Jak zweryfikować wizytówkę Google? Najlepsze metody!

Spis Treści:

Przedsiębiorcy mogą promować swoją działalność na wiele sposobów, a jednym z tych najlepszych jest zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania Google. Można to zrobić nie tylko dzięki pozycjonowaniu czy płatnym kampaniom reklamowym (Google Ads), ale również wizytówce firmy. Co to takiego? Dlaczego warto ją założyć? I w końcu – jak wygląda weryfikacja wizytówki Google? Przekonajmy się!

Czym jest wizytówka w Google?

Wizytówka Google (wcześniej Google My Business) to bezpłatny profil firmowy, który umożliwia zaprezentowanie klientom swojego biznesu – zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i Mapach Google.

Umieścisz w niej nazwę, danę teleadresowe, jak również opis działalności, zdjęcia, opinie klientów, godziny otwarcia oraz wiele innych wartościowych informacji.

W praktyce wizytówka Google to doskonałe narzędzie do promocji biznesu. Nie tylko zawiera bowiem cenne informacje, ale również wyświetla się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, umożliwiając łatwe docieranie do potencjalnych klientów. Zakładając ją:

  • zyskasz lepszą widoczność online, ponieważ Twoja firma pojawi się w wynikach wyszukiwania i Mapach Google;
  • ułatwisz klientom kontakt oraz dotarcie do siedziby firmy;
  • wzmocnisz wiarygodność swojej marki i zyskasz większe możliwości związane z budowaniem jej pozytywnego wizerunku;
  • zyskasz większe szanse na dotarcie do klientów znajdujących się w najbliższej okolicy (wizytówka Google jest kluczowa w kontekście pozycjonowania lokalnego).

Weryfikowanie profilu firmy w Google – czy jest potrzebne?

Tak – aby móc skorzystać z tych wszystkich zalet, niezbędna okaże się weryfikacja wizytówki Google. To proces, który z jednej strony stanowi potwierdzenie autentyczności Twojej firmy, a z drugiej pozwala na pełne zarządzanie profilem i tym samym efektywne promowanie działalności w wynikach wyszukiwania oraz Mapach Google.

Weryfikacja wizytówki Google 1

Weryfikowanie profilu firmy w Google polega na uzyskaniu specjalnego, kilkucyfrowego kodu, który przekazywany jest najczęściej telefonicznie albo e-mailem. Okazuje się on niezbędny, gdy:

  • tworzysz nowe konto firmy w Google;
  • profil firmy zostanie zawieszony albo posiadana weryfikacja zostanie cofnięta, np. w wyniku podejrzanej aktywności firmy;
  • Google podejrzewa, że Twoja firma nie istnieje albo narusza warunki regulaminu;
  • Google podejrzewa, że do Twojego konta firmowego mają dostęp nieuprawnione osoby trzecie.

5 metod weryfikacji wizytówki Google

Jak zweryfikować wizytówkę Google? Jest to możliwe na etapie tworzenia nowego profilu firmy, a sam proces w większości przypadków jest bardzo prosty i wymaga zaledwie kilku kliknięć. Istnieje 5 metod weryfikacji wizytówki Google.

Metody weryfikacji wizytówki Google

Telefon lub SMS

To zdecydowanie najprostsza metoda – wystarczy, że na etapie tworzenia profilu podasz numer telefonu i wybierzesz tę opcję weryfikacji.

Weryfikacja wizytówki Google 2

Po chwili otrzymasz wiadomość głosową lub SMS-a z kodem weryfikacyjnym, który wystarczy wpisać w odpowiednie okno.

E-mail

To równie prosta metoda weryfikacji wizytówki Google, z której możesz skorzystać po wybraniu opcji „Kod przesłany e-mailem”. Jeżeli podałeś prawidłowy adres mailowy, po maksymalnie kilku minutach otrzymasz kod weryfikacyjny na swoją skrzynkę pocztową.

Tradycyjna poczta

Jeszcze do niedawna była to standardowa procedura, jednak dzisiaj wyparta została przez dużo szybsze metody, jak wspomniana wcześniej weryfikacja telefoniczna czy e-mail. Niektóre firmy wciąż mają jednak możliwość skorzystania z tej opcji, dzięki której w ciągu 14 dni otrzymasz kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym.

Pamiętaj! Chcąc zweryfikować wizytówkę Google w ten sposób, podaj prawidłowy adres firmy i nie zmieniaj go do momentu przyjścia pocztówki.

Nagranie filmu pokazującego firmę

Metoda ta dostępna jest tylko dla niektórych rodzajów działalności, przede wszystkim sklepów stacjonarnych, dostawców usług bez fizycznej lokalizacji oraz firm hybrydowych. Po wybraniu tej metody musisz nagrać krótki film pokazujący siedzibę firmy i to, że jest ona otwarta dla klientów. Pamiętaj, że materiał wideo powinien:

  • być unikalny, nieedytowany i ciągły;
  • trwać co najmniej 30 sekund, ale nie dłużej niż 5 minut;
  • być nagrany i przesłany za pomocą urządzenia mobilnego przez profil Twojej firmy.

Aby zyskać pewność, że wizytówka zostanie zweryfikowana, nagraj swoją firmę od zewnątrz i wewnątrz, a także zadbaj o elementy, które będą świadczyć o autentyczności siedziby (np. numer budynku czy szyld).

Rozmowa wideo z pracownikiem Google

W niektórych przypadkach Google może wymagać bardziej szczegółowej weryfikacji firmy, która obejmuje rozmowę wideo z pracownikiem. W jej trakcie musisz potwierdzić, że znajdujesz się w siedzibie przedsiębiorstwa i udowodnić, że należy ona do Ciebie. Niezbędne może więc okazać się wirtualne zwiedzenie firmy, a nawet pokazanie dokumentów, jak np. umowa najmu.

Problemy z weryfikacją wizytówki Google – co robić?

Jeżeli na etapie zakładania firmowej wizytówki Google podasz wszelkie niezbędne informacje, które stanowią potwierdzenie tego, że faktycznie prowadzisz działalność, uzyskanie weryfikacji nie powinno stanowić problemu. Niestety, czasami pojawiają się trudności, w wyniku których uzyskanie kodu może okazać się niemożliwe.

Co robić w takiej sytuacji? Przede wszystkim:

  • sprawdź, czy wszystkie podane informacje o firmie są prawidłowe (np. adres, numer telefonu czy e-mail);
  • zweryfikuj zgodność informacji z wytycznymi Google (np. niskiej jakości opis firmy z nachalną reklamą czy niewłaściwa kategoria mogą uniemożliwić zdobycie kodu weryfikacyjnego);
  • prześlij dokumenty stanowiące dowód na autentyczność Twojej firmy, np. rachunek za usługę czy umowę najmu;
  • skontaktuj się z pomocą techniczną Google i przedstaw swój problem, dzięki czemu uzyskasz kompleksowe wsparcie.

Podsumowanie

  • Wizytówka Google to bezpłatny profil firmy, który pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i pozwala zaprezentować się klientom.
  • Dzięki wizytówce Google zyskasz lepszą widoczność w sieci, ułatwisz kontakt swoim klientom i łatwiej zbudujesz pozytywny wizerunek marki.
  • Aby cieszyć się korzyściami, jakie daje profil firmy, niezbędna jest weryfikacja wizytówki Google.
  • Istnieje 5 metod weryfikacji wizytówki Google – telefon/SMS, e-mail, pocztówka wysłana pocztą, nagranie filmu i rozmowa na żywo z pracownikiem.
  • Masz problem z weryfikowaniem profilu firmy w Google? Sprawdź poprawność danych, wyślij odpowiednie dokumenty i skontaktuj się z pomocą techniczną.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki
16.10.2024 Content Marketing
15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu