Content w real time marketingu (RTM) – bądź na czasie!
Bartosz CiesielskiO tym, czy treść skutecznie sprzedaje, decyduje mnóstwo czynników. Efekty są powiązane gęstą nicią zależności, ale w niektórych sytuacjach największe korzyści zapewnia tak prosty parametr jak… czas! W artykule omówimy tworzenie contentu w real time marketingu, dzięki czemu lepiej wykorzystasz przyszłe okazje.
Czym jest real time marketing?
Jest to jeden z tych typów definicji, gdzie sama nazwa wyjaśnia w zasadzie istotę rzeczy.
Real time marketing (RTM) to działania marketingowe skupione wokół bieżących tematów, cieszących się dużą popularnością (zwykle w wąskim oknie czasowym).
Z racji tego, że dany temat jest „na topie”, powiązane z nim treści cechują się większymi zasięgami i aktywnością, co przekłada się na lepsze wyniki marketingowe.
Oczywiście warunkiem jest odpowiednie użycie parametru czasu, a więc wykorzystanie momentu, w którym zagadnienie jest świeże, gorące, ale jeszcze niewypalone przez konkurencję – im temat wrażliwszy na RTM, tym szybciej się „wyczerpuje”. Z tego względu zbyt późna reakcja drastycznie niweluje korzystne efekty, nie wzbudzając już takiego zainteresowania wśród odbiorców.
Przeczytaj również
Content a real time marketing
Mogłoby się wydawać, że w RTM istotny jest czas, a nie treść, ale pamiętaj, że efekty w copywritingu nie są jednoczynnikowe – nawet w takiej sytuacji.
Nudny, szary wpis nie uzyska dobrych wyników niezależnie od timingu. Aby wykorzystać pełny potencjał real time marketingu, content musi być dopięty na ostatni guzik.
Z tego względu zapamiętaj poniższe wskazówki:
- Graj na emocjach odbiorców – wrażenia nakręcają silne reakcje, a wraz z tym popularność, dlatego topowe tematy są zwykle populistyczne, proste w odbiorze, a grupa czytelników jest niezwykle zróżnicowana i chaotyczna. Wykorzystuj fundamentalne zasady copywritingu B2C, gdyż do niego winien być zbliżony charakter treści.
- Przyciągnij uwagę wyróżniającym się wstępem – początek wpisu musi wyraźnie odnosić się do tematu wykorzystywanego w RTM. Ślepota banerowa wśród odbiorców postępuje, niemniej satyryczny slogan czy kontrowersyjny nagłówek wciąż skutecznie przyciągają uwagę.
- Użyj swojej kreatywności – niestety naglące tematy, którymi żyje liczne grono odbiorców, nie nadają się do akademickich dyskursów w celu zdobycia marketingowego zasięgu. Za to nieszablonowe podejście do zagadnienia – jak najbardziej tak!
Podsumowanie
- Real time marketing to strategia, o której po prostu trzeba wiedzieć.
- Mimo iż wiele w niej spontaniczności, warto postawić na działania dające naturalny „bonus” w postaci zwielokrotnionego zasięgu.
- Wiesz już, jakie są fundamenty atrakcyjnego contentu, pozostaje więc śledzenie trendów i nowinek!
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz