Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak je zastosować w firmie?

Spis Treści:

Pozycjonowanie lokalne jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych dla firm, które chcą dotrzeć do klientów w swojej okolicy. Powinny z niego korzystać przede wszystkim przedsiębiorstwa działające na niewielkim obszarze – zazwyczaj w konkretnym mieście lub województwie. Aby wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce, nie wystarczy jednak ustawić odpowiednią lokalizację w Google. Dowiedz się, czym jest i jak zastosować pozycjonowanie lokalne!

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to proces zwiększania widoczności strony internetowej firmy w wynikach wyszukiwania Google dla fraz związanych z lokalizacją.

Podejmowane działania mogą się koncentrować na konkretnym mieście, dzielnicy lub województwie. Lokalne SEO jest kluczowe w przypadku osób prowadzących sprzedaż stacjonarną lub świadczących usługi na określonym terytorium. Przykładowe frazy kluczowe odnoszące się do konkretnego regionu to:

  • fryzjer Gdańsk;
  • kosmetyczka Warszawa;
  • kancelaria prawna Mokotów.

O pozycjonowaniu lokalnym można mówić zarówno w przypadku strony, jak i wizytówki w Google Moja Firma. Ze względu na geolokalizację wyniki wyszukiwania będą często automatycznie dopasowane do Twojego położenia. Z tego względu po wprowadzeniu krótkiej frazy „fryzjer” mogą ukazać się placówki w niewielkiej odległości.

Pozycjonowanie lokalne a szerokie

Pozycjonowanie szerokie to proces zwiększania widoczności strony internetowej firmy w wynikach wyszukiwania Google dla fraz ogólnych. Lokalne SEO odnosi się z kolei bezpośrednio do konkretnej lokalizacji – miasta, dzielnicy lub województwa. W obu przypadkach należy jednak zadbać o właściwą optymalizację strony i odpowiedni link building.

Pozycjonowanie lokalne – o czym pamiętać?

Aby dotrzeć do klientów zainteresowanych lokalnymi usługami, warto przeprowadzić audyt SEO, dobrać odpowiednie frazy kluczowe, przygotować podstrony i założyć wizytówkę Google.

Audyt SEO

Pierwszym krokiem w procesie lokalnego pozycjonowanie jest przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO. Termin ten odnosi się do szczegółowej analizy kluczowych aspektów witryny, mającej na celu zidentyfikowanie jej mocnych stron oraz obszarów wymagających optymalizacji. Audyt SEO obejmuje również sprawdzenie konkurencyjnych witryn.

Po wnikliwej analizie możliwe jest opracowanie planu zwiększenia lokalnej widoczności Twojej strony.

Dobór fraz kluczowych

Dobór fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania lokalnego. Odpowiednio dobrane hasła pozwolą Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów w Twojej okolicy.

Zacznij od określenia swojej grupy docelowej. Kim są Twoi potencjalni klienci? Jakich terminów i fraz używają, aby odnaleźć oferowane przez Ciebie produkty bądź usługi? Przeprowadź research i sprawdź, jakie frazy kluczowe są popularne w Twojej branży i okolicy. Możesz wykorzystać do tego narzędzia takie jak Google Trends lub Ahrefs. W ostatnim kroku wybierz hasła związane z firmą i poszczególnymi produktami. Powinny być również na tyle konkretne, aby były łatwe do pozycjonowania.

Dopasowane podstrony

W którym miejscu najlepiej umieszczać wybrane frazy kluczowe? Odpowiedzią na to pytanie są dopasowane podstrony dla poszczególnych obszarów. Ten rodzaj lokalnego SEO jest szczególnie przydatny dla przedsiębiorców działających w wielu rejonach. Przykładem może być firma informatyczna, która ma swoje oddziały w trzech miastach: Warszawie, Gdańsku i Białymstoku. Najlepszym rozwiązaniem jest utworzenie podstron dla poszczególnych miast:

  • FirmaInformatyczna.pl/warszawa;
  • FirmaInformatyczna.pl/gdansk;
  • FirmaInformatyczna.pl/bialystok.

Każdą z tych podstron należy odpowiednio nasycić wybranymi wcześniej frazami kluczowymi. Proces optymalizacji wymaga jednak indywidualnej strategii i planu.

Google Moja Firma

W pozycjonowaniu lokalnym znaczną rolę odgrywa wizytówka Google Moja Firma. Uzupełnij nazwę firmy, zdjęcia, kategorię i przede wszystkim lokalizację. Istotna jest również odpowiedź na pytanie zadawane przez Google dotyczące przyjmowania klientów stacjonarnie. Poprawnie skonfigurowana wizytówka powinna również uwzględniać dane kontaktowe, wskazówki dojazdu do firmy i adres URL strony internetowej.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?

Lokalne SEO przede wszystkim pomoże Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów w okolicy. Zwiększa ono również widoczność firmy i sprawia, że jest ona bardziej rozpoznawalna. Dzięki temu budujesz świadomość marki i pozycję autorytetu na rynku. Masz również szansę wykreować pozytywny wizerunek firmy i zdobyć zaufanie klientów. To z kolei przełoży się na zwiększoną sprzedaż i poprawę wyników finansowych.

Podsumowanie

  • Pozycjonowanie lokalne to proces zwiększania widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google dla fraz związanych z lokalizacją.
  • Lokalne SEO odnosi się do strony internetowej i wizytówki w Google Moja Firma.
  • Dobór fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania lokalnego.
  • W pozycjonowaniu lokalnym znaczną rolę odgrywa wizytówka Google Moja Firma.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu