Korekta tekstu - na co zwrócić uwagę? Jak wykonać korektę tekstów?
Artykuł o tym, jak wykonać korektę opisów.

Korekta tekstu – na co zwrócić uwagę? Jak wykonać korektę tekstów?

Korekta tekstu jest niezwykle przydatną czynnością w przypadku niektórych stron i sklepów internetowych. Czasami wystarczy nieznaczna modyfikacja, by tekst zaczął przynosić zdwojone korzyści. Postaramy się więc odpowiedzieć na pytanie, jak wykonać korektę tekstów.

Czym jest korekta tekstu?

Korekta tekstów to modernizacja treści, która polega na adaptacji tekstu pod SEO oraz eliminacji błędów językowych. Konsekwencją jest zwiększona atrakcyjność opisów, przyrost ruchu organicznego, a także wzrost częstotliwości pożądanych konwersji.

Zatem odpowiednia korekta opisów niesie ze sobą wiele korzyści, z czego najważniejszą jest oczywiście zysk. Aktualizacja tekstu sprawia, że jest on po prostu skuteczny i lepiej spełnia swoje zadania. Żeby jednak postawić sprawę jasno, omówmy wszystkie zalety opisowych korekt.

Korekta tekstów – korzyści

Treści opisowe mają dwa podstawowe cele: nakłonić do konwersji oraz zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. Niezależnie który z nich jest dla nas bardziej priorytetowy, zawsze istnieją wspólnie. Jednak mierzalne wyniki to nie wszystko, bowiem korekty pozwalają nam odnieść korzyści jeszcze na innych polach. Sprawdźmy więc, po co wykonuje się korekty opisowe.

Lepsze wyniki SEO

Żeby treść była widoczna, musi cechować się dostateczną objętością. Nie bez przyczyny fundamentalnym zabiegiem marketingowym wśród sklepów internetowych jest poprawne opisanie wszystkich produktów, a także kategorii.

Możemy wiele dywagować na temat copywritingu, jednak należy mieć na uwagę jeden istotny fakt: im więcej wartościowych informacji, tym lepiej.

Korekta tekstów przyczynia się do lepszego pozycjonowania poprzez dodanie fraz kluczowych, sformułowanie przejrzystej struktury oraz zwiększenie objętości tekstu. Oczywiście stopień modyfikacji jest zależny od brakującego elementu, lecz dopiero połączenie wspomnianych czynników przynosi optymalne efekty.

Co więcej, Google przychylnie patrzy na wszelkie zmiany w obrębie strony. Zatem regularne korekty mogą okazać się dobrym dopełnieniem strategii content marketingu, którą realizujesz.

Zwiększona sprzedaż

Sprawniejsze pozycjonowanie zwiększa pulę potencjalnych klientów, ale to nie wszystko. Korekta tekstu nadaje im perswazyjnego charakteru, który nakłania do zakupu lub podjęcia konwersji. Dzięki temu wzrasta bezpośrednia skuteczność treści, nasilając pożądaną sprzedaż. Czy jest bowiem coś ważniejszego w opisie niż to, by po prostu działał? A takie jest właśnie podstawowe zadanie korekty!

Profesjonalizm i zaufanie w oczach odbiorców

Modernizacja tekstu obejmuje również eliminację błędów językowych, co sprawia, że jest on w pełni poprawny. Choć wysoka jakość treści jest doceniana częściej przez wyszukiwarki i wykształcone osoby, omyłki rzucają się w oczy wszystkim.

Dlatego warto zaznaczyć, że korekta implikuje pełną poprawność językową tekstu, co uwidacznia profesjonalizm prezentowany przez firmę. Trywialnie brzmi fakt, że klienci chętniej wybierają markę, która robi na niej dobre wrażenie – dlatego na końcowe zyski składa się pozycjonowanie, skuteczność konwersji, ale i również „piękna forma” tekstu.

Korekta tekstu – dla kogo?

W dużym uogólnieniu korzyści z korekt opisowych odniosą firmy, którzy prowadzą działania marketingowe w Internecie. Jednakże zakres modyfikacji zależy w głównej mierze od jakości pierwotnych tekstów.

Oczywiście korekta tekstów jest szczególnie zalecana dla stron i sklepów internetowych, gdzie opisy (usług bądź produktów) zostały wykonane niedbale lub nie spełniają wytycznych pisania pod SEO.

Modernizacja wskazana jest także dla wszystkich witryn, które zamieściły treści „pozycjonujące” przed 2011 rokiem. Dlaczego? Wiąże się z algorytmem wyszukiwarki Panda, który skazuje na banicje wszystkie teksty niskiej jakości. Oczywiście użytecznym, naturalnym opisom nic nie grozi, ale nadmiar fraz kluczowych, będący powszechną praktyką w tamtym okresie, powinien być usunięty. Oczywiście jest to zdawkowy komentarz, ponieważ niemal wszyscy przedsiębiorcy wyciągnęli wnioski przez ostatnie 8 lat, a przesyt słowami kluczowymi dotyczy wymarłych, lokalnych stron z tamtych czasów.

Jak wykonać korektę treści?

Prawidłowo przeprowadzona korekta treści znacząco podnosi ich funkcjonalność. Dlatego przedstawimy, jak zrobić korektę w kilku prostych krokach.

1. Uzyskaj dostęp do CMS

Jeśli jesteś copywriterem, na początku musisz poprosić o dostęp do systemu zarządzania treścią (CMS), by zoptymalizować treść w największym możliwym stopniu.

2. Dokonaj niezbędnych zmian w obrębie treści

Kluczowym zadaniem opisu jest niesienie wartości merytorycznej. Jeżeli treść jest uboga lub wiedza na temat branży zaktualizowała się przez ostatnie lata, nie bój się zamieścić kolejnych porcji informacji. Każde dodatkowe znaki będą korzystnie wpływać na SEO.

3. Pogrub fragmenty zdań zawierające frazy kluczowe

Pogrubiona część tekstu jest oczywistym znakiem dla wyszukiwarki, że zawarte tam informacje są ważniejsze od innych. Postaraj się, by w takich fragmentach umieścić słowa kluczowe, na które pozycjonujesz opisy. Jeżeli tekst jest krótki, pogrub tylko najważniejsze frazy.

4. Jeżeli masz możliwość, zastosuj nagłówki

W przypadku dłuższych opisów warto dodać nagłówki, aby zwiększyć przejrzystość tekstu i wyodrębnić słowa kluczowe.


Jak widać, korekta opisów jest czasochłonnym, ale prostym wyzwaniem. Optymalizacja pod SEO jest szczególnie łatwa, ale największych trudności może nastręczyć zmiana jakościowa tekstów. Wzbogacanie informacji jest zadaniem, które wysili nasz mózg w największym stopniu.

Czy wyjustować tekst podczas korekty?

Wyjustowanie treści zwiększa czytelność, ale niestety tylko na papierze. Odbiorcy korzystają z Internetu na różnych nośnikach, a więc wyświetlanie tekstu będzie odmienne. Nierzadko możemy się spotkać z rozciąganiem wierszy przy dłuższych wyrazach, co nie jest dla nas pożądane. Dlatego naszym zdaniem korekta nie powinna dodatkowo justować tekstuCo więcej, taki zabieg nie wpływa w żadnym stopniu na SEO.

Czy korekta tekstów jest konieczna?

Korekta treści może przynieść wiele korzyści pod kątem marketingowym, ale sama w sobie stanowi tylko modernizację strony internetowej. Dlatego nie jest konieczna, ale przydatna biznesowo.

Jednakże w praktyce większość osób nie wykonuje regularnej modyfikacji tekstów, gdyż jest to dodatkowy nakład inwestycyjny, a uświadomienie sobie korzyści wymaga dużej wiedzy na temat pisma w e-commerce. Ponadto spotykamy się częściej z podejściem, by tworzyć nowe treści, aniżeli modyfikować stare.

Należy zdawać sobie sprawę, że takie strategie są w większości przypadków słuszne. Intratność korekt opisowych wymaga indywidualnego podejścia i często, jeśli stare treści nie wpływają negatywnie na SEO lub opinię użytkowników, bardziej opłaca się inwestować w nowe treści i rozbudowę serwisu. Tak jak w przypadku innych gałęzi copywritingu, decydowanie się na usługę powinno być poprzedzone szczegółową analizą finansową.

Korekta tekstu – podsumowanie

Korekta treści stanowi modyfikację treści w celu zwiększenia przejrzystości i stopnia konwersji, a także poprawy wyników SEO.

Jest wskazana dla sklepów internetowych, gdzie produkty zostały opisane w sposób nieprawidłowy, oraz dla stron firmowych, by zwiększyć atrakcyjność oferty lub wyeliminować zbędne błędy językowe.

Zastosowania korekt, jak i korzyści z nich płynące, są bardzo elastyczne, dlatego zlecenie musi wynikać z indywidualnej decyzji marketingowej. Największe korzyści odnotują strony cechujące się tekstami o wyjątkowo niskiej jakości.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *