Content moderator – czym się zajmuje?

Spis Treści:

Zarządzanie treścią to trudne zadanie. Praca jest dynamiczna i bazuje na unikalnych przypadkach, do których trzeba zastosować sztywne reguły – a wszystko to w służbie internetowego porządku. Dowiedz się, kim jest content moderator, jakie posiada kwalifikacje i jak wygląda jego zawód!

Content moderator – definicja

Content moderator to osoba, która zarządza treścią na stronie internetowej w celu przestrzegania netykiety przez użytkowników.

Portale społecznościowe cechują się aktywnymi grupami dyskusyjnymi, a popularne fora i witryny nie narzekają na brak komentarzy. Duża dostępność i łatwość komunikacji służy wymienianie zdań i poglądów, jednak czasem dochodzi do wulgarnych dyskusji, sporów, spamu lub tzw. trollowania. Zapewne każdej osobie korzystającej z Internetu takie sytuacje są doskonale znane.

Content moderator usuwa bądź edytuje wpisy, nakłada kary na niefrasobliwych uczestników dyskusji, wprowadza cenzurę, a także dba o stosowanie poprawnych zasad językowych. Jego celem jest ogólnie pojęte „podwyższenie poziomu konwersacji”.

Poza tym osoba na tym stanowisku działa w imieniu marki, odpowiada więc na wiadomości, komentarze i utrzymuje kontakt z klientami.

Jak wygląda praca content moderatora?

Bardzo często content moderator to ochotnik, który nieodpłatnie zarządza grupą na Facebooku, lub aktywni forumowicze, którzy wraz z długim stażem zyskali takie uprawienia. Jednakże wyróżniamy również profesjonalną kadrę, która na potrzeby popularnych witryn dba o porządek w dyskusjach. Takie osoby pełnią zwykle dodatkową funkcję, np. jako copywriterzy, ghostwriterzy i content writerzy, a moderacja jest tylko jednym z obowiązków.

Konkretna organizacja pracy zależy od poszczególnych firm i jest związana przede wszystkim z aktywnością dyskusyjną na stronie. Wraz z tym różnią się wymagane kompetencje, zawodowi content moderatorzy posiadają bowiem zwykle bogaty warsztat pisarski, a także są absolwentami studiów filologicznych – choć należy pamiętać, że w tak prężnie rozwijającej się dziedzinie nie ma sztywnych zasad. Z kolei moderatorzy-ochotnicy siłą rzeczy nie muszą spełniać żadnych formalnych wymogów.

Jako że content moderator często działa w imieniu konkretnej marki, rozmawia z klientami oraz odpowiada na ich pytania, oprócz informacji o produktach i usługach musi również wiedzieć, jak wygląda komunikacja w danym miejscu w sieci. Powinien być otwarty na innych, mieć dobre nastawienie i być opanowany. Komentarze i wpisy potrafią być naprawdę okrutne, jednak należy zachować zimną krew.

Warto podkreślić, że tacy pracownicy często wykonują swoją pracę w systemie zmianowym – strony są bowiem moderowane przez 24 godziny na dobę.

Widzimy więc, że praca content moderatora jest pojemnym określeniem, gdyż zaliczamy do niego zarówno moderowanie lokalnych stron pro publico bono, jak i opiekę nad popularnymi portalami o międzynarodowym zasięgu.

Sprawdź inne zawody, takie jak:

Czy content moderator będzie zyskiwać na znaczeniu?

Zdecydowanie tak. Internet staje się coraz częściej wybieranym narzędziem dyskusji, a wśród firm wzrasta potrzeba wizerunku, co odzwierciedla prosperujący content writing.

Jeśli więc zastanawiasz się nad pracą profesjonalnego content moderatora, rozpocznij językowe kształcenie już dziś, gdyż miejsca pracy będą regularnie powstawać wraz z rozwojem kolejnych portali i przedsiębiorstw. Już od kilku lat – jako ludzkość – dążymy do tego, by Internet stał się uporządkowanym miejscem pełnym kultury.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

12.07.2024 Korekta & Redakcja
11.07.2024 Marketing
10.07.2024 Porady & Ciekawostki
09.07.2024 Pozycjonowanie
08.07.2024 Korekta & Redakcja Porady & Ciekawostki
05.07.2024 E-commerce
04.07.2024 Marketing
03.07.2024 Korekta & Redakcja
02.07.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu