Język korzyści – czym jest i dlaczego zwiększy Twoją sprzedaż?

Spis Treści:

Chodzą głosy, że teksty sprzedają, lecz nie do końca jest to prawda. Większość z nich jest ignorowana bądź niedostatecznie przekonująca. Są jednak treści, która realnie zwiększają zyski, a ich cechą wspólną jest język korzyści. Sprawdź na czym polega i dlaczego warto zastosować go w Twoim biznesie!

Czym jest język korzyści?

Platformy e-commerce potrzebują atrakcyjnej treści jak nigdy dotąd. Również małe firmy chcą wykorzystać w możliwie największym stopniu ruch na swojej stronie internetowej. Rozwiązanie może wydawać się trywialne, ale jest zabójczo skuteczne!

Język korzyści to marketingowy styl pisania, który ma na celu przedstawienie wszelkich zalet płynących z zakupu, a tym samym zachęcenie odbiorców do rozpoczęcia transakcji.

Jest powszechnie stosowany przez copywriterów, aby wykreować potrzebę, pobudzić wyobraźnię klienta i zmaksymalizować potencjał sprzedażowy.

Efekty stosowania języka korzyści

Nie bez powodu owa metoda zdobyła dużą popularność w środowisku copywriterskim. Jest tak prosta, a zarazem silna, że różnica w przekazie marketingowym jest zauważalna dla każdego odbiorcy.

Stosując język korzyści możesz zanotować:

  • Wzrost konwersji – treści są bardziej przekonywujące, a co za tym idzie, skuteczniej zachęcającą do podjęcia działania przez potencjalnego klienta (np. zapisy do newslettera, dodanie produktu do koszyka czy wysłanie zapytania ofertowego);
  • Niższy koszt dotarcia do odbiorców – atrakcyjne teksty zatrzymują uwagę, redukując tym samym koszty kampanii reklamowych (najwięksi reklamodawcy tj. Facebook czy Google stosują systemy aukcyjne – najciekawsze reklamy osiągają najlepsze wyniki);
  • Większe zyski – powyższe efekty podwójnie przyczyniają się do osiągania pożądanych wyników finansowych poprzez wzrost sprzedaży i zmniejszenie nakładów pieniężnych w reklamę.

Co więcej, język korzyści ma uniwersalne zastosowanie – skorzysta każdy, kto prowadzi działania marketingowe w Internecie. Niezależnie od tego czy prowadzisz firmę usługową, czy wystawiasz drobny przedmiot na aukcji, informowanie o tym, co zyska klient, zawsze jest intratną metodą.

Jak pisać językiem korzyści?

Zamysł metody jest niezwykle prosty, ale chcąc tworzyć treści z wykorzystaniem języka korzyści, należy zastosować się do pewnych kluczowych zasad. Omawiamy je poniżej.

Zastosuj technikę cecha – zaleta – korzyść

Różne przedmioty mają swoje określone cechy i parametry, a wraz z nimi także zalety. Bez odwołania do cech i zalet produktu niemożliwe byłoby potwierdzenie jego korzyści.

Przyjrzyjmy się dokładniej tym trzem pojęciom:

  • Cecha jest to fizyczna właściwość, która opisuje produkt (np. duża torebka damska);
  • Zaleta opisuje, w jaki sposób produkt może być przydatny dla klienta (np. w dużej torebce wiele się zmieści);
  • Korzyść to element, który pozwoli klientowi rozwiązać jego problem lub będzie odpowiedzią na jego potrzeby (np. nie trzeba nosić dodatkowej torby na laptopa czy dokumenty – wszystko zmieści się w dużej, ale też stylowej torebce).

Informuj o korzyściach, a nie o zagrożeniach

Żyjemy w czasach, gdzie obawa o swoje bezpieczeństwo schodzi na coraz dalszy plan. Ludzie zwykle wertują Internet przy jednoczesnym poczuciu komfortu – po uprzednim zaspokojeniu innych niezbędnych potrzeb. Aby sprzedawać, trzeba kreować nowe żądze, a nie wskazywać na istniejące zagrożenia, z którymi większość się nie utożsamia. Informuj, co klient może zyskać, a nie co może stracić.

Opieraj się na danych

Nie ma nic powszechniejszego, a zarazem bardziej nieskutecznego na rynku, niż nieuzasadnione przechwałki. Łatwo dostrzec, że każdy produkt jest najwyższej jakości i lepszy od konkurencji, lecz z tego nic nie wynika! Ludzie poznali się na tradycyjnym „marketingowym bełkocie” i konieczne są rzetelne informacje, by wpłynąć na ich decyzję zakupową.

Określ grupę docelową

Przedstawiając korzyści, jakie niesie za sobą produkt, powinieneś wziąć pod uwagę sytuację klienta, który może być zainteresowany zakupem. Od niej właśnie zależeć będzie, czego klient oczekuje, aby zaspokoić swoje potrzeby.

Pisz do odbiorcy, nie do ściany

Wśród niektórych copywriterów wciąż panuje nieuzasadniony strach w stosowaniu 2 os. l.p. Bezpośrednie zwroty do czytelników przykuwają uwagę bardziej od „wikipedycznego” stylu.

Zdefiniuj potrzeby potencjalnych klientów

W skutecznym posługiwaniu się językiem korzyści ważne jest, byś dokładnie poznał, jakie potrzeby ma dany klient. Następnie zadaj sobie odpowiednie pytania dotyczące produktu, np.:

  • Dlaczego akurat ten produkt jest dobry dla tego klienta?
  • Jakie korzyści zostaną przez niego osiągnięte po zakupie?
  • Jakie problemy zostaną rozwiązane?
  • Co się dzięki temu zmieni?

Potrzeby klientów zazwyczaj wynikają z następujących powodów:

  • Czegoś mu brakuje, czegoś nie ma;
  • Ma coś, co nie spełnia jego potrzeb, chce coś lepszego.

Dobierz język do odbiorcy

Chcąc zaprezentować się jako profesjonalista w danym temacie, często nadużywa się branżowego języka. Klient, nie będąc specjalistą, może mieć problem ze zrozumieniem pewnych zwrotów.

Takie podejście może przynieść inny efekt niż ten, którego oczekiwałeś. Kupujący może poczuć się przytłoczony i zagubiony, a w konsekwencji tego może zacząć rozglądać się za konkurencyjną firmą, która przedstawi mu swoją ofertę w sposób bardziej przystępny i zrozumiały. Do takich sytuacji lepiej nie dopuszczać.

Najpierw korzyści, potem zasoby

Czasami można spotkać błędną interpretację języka korzyści, która zakłada ukazywanie wszelkich atutów firmy. Oczywiście jest to ważne, ale pierwszorzędnym celem jest wpojenie klientowi, CO ZYSKA na transakcji.

Jeśli posiadasz nową maszynę – świetnie, z pewnością zwiększy to zadowolenie klientów. Ale gdy dopiero przekonujesz ich do zakupu, skup się na tym, co jest dla nich interesujące. Poinformuj, co konkretnie zyskają dzięki nowemu sprzętowi – później będziesz mieć czas na prezentowanie posiadanych zasobów.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, na co zwracać uwagę, by tworzyć skuteczne treści sprzedażowe, które zatrzymają uwagę odbiorców i nasilą sprzedaż. Teraz czas, by wprowadzić proponowane rozwiązania w praktyce!

Podsumowanie

  • Język korzyści to styl pisania, który ma na celu przedstawienie wszelkich zalet i korzyści wynikających z zakupu.
  • Stosując język korzyści możesz spodziewać się wzrostu konwersji, a co za tym idzie – większych zysków.
  • Najważniejsze zasady tworzenia treści z wykorzystaniem języka korzyści to: określenie grupy docelowej, zastosowanie schematu cecha – zaleta – korzyść oraz język dobrany do konkretnego odbiorcy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.4

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki
06.05.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu