Content SEO – 5 najważniejszych zasad

Spis Treści:

Tworzenie contentu pod SEO nie jest rzeczą prostą, jeśli oczekujemy zajęcia topowej pozycji w wyszukiwarce. Niemniej istnieje kilka stałych zasad, których należy przestrzegać, aby zwiększyć szansę na osiągnięcie założonych rezultatów. Przedstawiamy je w poniższym artykule.

Czym jest content SEO?

Content SEO jest to treść dostosowana do wymagań wyszukiwarek w celu poprawy widoczności strony

Nazwa składa się z dwóch członów: contentu (z ang. zawartość [tekstów prezentowanych klientom]) i SEO (Search Engine Optimization czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek).

Rezultaty content seo mają znaczące przełożenie biznesowe, ponieważ:

  • generują ruch na stronie
  • zwiększają liczbę potencjalnych klientów
  • nasilają sprzedaż
  • wpływają korzystnie na popularność i wizerunek firmy

Z tego względu poznanie wytycznych contentu SEO jest niezwykle pomocne dla każdej osoby, która skupia się na marketingu w Internecie. Omówmy zatem najważniejsze z nich.

Content SEO – 5 podstawowych zasad

Na początku ważna informacja – nie ma dróg na skróty w tworzeniu contentu pod SEO. Znajomość poniższych wskazówek jest pomocna, lecz nie zwalnia z obowiązku pisania merytorycznej treści.

Każdy dobry content wymaga niemałego nakładu czasu i pracy, którego nie sposób ominąć.

Uspokajamy, że efekty są warte podjętego wysiłku. W końcu pozycjonowanie z konkretnych przyczyn stało się marketingowym celem większości firm. Sprawdźmy więc, jak wygląda content SEO w praktyce.

Unikalność

Treści muszą być niepowtarzalne; to warunek numer jeden. Nie chodzi wyłącznie o to, że indywidualne teksty są skuteczniejsze, bo zapewniają spójność marki, dostosowanie do potrzeb odbiorców itd. Jeśli będą skopiowane z innej strony, Google może nałożyć karę i w konsekwencji zdegradować pozycję, czego chcemy uniknąć.

Dlatego podstawową kwestią contentu SEO jest fakt, że musi być napisany od zera. Oczywiście może opierać się na innych źródłach, lecz jego forma wymaga unikalności.

Użyteczność

Kolejną cechą contentu SEO jest merytoryka, która przynosi wartość czytelnikom. Użyteczne informacje są wymogiem, aby tekst znalazł swoje miejsce w internetowym ekosystemie, pozyskując ruch z poziomu wyszukiwarki.

Wraz z tym musimy zwrócić uwagę na rzetelność przekazywanych wiadomości. Powoływanie się na wątpliwe źródła, nacechowanie emocjonalne czy skrajny subiektywizm to niepożądane elementy contentu SEO. Lepszym pomysłem jest obiektywne podejście do tematu, a także rozważenie wszystkich za i przeciw (taki tekst o wysokiej jakości nosi nazwę quality content).

Przejrzystość

Optymalna architektura informacji ma niebagatelne znaczenie dla wyników SEO. Przejrzysta struktura tekstu pod pozycjonowanie powinna zawierać:

  • wstęp (excerpt)
  • hierarchiczne rozmieszczenie nagłówków
  • wyodrębnione definicje oraz najważniejsze fragmenty
  • akapity
  • podsumowanie wniosków (summary)

Dzięki takiej budowie odbiorca łatwiej odnajdzie potrzebne informacje, a całość będzie znacznie czytelniejsza. Nie trzeba dodawać, że właśnie taki content jest bardziej promowany w wyszukiwarce.

Optymalizacja

Zestaw kilku stałych kroków, które podejmuje się po napisaniu contentu, nazywamy optymalizacją tekstu pod SEO. Zaliczamy do nich:

  • meta-teksty – czyli sformułowanie treści pojawiających się w wynikach wyszukiwania;
  • słowa kluczowe – umieszczenie fraz (w tytule, nagłówkach i tekście), na które ma pozycjonować się content;
  • dodanie zdjęć – zamieszczenie przyciągającej grafiki wraz ze sprecyzowaniem tekstu alternatywnego (który wyświetli się w przypadku, gdy zdjęcie się nie załaduje);
  • linkowanie wewnętrzne – dodanie odnośników do innych tekstów bazujących na tym samym adresie URL.

Zrealizowanie tych czynności nie jest czasochłonne, a w istotnym stopniu wpływa na potencjał contentu pod SEO. Zatem zdecydowanie nie można ich pominąć.

Środowisko

Ten element nie dotyczy ściśle tworzenia contentu, lecz nie możemy go pominąć, gdyż znacząco wpływa na uzyskiwane rezultaty pod kątem SEO. Jakie bowiem efekty może przynieść artykuł, który został umieszczony na powolnej stronie o przestarzałych rozwiązaniach technologicznych?

Środowisko, w którym umieszczamy content, ma niebagatelny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Czynnikami, które decydują o potencjalne SEO, są między innymi:

  • topical authority (autorytet tematyczny)
  • czas ładowania strony
  • wiek domeny
  • przyjazna oprawa graficzna
  • certyfikat SSL
  • ilość linków przychodzących

Widzimy zatem, że sam content SEO nie jest jedyną rzeczą, na którą musimy zwracać uwagę. Równie istotne jest docelowe miejsce publikacji, gdyż ono także odpowiada za finalne efekty tworzonych treści.

Podsumowanie:

  • Content SEO to tekst zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, aby pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż.
  • Nieodłącznym elementem skutecznego contentu jest unikalność, użyteczność, przejrzysta struktura, działania optymalizacyjne oraz odpowiednie środowisko.
  • Istnieją setki czynników rankingowych – my wymieniliśmy te najbardziej podstawowe.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce