Jak pisać posty na LinkedIn?

Spis Treści:

W dzisiejszych czasach media społecznościowe są bardzo popularnym kanałem komunikacji. Praktycznie każdy z nas korzysta z nich w większym lub mniejszym stopniu. Facebook, Instagram czy TikTok – na tych przykładowych portalach wielu ludzi szuka rozrywki i spędza czasem po kilka godzin dziennie. Istnieją również portale mające bardziej biznesowy charakter np. LinkedIn. Aby budować społeczność, na wszystkich wymienionych mediach użytkownicy piszą posty. Właśnie tym tematem zajmiemy się w tym artykule i podpowiemy, jak pisać posty na LinkedIn.

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który skupia się głównie na kontaktach biznesowo-zawodowych.

Jego celem jest zdobywanie nowych kontaktów i poszukiwanie pracy. Można powiedzieć, że jest to taki biznesowy Facebook, bo właśnie ten portal LinkedIn przypomina najbardziej.

Oto kilka możliwości, jakie daje nam LinkedIn:

  • dokumentowanie i opisywanie poszczególnych etapów swojej kariery zawodowej. Takie „wirtualne CV”;
  • prowadzenie rozmów biznesowych;
  • poszukiwanie nowych możliwości rozwojowych dla swojej kariery zawodowej;
  • dzielenie się swoją wiedzą i kreowanie się jako ekspert w swojej dziedzinie;
  • dbanie o wizerunek firmy, w której się pracuje, ale także o własny.

Serwis LinkedIn jest idealnym miejscem dla osób, które chcą zdobywać nowe doświadczenie zawodowe i stawiać na rozwój swojej kariery. Poprzez ten portal można podnieść swoją wartość na rynku pracy.

Jak pisać posty na LinkedIn?

Tak jak w innych mediach społecznościowych, tak i na LinkedIn głównym sposobem komunikacji jest umieszczanie postów. Post to bardzo prosty, krótki rodzaj publikacji, który udostępnia się na swoim profilu. Istnieje kilka podstawowych zasad, które mówią nam, jak pisać posty na LinkedIn. W tej części artykułu zostaną one przytoczone.

W dzisiejszym świecie żyjemy szybko i każdego dnia przyswajamy masę różnego rodzaju informacji. Z tego powodu długość postu nie pozostaje bez znaczenia. Zdecydowanie bardziej sprawdzą się treściwe, krótkie i zwięzłe treści. Limit znaków w pojedynczym poście wynosi 3000 znaków (jeszcze do niedawna było to 1300 zzs).

Każda umieszczona notka powinna być przemyślana, interesująca i dobrej jakości. Unikatowość to kolejny element, dzięki któremu można wyróżnić się na tle pozostałych użytkowników. Mało ciekawe i niechlujnie napisane treści niestety nie wnoszą żadnej wartości, a wartość, którą niosą posty, jest ważnym elementem budowania swojej pozycji na LinkedIn. Dzięki merytorycznemu, ciekawemu contentowi przyciągniemy nowych czytelników i zatrzymamy tych, którzy już są. Wartościowy content pozwala na zdobycie zaufania odbiorców.

Podczas pisania postu należy zwrócić szczególną uwagę na prostotę języka i brak błędów ortograficznych, interpunkcyjnych czy językowych. Prostota i poprawność językowa gwarantuje zrozumiałość tekstów i sprawia, że są one łatwe w odbiorze. Podczas używania języka branżowego należy być ostrożnym i nie przesadzić. Nie każdy czytelnik jest specjalistą i może nie zrozumieć treści przekazu. Tu pojawia się ryzyko, że pójdzie tam, gdzie łatwiej mu będzie zrozumieć, co autor miał na myśli.

Dobrym rozwiązaniem jest tłumaczenie fachowych pojęć. Daje nam to możliwość przekazania wiedzy swoim odbiorcom, a zdobywanie wiedzy jest niewątpliwie ogromną korzyścią.

Dobrym sposobem na wzbudzenie zainteresowania odbiorców jest danie im możliwości zaangażowania się. Dyskusje, zapytania czy ankiety pozwolą nawiązać kontakt i dadzą możliwość wypowiedzi.

Sama struktura tekstu ma również niebagatelne znaczenie. Użytkownicy, czytając, skanują tekst, idąc po lewym jego brzegu, zazwyczaj przypomina to kształt litery F.

Długie, zbite bloki tekstu nie zachęcają do lektury, a w niektórych przypadkach mogą być nawet odstraszające. Lepiej sprawdzą się krótkie akapity i zachowanie odstępów. Dzięki takiemu zabiegowi tekst nabiera lekkości, a czytelnik – oddechu.

Wpisy warto również urozmaicać hasztagami, ale należy ograniczyć się do użycia od 3 do 5 hasztagów w jednym poście. Większa ilość może zostać źle odebrana np. jako niepoważna i bezsensowna.

Spore grono osób przeglądających posty w mediach społecznościowych bardzo dużo uwagi poświęca umieszczonym tam grafikom. Z licznych badań wynika, że dzięki umieszczeniu zdjęcia, artykuł może mieć nawet o 98% więcej wyświetleń w porównaniu z tymi bez grafiki.

Przy doborze zdjęcia warto pamiętać, aby było ono luźno dopasowane do treści lub nawet można pokusić się na nieco zabawne fotografie. To, na co trzeba mocno zwrócić uwagę, jest jakość zdjęcia. Nikt nie lubi oglądać słabej jakości grafik. Dobrze byłoby, gdyby fotografie umieszczane na profilu były w miarę spójne ze sobą np. miały podobną kolorystykę.

Publikacja postów na LinkedIn

Bardzo ważna jest częstotliwość publikacji. Bez względu na to, czy zdecydujemy się publikować wpisy raz w tygodniu, czy np. trzy razy, warto robić to systematycznie. Regularne umieszczanie postów przyzwyczaja czytelników do naszej obecności, a czytanie publikacji staje się w pewnym sensie nawykiem naszych odbiorców.

Czas publikacji jest kolejnym, równie istotnym aspektem. Niektóre dni nadają się do tego celu bardziej niż inne, ma to ścisły związek z tygodniem pracy. Wiadomo, że w dni robocze ma się mniej czasu na czytanie artykułów niż w weekend. Odradza się publikacji w poniedziałki, ponieważ to zazwyczaj w ten dzień ma się najwięcej zajęć.

Piątki z kolei mają zwykle luźniejszy charakter i łatwiej jest wtedy wygospodarować trochę czasu na zapoznanie się z interesującymi nas materiałami. Należy pamiętać, że każda grupa odbiorców jest inna i trzeba po prostu testować różne możliwości i obserwować, w które dni odbiór udostępnianych przez nas materiałów jest największy i dostosować się do wyników tych obserwacji.

Godzina publikacji jest kolejną istotną rzeczą, na którą powinno się zwrócić uwagę. Z wielu badań wynika, że najlepszą godziną do publikacji artykułów są okolice 10:00 rano. Każda zainteresowana osoba ma wówczas czas, aby móc zapoznać się z interesującym ją materiałem. Godzinę również warto przetestować i dopasować ją do swoich potrzeb.

Korzyści z publikacji postów na LinkedIn

Publikowanie postów na LinkedIn niesie ze sobą wiele korzyści. Są to między innymi:

  • stale zwiększające się zasięgi;
  • kreowanie wizerunku eksperta;
  • możliwość podzielenia się z odbiorcami swoją wiedzą;
  • reklama dla własnej firmy;
  • zwiększenie sprzedaży;
  • zdobywanie i budowanie zaufania;
  • zdobywanie i utrzymywanie lojalności klientów firmy.

O czym pisać na LinkedIn?

Jakie treści warto publikować na swoim profilu? Przede wszystkim należy pamiętać, że LinkedIn to nie Facebook, nie publikujemy tutaj zdjęć słodkich kurczaczków czy kotów. Każda umieszczona treść powinna być dostosowana do tematu przewodniego portalu, a w tym przypadku będą to treści okołobiznesowe i zawodowe. 

Profil prywatny

Na profilu prywatnym warto umieszczać:

  • artykuły, które nas zainteresowały;
  • inne wartościowe treści, które można opatrzyć własnym komentarzem na dany temat – być może wywiąże się z tego jakaś interesująca dyskusja;
  • opis swoich doświadczeń zawodowych oraz wyciągnięte z danej lekcji wnioski;
  • pytania – można zadawać je osobom bardziej doświadczonym od nas i korzystać z ich wiedzy;
  • motywujące nas cytaty;
  • branżowy humor;
  • ciekawe filmiki, live’y, prezentacje, dokumenty.

Profil firmowy

Na profilu firmowym warto umieszczać:

  • informacje branżowe;
  • informacje o swoim udziale w jakiejś akcji społecznościowej;
  • osiągnięte cele, świętowane sukcesy;
  • grafiki z ważnymi informacjami/statystykami dotyczącego danej branży;
  • powitanie nowych pracowników;
  • przedstawienie nowych partnerów biznesowych;
  • docenienie partnerów biznesowych lub pracowników;
  • informacje o rekrutacji;
  • ciekawostki o firmie i jej pracownikach;
  • filmiki o firmie, jej produktach i usługach.

Jest pewien sposób, dzięki któremu można sprawdzić siłę swojej marki osobistej na LinkedIn. Jest to wskaźnik Social Selling Index (SSI). Pod uwagę są tutaj brane dane takie jak:

  • jakość relacji;
  • jakość interakcji;
  • zaangażowanie w rozmowy;
  • siły profilu zawodowego.

SSI określa też prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu w sprzedaży społecznościowej na LinkedIn.

Artykuły na LinkedIn

LinkedIn daje nam też możliwość opublikowania artykułu o długości 40000 zzs, który może się pojawiać na tablicach naszych kontaktów nawet przez 72 godziny (zwykłe posty wyświetlają się przez 24 godziny).

Pisanie artykułu na LinkedIn (screen)

Po kliknięciu w ikonę „Napisz artykuł” zostajemy przeniesieni do prostego interfejsu, który umożliwia ułożenie treści podobnie jak na blogu. Górna tabelka edycji zapewnia podstawowe funkcje, takie jak:

  • zmianę nagłówków;
  • pogrubienie tekstu;
  • kursywę;
  • podkreślenie tekstu;
  • punktory;
  • cytaty;
  • linki.

Oprócz tego możemy podejrzeć w menu nasze publikacje oraz wyświetlić wersję roboczą artykułu. Pisanie artykułów na LinkedIn daje nam zatem o wiele więcej możliwości, w porównaniu ze zwykłym wpisem.

Ponadto, artykuły zamieszczane na LinkedIn są dobrze pozycjonowane w wyszukiwarce, więc wstawienie ciekawej publikacji, z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi, może przyczynić się do większych zasięgów organicznych.

Podsumowanie

  • Limit znaków w pojedynczym poście wynosi 3000 znaków. Treść postu powinna być przemyślana, interesująca i dobrej jakości.
  • Post na LinkedIn nie powinien być zbitym blokiem tekstu. Takie treści są mniej chętnie czytane przez użytkowników portali społecznościowych.
  • W swoim tekście można używać hasztagów. Optymalna ilość to od 3 do 5 hasztagów na tekst. Warto również dodawać grafiki, ponieważ przekłada się to na zwiększenie wyświetleń posta.
  • Podczas pisania postów należy zwrócić uwagę na dzień i godzinę publikacji, a swoje wpisy powinno się dodawać dosyć często, aby nie zostać zapomnianym. Regularność przyzwyczaja odbiorców do naszej obecności.
  • Aktywność i zaangażowanie pozwala budować społeczność. Wiedza, którą dzielimy się z użytkownikami, jest korzyścią, dzięki której odbiorcy zostaną na dłużej, a różnego rodzaju dyskusje czy ankiety dadzą im możliwość wypowiedzi.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Aleksandra Wolniewicz

Swoje zamiłowanie do książek i pasję do pisania odkryła już w czasach gimnazjum, niejednokrotnie odczytując swoje wypracowania na forum. Szukając pomysłu na siebie, postawiła na swoje pasje i postanowiła rozwijać się w copywritingu. W swojej karierze zawodowej przez wiele lat zdobywała doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej, co z powodzeniem wykorzystuje również w swoich tekstach. Poza warsztatem pisarskim rozwija się także w zakresie marketingu, biorąc udział w różnego rodzaju kursach i szkoleniach. Prywatnie żona i mama dwójki dzieci. W wolnym czasie chętnie rozwija swoje umiejętności kulinarne, czyta książki i uprawia sport.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

11.08.2022 Copywriting
10.08.2022 Social Media
09.08.2022 Porady i Ciekawostki
08.08.2022 Porady i Ciekawostki
05.08.2022 Pozycjonowanie
04.08.2022 Porady i Ciekawostki
03.08.2022 Porady i Ciekawostki
02.08.2022 Marketing
01.08.2022 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu