Korekta tekstu – na co zwrócić uwagę? Jak wykonać korektę tekstów?

Spis Treści:

Korekta tekstu jest niezwykle przydatną czynnością w przypadku niektórych stron i sklepów internetowych. Czasami wystarczy nieznaczna modyfikacja, by treść zaczęła przynosić zwiększone korzyści. Postaramy się więc odpowiedzieć na pytanie, jak wykonać korektę tekstów.

Czym jest korekta tekstu?

Korekta tekstów polega na eliminacji błędów językowych oraz adaptacji tekstu pod SEO.

Konsekwencją jest zwiększona atrakcyjność opisów, przyrost ruchu organicznego, a także wzrost częstotliwości pożądanych konwersji.

Zatem odpowiednia korekta opisów niesie ze sobą wiele korzyści, z czego najważniejszą jest oczywiście zysk. Aktualizacja tekstu sprawia, że jest on po prostu skuteczny i lepiej spełnia swoje zadania. Żeby jednak postawić sprawę jasno, omówmy wszystkie zalety opisowych korekt.

Korekta tekstu – korzyści

Treści opisowe mają dwa podstawowe cele: nakłonić do konwersji oraz zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. Niezależnie od tego, który z nich jest dla nas bardziej priorytetowy, zawsze istnieją wspólnie.

Jednak mierzalne wyniki to nie wszystko, korekty tekstu pozwalają nam bowiem odnieść korzyści jeszcze na innych polach. Sprawdźmy więc, po co się je wykonuje.

Lepsze wyniki SEO

Żeby treść była widoczna, musi cechować się dostateczną objętością. Nie bez przyczyny ważnym elementem marketingowym wśród sklepów internetowych są obszerne opisy produktów oraz kategorii.

Możemy wiele dywagować na temat copywritingu, jednak należy mieć na uwagę jeden istotny fakt: im więcej wartościowych informacji, tym lepiej.

Korekta tekstów przyczynia się do lepszego pozycjonowania poprzez dodanie fraz kluczowych, sformułowanie przejrzystej struktury pod SEO oraz zwiększenie objętości tekstu.

Oczywiście stopień modyfikacji jest zależny od brakującego elementu, lecz dopiero połączenie wspomnianych czynników przynosi optymalne efekty.

Co więcej, Google przychylnie patrzy na wszelkie zmiany w obrębie strony. Zatem regularne korekty mogą okazać się dobrym dopełnieniem strategii content marketingu, którą realizujesz.

Zwiększona sprzedaż

Sprawniejsze pozycjonowanie zwiększa pulę potencjalnych klientów, ale to nie wszystko.

Korekta tekstu nadaje im perswazyjnego charakteru, który nakłania do zakupu lub podjęcia konwersji. Dzięki temu wzrasta bezpośrednia skuteczność treści, nasilając pożądaną sprzedaż.

Czy jest bowiem coś ważniejszego w opisie niż to, by po prostu działał? A takie jest właśnie podstawowe zadanie korekty!

Profesjonalizm i zaufanie w oczach odbiorców

Modernizacja tekstu obejmuje eliminację błędów językowych, co sprawia, że jest on w pełni poprawny. Choć wysoka jakość treści jest doceniana częściej przez wyszukiwarki i wykształcone osoby, omyłki rzucają się w oczy wszystkim.

Dlatego warto zaznaczyć, że korekta implikuje pełną poprawność językową tekstu, co uwidacznia profesjonalizm prezentowany przez firmę.

Trywialnie brzmi fakt, że klienci chętniej wybierają markę, która robi na niej dobre wrażenie – dlatego na końcowe zyski składa się pozycjonowanie, skuteczność konwersji oraz także „piękna forma” tekstu.

Korekta tekstu – dla kogo?

W dużym uogólnieniu korzyści z korekt opisowych odniosą firmy, którzy prowadzą działania marketingowe w Internecie. Jednakże zakres modyfikacji zależy w głównej mierze od jakości pierwotnych tekstów.

Oczywiście korekta tekstów jest szczególnie zalecana dla stron i sklepów internetowych, gdzie opisy (usług bądź produktów) zostały wykonane niedbale lub nie spełniają zasad SEO copywritingu.

Modernizacja wskazana jest także dla wszystkich witryn, które zamieściły treści „pozycjonujące” przed 2011 rokiem. Dlaczego? Wiąże się z algorytmem wyszukiwarki Panda, który skazuje na banicje wszystkie teksty niskiej jakości.

Oczywiście użytecznym, naturalnym opisom nic nie grozi, ale nadmiar fraz kluczowych będący powszechną praktyką w tamtym okresie powinien być usunięty.

Jest to rzecz jasna zdawkowy komentarz, ponieważ niemal wszyscy przedsiębiorcy wyciągnęli wnioski przez ostatnie 8 lat, a przesyt słowami kluczowymi dotyczy wymarłych, lokalnych stron z tamtych czasów.

Klienci chętniej wybierają markę, która robi na niej dobre wrażenie.

Jak wykonać korektę treści?

Prawidłowo przeprowadzona korekta treści znacząco podnosi ich funkcjonalność. Dlatego podpowiadamy, jak przeprowadzić korektę w kilku prostych krokach.

Uzyskaj dostęp do CMS

Jeśli jesteś copywriterem, na początku musisz poprosić o dostęp do systemu zarządzania treścią (CMS), by zoptymalizować treść w największym możliwym stopniu.

Dokonaj niezbędnych zmian w obrębie treści

Kluczowym zadaniem opisu jest niesienie wartości merytorycznej. Jeżeli treść jest uboga lub wiedza na temat branży zaktualizowała się przez ostatnie lata, nie bój się zamieścić aktualizacji tekstów – taki zabieg będzie miał korzystne przełożenie na SEO.

Pogrub kluczowe informacje

Pogrubiona część tekstu jest oczywistym znakiem dla użytkownika, że zawarte tam informacje są ważniejsze od innych. Wyboldowane fragmenty przykuwają wzrok, dzięki czemu czytelnik bez trudu odnajdzie najbardziej istotne cechy i zalety produktu czy korzyści wynikające z zakupu.

Jeżeli masz możliwość, zastosuj nagłówki

W przypadku dłuższych opisów warto dodać nagłówki, aby zwiększyć przejrzystość tekstu i wyodrębnić słowa kluczowe.

Korekta opisów jest czasochłonnym wyzwaniem. Optymalizacja pod SEO jest prosta, ale największych trudności może nastręczyć zmiana jakościowa tekstów. Wzbogacanie informacji jest zadaniem, które wysili Twój mózg w największym stopniu.

Korekta tekstu - FAQ

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na często zadawane pytania.

Czy wyjustować tekst podczas korekty?

Wyjustowanie treści zwiększa czytelność, ale niestety tylko na papierze. Odbiorcy korzystają z Internetu na różnych nośnikach, a więc wyświetlanie tekstu będzie odmienne. Nierzadko możemy się spotkać z rozciąganiem wierszy przy dłuższych wyrazach, dużymi przerwami między słowami, co nie jest pożądane. Dlatego naszym zdaniem korekta nie powinna dodatkowo justować tekstu. Co więcej, taki zabieg nie wpływa w żadnym stopniu na SEO.

Czy korekta tekstów jest konieczna?

Korekta treści może przynieść wiele korzyści pod kątem marketingowym, ale sama w sobie stanowi tylko modernizację strony internetowej. Dlatego nie jest konieczna, jednak przydatna biznesowo.

W praktyce większość osób nie wykonuje regularnej modyfikacji tekstów, gdyż jest to dodatkowy nakład inwestycyjny, a uświadomienie sobie korzyści wymaga dużej wiedzy na temat pisma w e-commerce. Ponadto spotykamy się częściej z podejściem, by tworzyć nowe treści, a nie modyfikować stare.

Należy zdawać sobie sprawę, że takie strategie są w większości przypadków słuszne. Intratność korekt opisowych wymaga indywidualnego podejścia i często, jeśli stare treści nie wpływają negatywnie na SEO lub opinię użytkowników, bardziej opłaca się inwestować w nowe i rozbudowę serwisu. Tak jak w przypadku innych gałęzi copywritingu, decydowanie się na usługę powinno być poprzedzone szczegółową analizą finansową.

Jakie korzyści przynosi korekta tekstów?

Odświeżenie i poprawa treści na stronie to działanie, które ma przełożenie wizerunkowe, a także zwiększa SEO. W konsekwencji generuje większy ruch z wyszukiwarek, co zwiększa biznesowy potencjał strony.

Jak zacząć pracę jako korektor?

Jeśli chcesz rozpocząć pracę korektora, warto wysłać propozycje współpracy do interesujących Cię wydawnictw, agencji copywriterskich, portali internetowych, influencerów itd. W ofercie przydatne będzie nie tylko wskazanie doświadczenia zawodowego, lecz także przesłanie portfolio.

Co musisz umieć? Korektor musi mieć rozległą wiedzę na temat poprawnej polszczyzny, sprawnie wyszukiwać potrzebne mu informacje i być na bieżąco z zaleceniami RJP.

W zdobyciu wiedzy i doświadczenia może pomóc uczestnictwo w praktykach korektorskich lub kursie korekty tekstu.

Pobierz nasz darmowy e-book o korekcie tekstów dla początkujących i sprawdź, co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem pracy w tym zawodzie!

Pobierz e-book!

Podsumowanie

  • Korekta treści stanowi modyfikację treści w celu zwiększenia przejrzystości i stopnia konwersji, a także poprawy wyników SEO.
  • Jest wskazana m.in. dla sklepów internetowych, gdzie produkty zostały opisane w sposób nieprawidłowy
  • Warto ją rozważyć w przypadku stron firmowych, by zwiększyć atrakcyjność oferty lub wyeliminować zbędne błędy językowe.
  • Zastosowania korekt, jak i korzyści z nich płynące, są bardzo elastyczne, dlatego zlecenie musi wynikać z indywidualnej decyzji marketingowej.
  • Największe korzyści odnotują strony cechujące się tekstami o wyjątkowo niskiej jakości.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu