Content marketing online – jak robić to dobrze?

Spis Treści:

Kiedyś firmy reklamowały swoje produkty i usługi w gazetach codziennych i magazynach branżowych. Od czasów, gdy szelest kartek ustąpił miejsca scrollowaniu barwnych stron, promowanie biznesu przeniosło się głównie do sieci. Jak w morzu możliwości dać się wyłowić potencjalnemu klientowi i zyskać więcej niż jednorazową transakcję? Odpowiedzi przynosi content marketing. Czym jest i jak działać w jego obrębie, by robić do dobrze? Wyjaśniamy!

Content marketing online – co to? Czyli garść przydatnych informacji na start!

Można przyjąć, że content marketing to marketing tworzony tak, że czujemy się kontent 😉 To jednak dość powierzchowna ocena, dlatego na wstępie bierzemy temat pod lupę.

Content marketing to marketing treści, który ma za zadanie zwiększenie zainteresowania firmą, produktem lub usługą, które promujemy w sieci.

To jedna z najbardziej popularnych form marketingu, ujmująca produkcję i przemyślaną dystrybucję treści, która sprawia, że ruch na stronie wzrasta, a klient nie tylko „nas kupuje”, ale także się przywiązuje.

Co ważne, właściwie przygotowane materiały i przekazy reklamowe trafiają do określonej grupy odbiorców. Pisząc „materiały” mamy tu na myśli na przykład:

  • porywające artykuły;
  • dobrze prowadzony blog;
  • przydatne poradniki;
  • nowoczesne infografiki;
  • szczegółowe raporty;
  • dynamiczne filmy;
  • popularne podcasty;
  • przydatne e-booki;
  • zaczepne posty;
  • zabawne memy.

Wszystkie one muszą być spójne i dopasowane językowo oraz tematycznie do zainteresowań i oczekiwań naszych klientów – potencjalnych i obecnych. Wtedy możemy mówić o wartościowym contencie, który przyciągnie ludzi na naszą stronę, zbuduje właściwy wizerunek marki, ukaże firmę w roli eksperta, a przy okazji sprzeda produkt. Czary? Bynajmniej – jedynie przemyślana strategia content marketingowa!

Dlaczego Twoja firma powinna inwestować w marketing treści?

Odpowiedź na to pytanie jest krótka, acz treściwa – by dać się poznać potencjalnym klientom i zarabiać więcej na swoim produkcie. A jeszcze dosadniej – by wybić się z gąszczu bliźniaczo podobnych ofert i udowodnić, że nasza bije pozostałe „na łeb”!

Pomoże nam w tym zwłaszcza SEO content marketing, uwzględniający tak zwane słowa kluczowe. Te odpowiednio użyte sprawiają, że nasz sklep internetowy wyświetla się na szczycie listy wyszukiwań i ma szansę zostać dostrzeżony przez potencjalnego klienta. To już połowa sukcesu.

Merytorycznie wartościowa i dobrze dopasowana do odbiorcy treść gwarantuje nam:

  • Rozruszanie sprzedaży – między innymi dzięki właściwej prezentacji i opisowi produktu. To właśnie w sieci nasz potencjalny klient będzie szukać informacji o tym, czy oferowane przez nas – dajmy na to – buty są faktycznie dobrej jakości, a ich cena nie bierze się z kosmosu. Parametry oraz zyski wynikające z zakupu trzewików z logo naszej marki możemy przedstawić na milion sposobów, na przykład w porywającym VIDEO, które umieścimy na YouTube, przyciągającym wzrok poście na Facebooku lub odwołując się do spraw wyższej rangi na LinkedIn. Jak widać – całe morze możliwości, a dopiero się rozpędzamy!
  • Zoptymalizowanie kosztów – przede wszystkim dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarkach. Wartościowe treści to sposób na „przycięcie” wydatków na płatne reklamy w sieci. Niewiele osób zdaje sobie sprawę również z tego, jak dobry content (na przykład e-booki, webinary lub newslettery) może odciążyć Dział Obsługi Klienta. To także spore oszczędności – nie tylko finansowe, ale również czasowe.
  • Zlojalizowanie klientów – absolutnie bezcenne. Mawiają, że „każdy bubel można sprzedać, jednak tylko raz”. Największym sukcesem firmy będzie udana transakcja, która zaowocuje zadowoleniem klienta oraz jego powrotem do naszego sklepu. W tym ma także pomóc dobrze tworzony content marketing, wspierany pozytywnym doświadczeniem zakupowym i wystawioną oceną klienta.

Przykłady content marketingu online, które porywają i na długo pozostają w pamięci

Świadomość do kogo piszemy i jakie wartości chcemy propagować to jedno. Forma ich zaserwowania to drugie. Trzeba przyznać, że w tej kwestii nie ma sobie równych Lidl, który zaproponował smakowity content marketing w formie projektu Kuchnia Lidla.

Pascal Brodnicki, Karol Okrasa, Daria Ładocha i Kinga Paruzel poczęstowali Lidl swoim autorytetem i pozycją w branży, czyniąc dyskont wiarygodnym i opiniotwórczym źródłem informacji. Klient otrzymał za darmo ciekawą treść i podpowiedź, w jaki sposób może wykorzystać produkty, które nabędzie w sklepie ze znanym logo. Wszyscy wygrywają!

Kuchnia Lidla - screen

Miejsce na podium należy się także marce Ikea, która bezbłędnie prowadzi swój firmowy blog. Znajdziemy na nim nie tylko odpowiedzi na nurtujące nas pytania z zakresu aranżacji wnętrza, ale także sporo sprytnych trików i garść inspiracji. O bardziej merytoryczny i przyjemny dla oka wsad, który przy okazji sprzedaje, będzie ciężko!

Blog Ikea - screen

Ostatnie miejsce i czerwone dywany przypadają Castoramie. Program z Dorotą Szelągowską proponującą szybkie i ekonomiczne sposoby na „odświeżenie” mieszkania sprawia, że sami chcemy wcielić się w postać Boba Budowniczego, zakasać rękawy i zacząć działać!

Castorama i odświeżenie mieszkania - screen

Content marketing online – jak robić to dobrze? Plan gry w 5 punktach!

Wiemy już, czym jest content marketing i kto celująco zdaje egzamin z jego wykorzystywania. Na tym etapie jesteśmy także świadomi, że przemyślana strategia dystrybucji wartościowych treści po prostu się opłaca. Pozostaje pytanie, jak wdrożyć content marketing do swojego biznesu. Odpowiadamy – odważnie i z głową!

  1. Określ swoją grupę docelową. Od tego, do kogo ma być kierowany komunikat, zależeć będzie, w jaki sposób zwrócisz się do odbiorcy i jakie narzędzia wybierzesz do promowania swoich materiałów.
  2. Zdefiniuj problem. Później zaserwuj gotowe rozwiązania, nim odbiorca o nie zapyta! Każdy ma jakiś ból. Ważne, by Twój produkt lub usługa były prostym w użyciu i szybko działającym antidotum.
  3. Twórz porywający materiał, który wpisze się w oczekiwania Twoich odbiorców. Zwróć uwagę na język, format i tematy. Nie zapominaj o mocy SEO, ale pisz „do ludzi”.
  4. Analizuj wyniki podjętych działań. Dzięki temu będziesz wiedzieć, „co się klika i co sprzedaje”. Nie zawsze jednak finalizacja transakcji zakupowej jest najważniejsza – czasem chodzi po prostu o działania wizerunkowe i wzmacnianie pozycji eksperta.
  5. Zachęć klientów do pozostawienia opinii. To też dobry content i cenne źródło informacji o poziomie satysfakcji z zakupów w Twoim sklepie!

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, że „content is the king”. I jak uprawiać go dobrze, by być naprawdę kontent!

Podsumowanie:

  • Przemyślana strategia dystrybucji użytecznych treści może zdziałać cuda, dlatego warto wdrożyć marketing treści do swojego biznesu.
  • Wartościowy content przyciągnie ludzi na naszą stronę, zbuduje właściwy wizerunek marki, ukaże firmę w roli eksperta, a przy okazji sprzeda produkt.
  • SEO content marketing może sprawić, że nasz sklep będzie wyświetlał się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Monika Praczyk

Z wykształcenia socjolożka, z zamiłowania żonglerka. Podrzuca i manipuluje słowem od ponad 17 lat. Jest dziennikarką, lektorką, prezenterką radiową i specjalistką od content marketingu. Zespół Content Writer wzbogaca dobrym słowem w ramach projektów copywriterskich. Uwielbia wyzwania, nieszablonowe treści i przełamywanie schematów. Teksty „łatwe, lekkie i przyjemne” pisze z uśmiechem na twarzy i szybko biegającymi po klawiaturze palcami. Tematy bardziej wymagające sprawiają, że pije o jedną kawę mniej – satysfakcja nakręca podwójnie i wystarczająco. Jeśli nie lubisz sztampy, a przy okazji cenisz trafianie w SE(O)dno – zgłoś się do Moniki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing
09.06.2021 Marketing
09.06.2021 Marketing
08.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy