Język Korzyści - Czym Jest? | Dlaczego Zwiększy Twoją Sprzedaż?
Czym jest język korzyści i jakie ma znaczenie w sprzedaży? O tym dowiesz się w artykule!

Język korzyści – czym jest i dlaczego zwiększy Twoją sprzedaż?

Chodzą głosy, że teksty sprzedają, lecz nie do końca jest to prawda. Większość z nich jest ignorowana bądź niedostatecznie przekonująca. Są jednak treści, która realnie zwiększają zyski, a ich cechą wspólną jest język korzyści. Sprawdź na czym polega i dlaczego warto zastosować go w Twoim biznesie!

Po przeczytaniu artykułu dowiesz się:

  • Czym jest język korzyści?
  • Jakie efekty biznesowe przyniesie Ci zastosowanie tej metody?
  • Jak tworzyć treści operując językiem korzyści?

Zapraszamy do owocnej lektury.

Czym jest język korzyści?

Platformy e-commerce potrzebują atrakcyjnej treści jak nigdy dotąd. Również małe firmy chcą wykorzystać w możliwie największym stopniu ruch na swojej stronie internetowej. Rozwiązanie może wydawać się trywialne, ale jest zabójczo skuteczne!

Język korzyści to marketingowy styl pisania, który ma na celu przedstawienie wszelkich zalet płynących z zakupu, a tym samym zachęcenie odbiorców do rozpoczęcia transakcji.

Jest powszechnie stosowany przez copywriterów, aby wykreować potrzebę, pobudzić wyobraźnię klienta i zmaksymalizować potencjał sprzedażowy.

Efekty stosowania języka korzyści

Nie bez powodu owa metoda zdobyła dużą popularność w środowisku copywriterskim. Jest tak prosta, a zarazem silna, że różnica w przekazie marketingowym jest zauważalna dla każdego odbiorcy.

Stosując język korzyści możesz zanotować:

  • Wzrost konwersji – treści są bardziej przekonywujące, a co za tym idzie, skuteczniej zachęcającą do podjęcia działania przez potencjalnego klienta (np. zapisy do newslettera, dodanie produktu do koszyka czy wysłanie zapytania ofertowego);
  • Niższy koszt dotarcia do odbiorców – atrakcyjne teksty zatrzymują uwagę, redukując tym samym koszty kampanii reklamowych (najwięksi reklamodawcy tj. Facebook czy Google stosują systemy aukcyjne – najciekawsze reklamy osiągają najlepsze wyniki);
  • Większe zyski – powyższe efekty podwójnie przyczyniają się do osiągania pożądanych wyników finansowych poprzez wzrost sprzedaży i zmniejszenie nakładów pieniężnych w reklamę.

Co więcej, język korzyści ma uniwersalne zastosowanie – skorzysta każdy, kto prowadzi działania marketingowe w Internecie. Niezależnie od tego czy prowadzisz firmę usługową, czy wystawiasz drobny przedmiot na aukcji, informowanie o tym, co zyska klient, zawsze jest intratną metodą.

Jak pisać językiem korzyści?

Zamysł metody jest niezwykle prosta, ale w praktyce trzeba się wystrzegać kilku niepożądanych działań:

  • Informuj o korzyściach, a nie o zagrożeniach – żyjemy w czasach, gdzie obawa o swoje bezpieczeństwo schodzi na coraz dalszy plan. Ludzie zwykle wertują Internet przy jednoczesnym poczuciu komfortu – po uprzednim zaspokojeniu innych niezbędnych potrzeb. Aby sprzedawać, trzeba kreować nowe żądze, a nie wskazywać na istniejące zagrożenia, z którymi większość się nie utożsamia. Informuj, co klient może zyskać, a nie co może stracić.
  • Opieraj się na danych – nie ma nic powszechniejszego, a zarazem bardziej nieskutecznego na rynku, niż nieuzasadnione przechwałki. Łatwo dostrzec, że każdy produkt jest najwyższej jakości i lepszy od konkurencji, lecz z tego nic nie wynika! Ludzie poznali się na tradycyjnym „marketingowym bełkocie” i konieczne są rzetelne informacje, by wpłynąć na ich decyzję zakupową.
  • Pisz do odbiorcy, nie do ściany – wśród niektórych copywriterów wciąż panuje nieuzasadniony strach w stosowaniu 2 os. l.p. Bezpośrednie zwroty do czytelników przykuwają uwagę bardziej od „wikipedycznego” stylu.
  • Najpierw korzyści, potem zasoby – czasami można spotkać błędną interpretację języka korzyści, która zakłada ukazywanie wszelkich atutów firmy. Oczywiście jest to ważne, ale pierwszorzędnym celem jest wpojenie klientowi, CO ZYSKA. Sam fakt inwestycji w nowy sprzęt z pewnością wpłynie na zadowolenie klientów, ale w fazie ich pozyskiwania nie jest to zbyt interesujące. Zamiast tego poinformuj, co konkretnie dzięki temu zyskają – później będzie czas na prezentowanie zasobów, wyróżnień wśród konkurencji itp.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, na co zwracać uwagę, by tworzyć skuteczne treści sprzedażowe, które zatrzymają uwagę odbiorców i nasilą sprzedaż. Teraz czas, by wprowadzić proponowane rozwiązania w praktyce!

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *