Fun content, czyli promuj swoją markę z humorem!

Spis Treści:

Większość przedsiębiorców śmiertelnie poważnie podchodzi do promocji swojego biznesu. Tymczasem odrobina luzu i humoru nie tylko nie zaszkodzi, lecz także pozwoli Ci skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców. A to przecież jeden z fundamentów sukcesu biznesowego. Jeżeli chcesz wprowadzić do swoich działań marketingowych nieco radości i sprawić, by komunikacja z odbiorcami stała się o wiele ciekawsza, zastosuj fun content.

Czym jest fun content?

Fun content to treści humorystyczne, które wykorzystywane są w przekazie reklamowym i promocji marki, produktu lub usługi.

Może przybierać różne formy – od niezwykle popularnych dzisiaj memów, przez zabawne filmy czy gry słowne, aż do błyskotliwych komentarzy, nawiązujących np. do bieżących wydarzeń (Real Time Marketing). Ich celem jest z jednej strony skrócenie dystansu, jaki dzieli Twoją firmę od klienta, a z drugiej nadanie biznesowi „ludzkiej twarzy”. W końcu wielu z nas lubi dobry żart i traktuje Internet jako źródło rozrywki.

Fun content może stanowić podstawę komunikacji z klientem (rzadziej) albo być urozmaiceniem „tradycyjnych” przekazów reklamowych (częściej). Należy używać go z wyczuciem i mieć świadomość, że nie sprawdzi się w każdej sytuacji oraz w przypadku wszystkich firm. Jego stosowanie powinno być poprzedzone dokładną analizą grupy docelowej oraz jej potrzeb – w przeciwnym razie przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego.

Jakie korzyści może przynieść fun content?

  • Skrócenie dystansu między Twoją firmą a potencjalnym lub aktualnym klientem.
  • Wyróżnienie marki na tle konkurencji, która traktuje siebie oraz swoich odbiorców zbyt poważnie.
  • Przyciągnięcie uwagi odbiorców bez względu na ich wiek, płeć, potrzeby czy problemy, z jakimi się zmagają.
  • Pokazanie „ludzkiej twarzy” biznesu i tego, że Twoją firmę tworzą żywe, odczuwające emocje istoty, a nie marketingowe boty.
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki, a co za tym idzie – zwiększenie przychodów.

Fun content ma ogromny potencjał viralowy – raz wrzucony w eter żart może zacząć żyć własnym życiem i generować ogromne zasięgi jeszcze przez długi czas.

Warto więc zastanowić się nad wykorzystaniem go w swoich działaniach marketingowych.

Przykłady fun contentu

W dobie „memizacji” internetu najlepszym przykładem humorystycznych treści marketingowych są oczywiście grafiki i GIF-y, nierzadko uzupełnione zabawnym, błyskotliwym komentarzem. Memy kochają niemal wszyscy, więc nic dziwnego, że stają się one coraz częstszym elementem kampanii promocyjnych – nie tylko mniejszych, lecz także większych marek.

To jednak nie wszystko. Fun content może przybierać inne formy – marki, do zwiększania zasięgów i przyciągania uwagi odbiorców, wykorzystują również:

  • zabawne filmiki, np. z życia firmy, których stworzenie nie kosztuje wiele czasu i pieniędzy, a które mogą poprawić wizerunek;
  • żarty i gry słowne z udziałem oferowanych produktów lub usług albo skupiające się na reprezentowanej branży, które mogą pokazać firmę od nieco innej strony;
  • błyskotliwy Real Time Marketing, a więc komentarze odnoszące się do modnych i aktualnych wydarzeń, które pozwolą przedsiębiorstwu na bieżąco uczestniczyć w życiu odbiorców.

Fun content najlepiej sprawdza się w mediach społecznościowych, ponieważ posiada krótką, zwięzłą formę i często dotyczy tego, co jest na czasie. Może stanowić znakomite uzupełnienie Twoich działań promocyjnych na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn, a nawet stanowić ich fundament.

Jak stworzyć humorystyczne treści, by nie zraziły potencjalnych klientów?

Stosowanie fun contentu może być niezwykle skutecznym sposobem na rozwój marki, ale niesie również pewne zagrożenia. Przede wszystkim żarty, jakie stosujesz, muszą bawić. Jeżeli „nie czujesz” humoru swoich odbiorców albo nie trafisz w ich preferencje, Twój przekaz może wywołać jedynie uśmiech politowania i ośmieszyć Twój biznes.

Jeśli chcesz, aby Twój fun content był skuteczny:

  • poznaj swoich odbiorców i ich poczucie humoru, pamiętając o tym, że inne żarty trafiają do starszej generacji internautów, a inne do pokolenia X, Y czy Z;
  • używaj określeń kolokwialnych, ale nie wulgarnych lub obraźliwych;
  • żartuj z sytuacji, a nie z konkretnych osób – zwłaszcza potencjalnych lub aktualnych klientów;
  • używaj memów lub innych humorystycznych treści we właściwym kontekście, by zawsze były zrozumiałe dla odbiorcy;
  • śledź aktualne trendy i wychwytuj tematy, z których można żartować i które przyciągną uwagę Twoich klientów;
  • stosuj inteligentne, błyskotliwe żarty, które są przyjazne w odbiorze i nie nawiązują nadmiernie do polityki czy innych drażliwych tematów;
  • korzystaj z humorystycznych treści z rozwagą, by nie odciągały uwagi od Twojej głównej działalności i celów biznesowych.

Istotą fun contentu jest śmianie się z klientami, a nie z klientów. Miej to na uwadze, bo każdy błąd może skutkować pogorszeniem wizerunku Twojej firmy.

Podsumowanie

  • Fun content to humorystyczne treści stosowane w komunikacji z klientami i kampanii marketingowej.
  • Dzięki fun contnetowi możesz skrócić dystans na linii firma – klient, przyciągnąć uwagę większej liczby odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji.
  • Fun content może przybierać różne formy – memów, zabawnych obrazków i filmików, żartów i gier słownych oraz RTM.
  • Stosując fun content, dostosuj humor do grupy docelowej, nie obrażaj i zachowaj rozwagę, by Twój przekaz został prawidłowo odebrany.
  • Nigdy nie śmiej się ze swoich klientów, bo to najkrótsza droga do ich utraty.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 3

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu