Zasada „two man rule” w copywritingu – jakie daje korzyści?
Popełnianie błędów w copywritingu jest często równoznaczne ze stratą cennego czasu, mniejszymi zarobkami czy pogorszeniem wizerunku. Warto zatem zainteresować się zasadą „two man rule”, inaczej nazywaną „two person rule”. Co o niej wiemy? Jaki są korzyści z jej stosowania? Wszystkiego, co najważniejsze, dowiesz się z poniższego poradnika.
Zasada „two man rule” – czym jest?
„Two man rule” jest zasadą zaprojektowaną w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa w przypadku krytycznych działań bądź materiałów.
Oznacza to, że wykonanie potencjalnie niebezpiecznych operacji wiąże się ze zgodą co najmniej dwóch upoważnionych do tego osób. „Two man rule” jest powszechną praktyką bezpieczeństwa stosowaną m.in. przy próbie wykorzystania broni nuklearnej, w laboratoriach czy bankach, a także w wielu firmach.
Zasada ta, choć jej definicja na to nie wskazuje, doskonale sprawdza się także w przypadku tworzenia treści i ich weryfikacji.
„Two man rule” w copywritingu – na czym polega?
Zasada „two man rule” w copywritingu oznacza, że każdy tekst jest sprawdzany przez dwie osoby.
Dzięki temu treść jest dokładnie analizowana przed odesłaniem jej do klienta lub opublikowaniem. Zazwyczaj stosowanie tej zasady polega na tym, że przypisana do tego osoba sprawdza teksty konkretnego autora. To umożliwia dostrzeżenie większej liczby pomyłek zarówno językowych, jak i logicznych. Oczywiście osoba korygująca powinna mieć wiedzę z zakresu tej tematyki, która była poruszana przez autora. Dzięki temu jest w stanie sprawdzić, czy napisany tekst jest wiarygodny.
Czy warto stosować zasadę „two man rule” w copywritingu?
Zgodnie z tym, co napisaliśmy już powyżej, łatwo jest wywnioskować, że warto stosować zasadę „two man rule”. Z jakich konkretnie powodów?
- Wyższa jakość tekstu – jeśli daną treść sprawdzają przynajmniej dwie osoby, istnieje większe prawdopodobieństwo, że wykryją one znacznie więcej błędów językowych. Tekst będzie zatem wyglądać o wiele bardziej profesjonalnie w oczach odbiorcy.
- Mniejsze ryzyko popełniania błędów – autor tekstu może nieświadomie popełniać dany błąd językowy lub merytoryczny. Druga osoba w trakcie sprawdzania treści jest w stanie znaleźć usterki, których piszący na etapie tworzenia w ogóle nie byłby w stanie wychwycić. Taką metodę stosujemy w Content Writer, gdzie każdy tekst przed odesłaniem do klienta jest sprawdzany przez doświadczonego korektora.
- Większe zaufanie odbiorców – solidny, pozbawiony różnego rodzaju błędów tekst przyciąga uwagę odbiorców. Nie tylko budzi ich zainteresowanie, lecz także zwiększa zaufanie do autora. Jest to kluczowe przede wszystkim w tekstach marketingowych, co przekłada się na lepszą sprzedaż.
- Unikanie naruszenia praw autorskich – kontrola treści przez drugą osobę pozwala na sprawdzanie, czy autor nie przywłaszczył sobie nielegalnie danego tekstu. Jest to ważne, aby nie narazić się na poważne konsekwencje.
Przeczytaj również
Jak stosować zasadę dwóch osób w copywritingu?
„Two person rule” przyniesie pożądane efekty, jeśli odpowiednio ją zastosujesz. Na co musisz zwracać uwagę, kiedy chcesz wprowadzić tę regułę w życie?
- Wybór odpowiedniej osoby do weryfikacji treści – osoba, która będzie sprawdzać dzieło autora, powinna mieć do tego kompetencje i doświadczenie. Najlepiej wybrać kogoś znającego się na tematyce, w której jest przygotowywany tekst. Dzięki temu uda mu się sprawdzić treść nie tylko pod względem językowym, ale także merytorycznym.
- Ustalenie czasu na weryfikację treści – odpowiednie ramy czasowe pozwalają na płynną korektę tekstu, co wpływa na efektywną pracę pomiędzy dwoma osobami.
- Sporządzenie listy wytycznych do weryfikacji treści – wcześniejsze ustalenie metod sprawdzania tekstu pozwoli na uniknięcie problemów w trakcie korekty. To minimalizacja nieścisłości. Tutaj warto też przygotować zestawienie narzędzi, które ułatwią weryfikowanie treści.
Jaki wpływ na copywriting ma zasada „two man rule”?
Stosowanie zasady „two man rule” ma bardzo duży wpływ na copywriting. Pozwala na przygotowywanie treści wyższej jakości.
Metoda ta sprawdza się praktycznie w każdej pracy twórczej. W przypadku copywritingu możesz liczyć na to, że tworzone przez Ciebie treści będą pozbawione błędów, których nie dostrzegasz w trakcie pisania czy własnej korekty.
Dzięki „two person rule” tekst jest bardziej zrozumiały dla odbiorcy, ponieważ druga osoba weryfikuje, czy to, co autor chce przekazać, nie jest zbyt skomplikowane. Pisanie w sposób jasny jest kluczowe do odniesienia sukcesu, ponieważ pozwala dotrzeć do większej liczby czytelników.
Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że copywriting przy wykorzystaniu „two man rule” staje się bardziej wiarygodny. Autorzy unikają ryzyka powielania błędnych informacji, których niestety pełno w Internecie.
Czy zasada „two person rule” buduje zaufanie wśród klientów?
Po przeczytaniu całego naszego poradnika odpowiedź zapewne nasuwa Ci się już sama. Zasada „two person rule” buduje zaufanie wśród odbiorców treści copywriterów z wielu powodów. Dzięki dodatkowej weryfikacji odbiorcy mają możliwość obcowania z wiarygodną treścią, pozbawioną błędów językowych czy merytorycznych. Tekst staje się profesjonalny oraz unikalny.
To wszystko sprawia, że klienci chcą czytać branżowego bloga, korzystać z usług firmy czy kupować jej produkty. Jak wiadomo, budowanie dobrego wizerunku zwłaszcza w copywritingu marketingowym ma ogromne znaczenie.
Podsumowanie
- Zasada „two man rule” w copywritingu polega na podwójnej weryfikacji treści. Dzięki temu tekst jest pozbawiony błędów językowych czy logicznych.
- Ważne, aby osoba weryfikująca treść miała odpowiednią wiedzę i doświadczenie, które pozwolą na znalezienie większej liczby usterek.
- Dzięki „two person rule” teksty copywriterów stają się bardziej wiarygodne, co buduje zaufanie wśród odbiorców.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz