O czym pisać bloga? Garść pomysłów na ciekawe posty

Spis Treści:

Blogowanie to Twoje hobby. W natłoku zajęć zawsze znajdziesz czas, by oddawać się tej pasji. I tym razem znalazłeś chwilę czasu, by oddać się temu zajęciu, które tak przecież lubisz. Siadasz i… nic. Nic nie przychodzi Ci do głowy. Nie masz pomysłów. Czytelnicy czekają, w komentarzach pytają o kolejny wpis, a Ty czujesz się pusty w środku i wyzuty z wszelkich pomysłów. Świetnie piszesz, ale co z tego, gdy nie masz koncepcji na swój tekst. Nie martw się. Jeżeli lubisz pisać, a jedynym, co Cię ogranicza, to brak tropu, którym mógłbyś podążać w poszukiwaniu ciekawego tematu, to przeczytaj ten artykuł. Zobaczysz, że istnieje wiele sposobów, by odnaleźć twórczą wenę. O czym pisać bloga? Tego dowiesz się z tego artykułu.

O czym pisać bloga i gdzie szukać pomysłów na ciekawe artykuły?

Nie tylko Ciebie dopadają takie dni, kiedy masz wrażenie, że dałeś już z siebie wszystko. Obawiasz się, że nadszedł moment, w którym z żalem musisz stwierdzić, że już nic nie jesteś w stanie wymyślić. Męczy Cię myśl o wypaleniu się, bo prowadzenie swojego bloga sprawiało Ci sporo radości. Mam dla Ciebie dobrą nowinę!

Uczucie pustki w głowie miewali nawet najwięksi twórcy i pisarze. A jeszcze lepszą nowiną jest to, że wiele biografii znanych twórców potwierdza, iż zazwyczaj ten moment zwątpienia był początkiem do stworzenia czegoś naprawdę wielkiego. Wszystko więc przed Tobą. Poniżej znajdziesz kilka rad, skąd czerpać pomysły na tematy do Twojego bloga. Kto wie, może będą one inspiracją, dzięki której już niebawem napiszesz swój najlepszy post.

Sięgnij po narzędzia do poszukiwania słów kluczowych

W Internecie znajdziesz wiele narzędzi, dzięki którym masz możliwość wyszukiwania ciekawych tematów na podstawie wybranych słów kluczowych. Za pośrednictwem tej metody, znajdziesz propozycje najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników haseł oraz fraz z długiego ogona.

Plusem tego sposobu poszukiwania tematu na wpis blogowy jest to, że dzięki korzystaniu z ich podpowiedzi, od razu masz także wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce publikowanego przez siebie tekstu. Do wspomnianych narzędzi należą: Answer The Public, Ubersuggest czy Semstorm.

Poszukując interesujących tematów w Answer The Public oraz Semstorm otrzymasz wyniki użycia danego słowa w połączeniu z najczęściej stawianymi pytaniami, które były wpisywane w wyszukiwarce, np.: co? jak? gdzie? kiedy? dlaczego? które? w jaki sposób? Otrzymasz także propozycje połączeń wyszukiwanego wyrazu z przyimkami, jak również warianty interesujących Cię fraz posegregowanych w kolejności alfabetycznej.

Dzięki Ubersuggest z kolei dokonasz wnikliwszej analizy łącznie z określeniem liczby wyświetleń danej frazy w ciągu miesiąca czy kosztu za kliknięcie danej strony. Aby skorzystać ze wspomnianych narzędzi, należy wejść na wybraną stronę i wpisać interesujące Cię słowo, następnie wybrać kraj, którego obszaru ma dotyczyć wyszukiwanie oraz język. W ten sposób w każdym z tych narzędzi otrzymasz listę słów kluczowych wraz z dodatkowymi informacjami.

Bądź na bieżąco z mediami społecznościowymi

Zawsze dobrze wiedzieć, co w trawie piszczy. Media społecznościowe to nie tylko miejsce spotkań internautów w sieci, ale dziś także sposób na promocję firm, marek czy usług z niemal każdej branży. Czy wyobrażasz sobie sklep, restaurację, firmy usługowe, a nawet stacje radiowe lub telewizyjne, które nie posiadają konta na co najmniej dwóch takich serwisach?

Media takie jak: Instagram, Facebook, YouTube, Pinterest, Twitter, TikTok, LinkedIn to przecież doskonałe miejsce na szerzenie swoich zasięgów, oferowanie ciekawych treści, a także doskonałe miejsce promocji swojej marki. A dla Ciebie to skarbnica pomysłów, gdy brak Ci inspiracji, o czym pisać na swoim blogu.

Szukając weny za nich pośrednictwem, masz dodatkowo pewność, że kwestie, które poruszasz w swoich postach, są aktualne i pożądane przez użytkowników Internetu. Warto więc śledzić konkretne firmy, marki czy influencerów w mediach społecznościowych, choć najlepszym źródłem poszukiwania pomysłów na ciekawe artykuły są grupy i społeczności na Facebooku.

Aktywnie uczestnicząc w danej grupie czy społeczności, możesz na bieżąco przyglądać się poruszanym tematom i dylematom konkretnych uczestników, czytać ich komentarze, a dzięki temu ustalić, co interesuje członków danej grupy lub z czym mają problem. Poznając zaś ich dylematy, znajdziesz także odpowiedź, gdzie poszukują rozwiązania czy rady. Możesz także poznać, jak inni poradzili sobie z podobnymi przeszkodami.

Innymi słowy, poznając zdanie i opinie innych użytkowników mediów społecznościowych z pewnością odnajdziesz sporo ciekawych pomysłów na Twojego bloga. Media społecznościowe to idealne miejsce, w którym odbiorcy, dla których Ty również tworzysz swoje treści, mają okazję wyrazić swoje zdanie i opinie. Słuchaj ich więc uważnie.

Zapytaj wyszukiwarkę Google. Ona także poda Ci gotowe pomysły

Czy zastanawiałeś się, dlaczego nie raz wpisując jakieś słowo w wyszukiwarce Google, ona sama podje Ci natychmiast listę gotowych zwrotów, nawiązujących do wpisanego przez Ciebie wyrazu? To autouzupełnianie wyszukiwarki, które bazuje na algorytmach opartych na najczęstszych pytaniach, które użytkownicy wpisują, by odnaleźć interesujące ich treści.

Skorzystaj z tego ułatwienia. To źródło pomysłów na to, jak ugryźć dany problem, który chcesz poruszyć w swoim artykule. Korzystając z podpowiedzi Google, możesz dokładnie określić zakres interesującego Cię zagadnienia. Co więcej, wykorzystując podpowiedzi Google, masz także pewność, że poruszane przez Ciebie tematy są tym, czego poszukują aktualnie użytkownicy Internetu.

Zerkaj do konkurencji

Jesteśmy ciekawscy. To leży w ludzkiej naturze. Nie ujdzie naszej uwadze żadne osobliwe zdarzenie, które rozgrywa się w miejscu publicznym. Nie inaczej jest w Internecie. Podpatruj, ale nie kopiuj! Inspiruj się, ale nie powielaj! Szukaj pomysłów u innych, ale zaczerpnięty koncept przedstawiaj na swój oryginalny sposób.

W podglądaniu nie ma nic złego, pod warunkiem, że zaczerpnięte pomysły wzbogacisz własnymi przemyśleniami i nadasz im swój niepowtarzalny charakter. Możesz także powoływać się na konkretny wpis wybranego bloggera i wejść z nim w dyskusję lub powołując się na jego tekst, omówić dany temat ze swojej perspektywy, podejmując tym samym konstruktywną polemikę.

W takiej dyskusji pamiętaj jednak, by zawsze odnosić się do innych z szacunkiem, zachowując przy tym kulturę słowa. W polemice z innymi nie chodzi o krytykę czyichś poglądów, ale o ukazanie danej sprawy w innym światłe i z zupełnie innej perspektywy.

Bierz udział w dyskusjach na forach internetowych

Mówiąc o dyskusji, warto także wspomnieć o dobrodziejstwie forów internetowych, jako nieograniczonego źródła pomysłów na ciekawe tematy do swojego bloga. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać żądane słowo kluczowe w połączeniu z wyrazem „forum”, aby otrzymać szereg propozycji tematycznych grup dyskusyjnych.

Fora to miejsca skupiające użytkowników, którzy gromadzą się wokół interesujących ich zagadnień, wymieniają poglądy, doświadczenia, szukają rad na rozwiązanie konkretnych problemów. Patrząc na fora z tego punktu widzenia, można śmiało stwierdzić, że są one wręcz kopalnią pomysłów na niejeden ciekawy artykuł na Twoim blogu.

Poszukuj więc forów zgodnych z tematyką, która Cię interesuje i żywo uczestnicz w odbywających się tam dyskusjach, zadawaj pytania, przyglądaj się, co ludzi interesuje, co im doskwiera, jaka tematyka jest aktualnie na topie, po prostu zbadaj to, czego aktualnie szukają użytkownicy Internetu. A posiadając taką wiedzę, oferuj im konkretną tematykę w swoich artykułach.

Poruszaj tematy w sposób cykliczny, wykorzystując do tego kalendarz

Idealnym rozwiązaniem na poszukiwanie tematów, o których będziesz mógł pisać na swoim blogu, może okazać się skorzystanie z kalendarza świat i obchodów. W październiku myślisz już o Halloween, potem o Świętach Bożego Narodzenia, później  o powitaniu Nowy Roku, karnawale, Walentynkach i Wielkanocy, a następnie o majówce, wakacjach i sezonie urlopowym i tak w kółko.

Każde z tych okazji otwiera przed Tobą cały wachlarz pomysłów na post, które z pewnością zwrócą uwagę czytelników. Piszesz bloga kulinarnego? Z okazji obchodzonych kolejno okazji, proponujesz tematyczne potrawy: np. ciasteczka w kształcie duszków lub palca wiedźmy z okazji Halloween czy pierniczki i makowe wypieki w okolicach świat Bożego Narodzenia itp.

Piszesz bloga o wystrojach wnętrz? Żaden problem, bo każda z tych okazji daje Ci tysiące możliwość opisania propozycji z odpowiednim udekorowaniem stołu, pokoju czy ogrodu. Na bloga o tematyce lifestylowej także możesz czerpać pomysły prosto z kalendarza: jak przebrać się na Halloween, na Wigilię, jaki wybrać makijaż sylwestrowy i karnawałowy itp.

Jak widzisz, z tradycyjnego kalendarza możesz czerpać pomysły garściami. Ale Ty możesz pójść o krok dalej i poszukać inspiracji również w kalendarzu świat nietypowych – to dopiero otworzy przez Tobą niezliczone możliwości tworzenia ciekawych treści. Specjalnie dla Ciebie skorzystam z kalendarza Beaty Pawlikowskiej „Rok dobrych myśli. 2021”, by pokazać Ci, jakie to proste. Otwieram na chybił trafił, a tu:

  • 12 lipca „Dzień nowego początku”. Jeżeli jesteś copywriterem, napisz o początkach swojej pracy, jak wyglądała Twoja zawodowa droga do miejsca, w którym obecnie się znajdujesz.
  • 7 sierpnia „Potrafię to zrobić”. Prowadzisz bloga coachingowego? Napisz artykuł o sile motywacji.
  • 9 sierpnia „Dzień spokoju mojej duszy”. Udziel swoim czytelnikom rad na temat metod relaksacyjnych. Możesz polecić sposoby na uprawianie jogi.
  • 12 sierpnia „Dzień słuchania mojego ciała” – prowadząc bloga o tematyce medycznej, możesz napisać post o pierwszych symptomach konkretnej choroby wysyłanych przez organizm.
  • 13 sierpnia „Dzień podążania za pasją”. Utwórz ranking najpopularniejszych hobby lub najciekawszych zainteresowań, o których przeczytałeś w Internecie i podziel się tym ze swoimi czytelnikami.
  • 13 października „Dzień zbytecznych słów”. Jeżeli prowadzisz bloga o poprawności językowej, zaoferuj czytelnikom wpis na temat nadużywania pewnych wyrazów i podaj sposoby, jak można je zastąpić.
  • 17 grudnia „Dzień zdrowego jedzenia i zdrowia”. Przedstaw ranking najzdrowszych diet i opisz, na czym polegają.

Uwierz mi, że można tak wymieniać w nieskończoność. Jak widzisz, pomysłów można znaleźć tyle, ile dni w kalendarzu. Wystarcz tylko ruszyć głową, by znaleźć setki tematów, którymi z pewnością zainteresujesz czytelników.

Skorzystaj z aplikacji Google News

Jeżeli poszukujesz pomysłów na atrakcyjne tematy, które są znamienne dla danego regionu lub wręcz przeciwnie – takich, które dotyczą konkretnego państwa, to skorzystaj ze sprawdzonej metody, jaką jest aplikacja Google News.

Korzystając z tego narzędzia, najpierw ustaw region, który Cię interesuje, bez względu na to, czy jest nim miejsce Twojego zamieszkania, czy inny, odległy kraj, którym jesteś zafascynowany. Po wyborze konkretnego miejsca, każdego dnia możesz przeglądać najświeższe informacje, wybierając odpowiedni krąg tematyczny dotyczący biznesu, nauki i techniki, rozrywki lub sportu. Z pewnością nie jeden artykuł będzie pomocny przy wyborze tematu na swojego bloga.

Bez względu na to, czy piszesz o sprawach biznesowych, poruszasz tematykę fit i zdrowego stylu życia, czy prezentujesz czytelnikom najnowsze nowinki techniczne, albo po prostu lubisz plotkować o życiu gwiazd i komentować ich poczynania, Google News nie raz poratuje Cię, gdy nie będziesz miał pomysłu na ciekawy wpis.

Rozejrzyj się wokoło

Nie zapominaj, że mimo wszystko żyjemy w realnym świecie i to, co nas otacza, także może być źródłem natchnienia, dzięki któremu napiszesz coś naprawdę wartościowego. Może to być jakaś sytuacja w sklepie, zasłyszana mimochodem rozmowa, wydarzenie z Twoim udziałem lub śmieszne zajście w autobusie.

Każda sytuacja może stać się tematem na ciekawy post. Wszystko zależy od Twojej wrażliwości i umiejętności wyciągania z życiowych sytuacji ciekawych wniosków, które możesz zaserwować czytelnikom w postaci własnych przemyśleń czy rad na jakiś temat. Miej oczy szeroko otwarte i świeży umysł.

Podsumowanie

  • Wszędzie wkoło siebie możesz znaleźć nieograniczoną liczbę pomysłów na tematy, o których będziesz mógł pisać na swoim blogu.
  • Z pomocą przychodzi Ci Internet, dzięki narzędziom do pozyskiwania słów kluczowych takich jak: Answer The Public, Ubersuggest czy Nawet zwykła wyszukiwarka Google poratuje Cię podczas poszukiwania ciekawego tematu i jego konkretyzacji.
  • Nie lekceważ mediów społecznościowych. W nich także odnajdziesz inspiracje, które możesz opisać na blogu. Udzielaj się w grupach i społecznościach na Facebooku. Dobrym miejscem, by przekonać się, o czym rozmawiają Twoi potencjalni czytelnicy, są również fora internetowe.
  • Nie zapominaj o dostosowaniu tematyki publikowanych postów do kalendarza świąt i obchodów, nie tylko tych ogólnie znanych, ale również świąt nietypowych.
  • Po inspiracje sięgaj także do życia codziennego, przeglądając najświeższe informacje dostępne w aplikacji Google News, jak również przez własne obserwacje otaczającej Cię rzeczywistości.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Daria Simon

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W czasie studiów odkryła swoją miłość do językoznawstwa, dlatego właśnie tej dziedzinie poświęciła swoją pracę magisterką, analizując budowę językowo-stylistyczną sloganów wyborczych. Minęło sporo lat, okraszonych garścią cennych doświadczeń, aby wreszcie zrozumieć, że to w pisaniu realizuje siebie najpełniej. Od dzieciństwa zafascynowana magicznym światem opery, choć jej muzyczną miłością pozostaje Falco. Ukochanym miastem jest Wiedeń, w którym czuje się jak w domu. Jeżeli podróżuje, to głównie śladami swoich idoli, najpierw zgłębiając ich biografię, by później odwiedzać zakątki związane z ich życiem. W wolnych chwilach amatorsko tłumaczy teksty na język niemiecki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki
16.10.2024 Content Marketing
15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu