  • grafiki z ważnymi informacjami/statystykami dotyczącego danej branży;
  • powitanie nowych pracowników;
  • przedstawienie nowych partnerów biznesowych;
  • docenienie partnerów biznesowych lub pracowników;
  • informacje o rekrutacji;
  • ciekawostki o firmie i jej pracownikach;
  • filmiki o firmie, jej produktach i usługach.

Social Selling Index (SSI)

Jest pewien sposób, dzięki któremu można sprawdzić siłę swojej marki osobistej na LinkedIn. Jest to wskaźnik Social Selling Index (SSI). Pod uwagę są tutaj brane dane, takie jak:

  • jakość relacji;
  • jakość interakcji;
  • zaangażowanie w rozmowy;
  • siły profilu zawodowego.

SSI określa też prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu w sprzedaży społecznościowej na LinkedIn.

Artykuły na LinkedIn

LinkedIn daje też możliwość opublikowania artykułu o długości do 125 000 zzs, który może się pojawiać na tablicach kontaktów nawet przez 72 godziny (zwykłe posty wyświetlają się przez 24 godziny).

Pisanie artykułu na LinkedIn (screen)

Po kliknięciu w ikonę „Napisz artykuł” zostajemy przeniesieni do prostego interfejsu, który umożliwia ułożenie treści podobnie jak na blogu. Górna tabelka edycji zapewnia podstawowe funkcje, takie jak:

  • zmiana nagłówków;
  • pogrubienie tekstu;
  • kursywa;
  • podkreślenie tekstu;
  • punktory;
  • cytaty;
  • linki.

Oprócz tego można podejrzeć w menu dotychczasowe publikacje oraz wyświetlić wersję roboczą artykułu. Pisanie artykułów na LinkedIn daje zatem o wiele więcej możliwości w porównaniu ze zwykłym wpisem.

Ponadto artykuły zamieszczane na LinkedIn są dobrze pozycjonowane w wyszukiwarce, więc wstawienie ciekawej publikacji, z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi, może przyczynić się do większych zasięgów organicznych.

Podsumowanie

  • Limit znaków w pojedynczym poście na LinkedIn wynosi 3000 znaków. Treść posta powinna być przemyślana, interesująca i dobrej jakości.
  • Post na LinkedIn nie powinien być zbitym blokiem tekstu. Takie treści są mniej chętnie czytane przez użytkowników portali społecznościowych.
  • W tekście można używać hasztagów (optymalnie od 3 do 5 na tekst). Warto również dodawać grafiki, ponieważ przekłada się to na zwiększenie wyświetleń posta.
  • Należy zwrócić uwagę na dzień i godzinę publikacji posta, a przy tym dbać o regularność, która przyzwyczaja odbiorców do naszej obecności.
  • Aktywność i zaangażowanie pozwalają budować społeczność. Warto dzielić się wiedzą i angażować odbiorców poprzez dyskusje czy ankiety.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Aleksandra Wolniewicz

Swoje zamiłowanie do książek i pasję do pisania odkryła już w czasach gimnazjum, niejednokrotnie odczytując swoje wypracowania na forum. Szukając pomysłu na siebie, postawiła na swoje pasje i postanowiła rozwijać się w copywritingu. W swojej karierze zawodowej przez wiele lat zdobywała doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej, co z powodzeniem wykorzystuje również w swoich tekstach. Poza warsztatem pisarskim rozwija się także w zakresie marketingu, biorąc udział w różnego rodzaju kursach i szkoleniach. Prywatnie żona i mama dwójki dzieci. W wolnym czasie chętnie rozwija swoje umiejętności kulinarne, czyta książki i uprawia sport.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu