Korzyści z prowadzenia bloga, czyli dlaczego warto zostać blogerem?

Spis Treści:

Wraz z wynalezieniem Internetu, postępującą cyfryzacją i zyskującymi monopol mediami społecznościowymi, coraz więcej osób próbuje swoich sił w prowadzeniu bloga. Bez wątpienia, posiadanie własnej witryny internetowej niesie sporo korzyści, o czym świadczą sukcesy wielu blogerów. Z tą inicjatywą wiąże się jednak duże ryzyko, a także wiele pytań. W niniejszym artykule przyjrzymy się, jakie „plusy” towarzyszą prowadzeniu bloga, oraz omówimy, jak je osiągnąć.

Prowadzenie bloga w pigułce

Przed założeniem własnej witryny internetowej warto najpierw dowiedzieć się, czym dokładnie są blogi. Nie jest bowiem możliwe stworzenie dobrego bloga bez poznania jego cech charakterystycznych.

Faktycznie, witryny te są wszechobecne i może się wydawać, że przestrzeń internetowa to kraina mlekiem i miodem płynąca dla młodych i aspirujących blogerów. Początkujący nie mogą jednak pozwolić, żeby marzenia o sławie i korzyściach przysłoniły im realne spojrzenie.

Czym są web logi?

W polskiej sieci funkcjonuje wielu blogerów. Jednakże, słowo „blog”, nie jest pierwotnym określeniem dla tworzonych przez nich stron internetowych. W języku angielskim znacznie częściej mówiło się o „web logach”, które w przetłumaczeniu na polski oznaczały dzienniki internetowe.

Według podstawowych założeń, web log posiada specyficzną tematykę – może omawiać dowolną dziedzinę lub też być bardziej osobisty. Najważniejszą cechą jest jednak chronologia i cykliczne tworzenie wpisów na bloga. Dzięki temu czytelnicy wracają na daną witrynę internetową, bowiem zostają oni zaciekawieni tematem, który pozostaje aktualny.

Nieważne więc jakiego rodzaju blog prowadzimy – faktycznie, wybrany przez blogera temat może być mniej lub bardziej popularny, a korzyści zależne będą często od grupy odbiorców i czytelników. Niemniej jednak, każdy blog, który spełnia te kryteria i jest prowadzony z pasją, przyniesie autorowi wiele korzyści.

B„log in” – zaloguj się w świecie blogerów

Jak już wspomnieliśmy, korzyści z prowadzenia internetowego dziennika mogą być różne. Często są one zależne od sposobu przedstawienia tematu, rodzaju bloga, grupy odbiorców oraz od zmieniającej się mody. Kwestie te wydają się oczywiste, jednak warto podkreślić, jak diametralne różnią się poszczególne rodzaje blogów i ich autorzy. Chociaż wszyscy działają w jednej przestrzeni internetowej, to potrzeba zaangażowania, dużej wiedzy, talentu i zapału, żeby „wybić się” w sieci.

Obecnie bardzo dużo ludzi prowadzi blogi, nawet na najmniej popularne i specyficzne tematy, przez co konkurencja jest naprawdę spora. Bywa, że kolejni blogerzy powielają temat, nie dodając nic od siebie. Ważne jest jednak, żeby prowadzić witrynę na własny, niepowtarzalny sposób, co jest szczególnie istotne przy blogach osobistych. Będziesz musiał również poświęcić dużo czasu i wkładu własnego. Nie pozwól, żeby chęć zdobycia korzyści wyczerpała Twoją pasję i cierpliwość.

Korzyści z prowadzenia bloga

Przy poszukiwaniu zalet prowadzenia bloga trzeba być realistą. Oczywiście, nie należy nikogo zniechęcać, jednak warto pozostać świadomym, jak trudne może być prowadzenie własnej witryny internetowej. Najlepszym podejściem jest prowadzenie bloga dla siebie samego.

Jeśli obserwujący, sponsorzy oraz otrzymywane zaproszenia na targi są dla ciebie zaledwie dodatkiem” do rozwijania pasji, to możesz być pewny, że prowadzenie webloga będzie dla Ciebie korzystne, a dla Twoich czytelników stanie się on kopalnią złotych myśli.

Coś dla pasjonatów…

Korzyści z prowadzenia bloga są zauważane przez bardzo wiele osób – często piszą o tym nawet sami blogerzy. Dostrzec je można już niemal pierwszego dnia swojej działalności, a nawet przed stworzeniem samej witryny internetowej! Po pierwsze, rozwijasz swoją pasję – wraz z doskonaleniem witryny, stajesz się samodzielny oraz ciekawy świata, na który patrzysz w coraz szerszej perspektywie.

Co więcej, kreatywnie rozwiązujesz problemy – często nawet nie świadomie, blogerzy stosują metodę design thinking! Być może brzmi ona obco, ale przez prowadzenie bloga poznajesz nowe metody pracy i głębiny oceanu, jakim jest Internet. A to zaledwie kilka korzyści osobistych.

Bloger dobra rada

Często pomijane, jednak niemniej ważne korzyści, odnoszą się do „skutków” społecznych. Prowadzenie bloga może być oczyszczające. Oznacza to, że jako bloger będziesz miał kontakt z wieloma osobami, Twoje wpisy będą budzić emocje i być może wielu czytelników poprosi Cię o radę.

Dla niektórych staniesz się autorytetem, z innymi nawiążesz długoletnie i szczere przyjaźnie. Nie wszystko będziesz mógł robić sam – jeśli zatrudnisz specjalistę od marketingu, będziesz musiał nauczyć się delegować zadania i bardziej ufać ludziom w sferze biznesu. Tym samym, obok promocji własnej osoby, dasz wielu osobom inspiracje, oparcie, a jeszcze innym pracę.

Prowadzenie bloga jako pomysł na biznes

Kolejnymi zaletami prowadzenia bloga są korzyści dla samego biznesu. Obok zarabiania na artykułach i reklamach produktów możesz zyskać sponsorów i wielu obserwatorów, którzy będą chętni wprowadzić Cię na szersze i bardziej dochodowe rynki. Co więcej, istnieje wiele konkursów, do których możesz zgłosić swój blog – wraz z jego rozwojem i popularyzacją możesz nawet wydać o nim książkę lub zdobyć nagrodę.

Złote statuetki to nie jedyne co zyskasz z prowadzenia własnej witryny internetowej. Jako bloger otrzymasz również… dane statystyczne. Dzięki nim dowiesz się, jacy odbiorcy są najbardziej zainteresowani Twoją stroną, przez co lepiej ją dla nich spersonalizujesz.

Podsumowanie:

  • Chociaż prowadzenie bloga wiąże się z wieloma korzyściami, wymaga to poniesienia bardzo dużych kosztów. Każdego aspirującego blogera czeka konfrontacja z konkurencją.
  • Nieco łatwiej może być osobom posiadającym już wiedzę nie tylko na konkretny temat, ale również znającym mechanizmy PR, metod pozycjonowania, sposobów tworzenia strony internetowej oraz share button (o których przeczytasz już wkrótce w kolejnym wpisie).
  • Nie zniechęcaj się jednak, jeśli nie znasz się na żadnym z wymienionych – pisz, ćwicz i doskonal swój warsztat, a doświadczysz korzyści z prowadzenia własnej strony internetowej, zanim zdążysz powiedzieć „weblog”.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Natalia Siwik

Studentka dwóch kierunków na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, która z pracą copywritera łączy swoje pasje i optymizm. Natalia pisze zarówno w języku polskim, jaki i angielskim - posiada certyfikat CAE Cambridge English, obecnie uczy się chińskiego. Do każdego ze zleceń podchodzi profesjonalnie i z wieloma pomysłami tak, żeby klient zawsze był zadowolony. Potrafi również pisać artykuły naukowe i akademickie. Prywatnie właścicielka dwóch żółwi i zapalony gracz, chociaż interesują ją także kino, finanse, zarządzanie, historia oraz podróże.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

19.10.2021 Content Marketing
18.10.2021 Pozycjonowanie
15.10.2021 Marketing
14.10.2021 Marketing
13.10.2021 Marketing
12.10.2021 Kwestie Prawne
11.10.2021 Content Marketing
11.10.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy