Jaka szkoła copywritingu jest najlepsza?

Rynek oferuje coraz więcej kursów przygotowujących do zawodu copywritera. Ich formuła jest przeróżna: od gotowych filmów instruktażowych po zajęcia praktyczne. Sprawdźmy więc, która szkoła copywritingu przekaże Ci najwięcej wiedzy.
Dwie szkoły copywritingu
Dwa główne nurty szkoleniowe skrajnie różnią się od siebie: jeden kładzie nacisk na teoretyczne rozważania o języku, a drugi na pisanie tekstów.
Przyswajanie teorii
Do tej szkoły zaliczają się wszystkie gotowe kursy, do których wystarczy wykupić dostęp. Znajdziesz je na popularnych platformach szkoleniowych w cenie kilkunastu złotych.
W tym przypadku nauka opiera się na odtwarzaniu merytorycznych filmów, które przybliżają odbiorcom wszelkie meandry copywritingu. Program zwykle jest podzielony na kilkanaście modułów obejmujących większość branżowych zagadnień.
Bogata formuła nauczania, a także niska cena za wykupienie dostępu, to główne zalety tej szkoły copywritingu. Niestety zgłębianie samej teorii pociąga za sobą ograniczenia, a mianowicie: brakuje wykorzystania wiedzy w praktyce, co odbija się na słabym przygotowaniu do zawodu. Aby załatać tę dziurę, pomocną dłoń wyciąga druga szkoła.
Praktyczna nauka
Ta szkoła copywritingu nie wyklucza teorii, lecz traktuje ją jedynie jako uzupełnienie. Kluczowa jest praktyka, która opiera się na prostym założeniu: Ty tworzysz treści, a ktoś je sprawdza i formułuje swoje uwagi. Dzięki temu otrzymujesz konkretne wskazówki dotyczące swojej pracy i wiesz, jakie umiejętności trzeba szlifować.
W przeciwieństwie do pierwszej szkoły, tutaj odnosisz realne korzyści z nauki. Tworzysz treści, a przez to budujesz własne portfolio, które będzie cennym urozmaiceniem Twojego CV.
Niestety takie nauczanie również nie jest wolne od wad. Trzeba się zaangażować i włożyć więcej wysiłku w edukację, a przede wszystkim – więcej zapłacić. Zorganizowanie indywidualnej nauki wymaga pieniędzy, dlatego koszt praktycznego kursu wynosi kilkaset złotych.
Przeczytaj również
Które rozwiązanie jest lepsze?
Obie szkoły mają swoje zalety, natomiast trudno zgodzić się z tym, by postawić między nimi znak równości.
Zgłębianie teorii może być przydatne na początku nauki – choćby po to, żeby oswoić się z zawodem i usystematyzować branżowe pojęcia. Natomiast zawód copywritera wymaga warsztatu pisarskiego, którego nie można ot tak stworzyć, chłonąc kolejne regułki.
Lekkość przelewania myśli na papier, wyszukiwanie informacji, budowa złożonych zdań… tego nie można się wyuczyć. Nad tym trzeba stale pracować, dlatego regularne tworzenie treści jest niezbędnym elementem skutecznej nauki. Swoją drogą, łatwo doszukać się analogii w zawodzie tłumacza lub korektora.
Podsumowanie
- Na rynku istnieją dwie fundamentalne szkoły copywritingu: teoretyczna i praktyczna.
- Pierwsza z nich skupia się na oglądaniu gotowych filmów, a druga kładzie nacisk na pisanie tekstów i wyciąganie wniosków.
- Praktyczna szkoła copywritingu jest droższa i wymaga więcej zaangażowania, natomiast zapewnia znacznie lepsze wyniki w nauce.
Jeśli chcesz odbyć praktyki z copywritingu, sprawdź naszą ofertę edukacyjną. Gwarantujemy indywidualną naukę, aby błyskawicznie przygotować Cię do zawodu.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz