Fanpage na Facebooku – co to jest i jak z niego korzystać?

Spis Treści:

Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe. Oferuje wiele skutecznych sposobów na komunikację z odbiorcą. Jednym z nich jest fanpage’a na Facebooku, którego to możesz skojarzyć i zsynchronizować z kolejnymi profilami biznesowymi na innych portalach społecznościowych. Z tego artykułu dowiesz się, co to jest fanpage na FB, jak go założyć i czy warto go mieć. Zapraszamy do lektury!

Fanpage – co to jest?

Fanpage (czyt. fanpejdż) to strona na Facebooku dedykowana firmom, markom, artystom, organizacjom (w tym non-profit), osobom publicznym i nie tylko.

Strona na Facebooku pozwala nawiązać kontakt z fanami lub klientami, którzy polubili bądź zaczęli ją obserwować. Możemy to zrobić poprzez dzielenie się z nimi treściami, zdarzeniami i aktualizacjami wyświetlanymi w zakładkach „aktualności”.

Regulamin Facebooka wyraźnie mówi, że w celu promowania działalności biznesowej należy utworzyć stronę, a jakiekolwiek przejawy takich działań na profilu prywatnym są zabronione. Oczywiście zamieszczenie informacji o swojej firmie na koncie osobistym jest jak najbardziej wskazane.

Jak założyć stronę firmową na Facebooku?

Podstawowym wymogiem utworzenia fanpage’a jest posiadanie profilu prywatnego na Facebooku. Konto osobiste jest potwierdzeniem tożsamości i autentyczności osoby chcącej założyć stronę na FB, więc należy umieszczać w nim prawdziwe informacje dotyczące swojej osoby i działalności.

Aby założyć fanpage na Facebooku, wykonaj następujące kroki:

  1. Zaloguj się na swoje konto prywatne.
  2. Przejdź do strony: https://www.facebook.com/pages/create/?ref_type=hc
  3. Uzupełnij formularz po lewej, w którym musisz umieścić nazwę strony, kategorię i biogram (opcjonalnie).
  4. Kliknij „Utwórz stronę”.
  5. Wybierz zdjęcie w tle oraz profilowe według wytycznych serwisu (np. dotyczących rozmiaru obrazów).

Kreator i strony pomocy Facebooka pomogą Ci przebrnąć przez ten proces, który nie jest zbyt karkołomnym wyzwaniem, aczkolwiek wymaga skupienia i dokładności, aby nie tracić czasu na późniejsze poprawki.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku?

Oto 3 kluczowe wskazówki dotyczące prowadzenia firmowej strony na Facebooku.

Wartościowy i regularny content

Zakładając fanpage, określ konkretny cel, jaki chcesz osiągnąć, wyznacz swoją grupę docelową i odpowiedz sobie na pytanie, czego oczekują Twoi odbiorcy.

Tak jak we wszystkich mediach społecznościowych, tak i na fanpage’u najważniejsza jest systematyczność. Pamiętaj więc o tym, aby regularnie planować i tworzyć wpisy na Facebooku związane z tematyką Twojej działalności. Publikuj wartościowy content – do tekstu warto dołączyć grafikę lub zdjęcie, co przyciągnie uwagę czytelników i wyróżni post na stronie głównej.

Zadbaj również o spójną identyfikację wizualną strony – logo, zdjęcie w tle i wszystkie obrazy powinny łączyć się w całość, która jest przyjemna dla oka i kojarzy się z Twoją marką.

Kontakt z odbiorcą

Podstawą działań na stronie firmowej powinien być także regularny kontakt z odbiorcą.

Regularnie odpowiadaj na komentarze, zadawaj pytania, przeprowadzaj ankiety i szukaj sposobów na zaangażowanie swoich odbiorców. Takie możliwości dają nie tylko wpisy na Facebooku, ale także relacje, na których materiały wyświetlają się przez 24 godziny.

Staraj się również odpowiadać na pytania interesantów – szczególnie te niewygodne, ośmieszające itp. Potwierdzono na wielu przykładach znanych firm, że wzbudza to zaciekawienie wśród czytelników i skłania ich do odwiedzenia strony głównej, zwiększając tym samym ruch na niej, a to już „duży krok” w kierunku konwersji.

Plan rozwoju

Oszacuj budżet i zaplanuj dalsze działania na stronie – rozważ opcje płatnych promocji, czynności związanych ze zwiększeniem zasięgów organicznych oraz moderacją treści. Jeśli chcesz zyskać większą popularność, możesz skorzystać z Facebook Ads Manager, który oferuje możliwość wykupienia płatnej reklamy Twojej strony.

Prowadzenie Facebooka – dlaczego warto mieć fanpage?

Obecnie każdy, kto szuka informacji potwierdzających wiarygodność firmy, szczególną uwagę zwraca na jej obecność w mediach społecznościowych. Strony firmowe i profile biznesowe użytkowników najpopularniejszych serwisów społecznościowych, takich jak LinkedIn, Instagram i Facebook, są indeksowane przez wszystkie znaczące wyszukiwarki i dostarczają im danych o swojej specyfikacji, powiązaniach i aktualnościach.

Zatem dzięki obecności i aktywności w social mediach uwierzytelniasz swoją działalność i wzmacniasz autorytet. Oprócz tego jest jeszcze wiele innych korzyści, jakie może dostarczyć Ci strona fanpage na Facebooku. Należą do nich:

  • monitorowanie i analiza statystyk;
  • tworzenie reklam i zamieszczanie promocji;
  • nieograniczona liczba fanów i stały kontakt z nimi – pozwala Ci to na wykorzystanie real time marketingu;
  • możliwość synchronizacji z innymi kontami biznesowymi np. skojarzenie fanpage’a z Instagramem;
  • skupienie wszystkich funkcjonalności, jak np.: kontakt, zakupy, rezerwacje, składanie zamówień w jednym miejscu, za pomocą spersonalizowanego przycisku CTA;
  • przypisując role, możesz zezwolić innym osobom na edytowanie i pracę nad Twoim fanpage’em.

Podsumowanie

  • Fanpage to profil firmowy na Facebooku przeznaczony dla przedsiębiorstw, marek czy osób publicznych.
  • Zakładając fanpage, określ konkretny cel, jaki chcesz osiągnąć, wyznacz swoją grupę docelową i odpowiedz sobie na pytanie, czego oczekują Twoi odbiorcy.
  • Prowadząc stronę na Facebooku, zadbaj o regularność, publikuj wartościowy content i wchodź w interakcje z odbiorcami.

Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu strony na Facebooku? Napisz do nas! Pomożemy Ci zaistnieć w mediach społecznościowych.

Skontaktuj się

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Rafał Janek

Rafał z wykształcenia jest technikiem ekonomistą oraz magistrem prawa. Nie pracował jednak w swoich wyuczonych zawodach, co nie znaczy, że pojęcia mikro i makro ekonomii oraz zasada „Ignorantia iuris nocet” są mu obce. Zdobył natomiast doświadczenie i przydatne umiejętności w wielu innych branżach takich jak: stolarstwo, ślusarstwo, montaż instalacji elektrycznych, transport i magazynowanie czy mechanika pojazdowa, co okazało się przydatne w copywritingu. Jest diabetykiem, więc siłą rzeczy wszystko, co związane z cukrzycą oraz jej leczeniem, czyli wiedza na temat zdrowego trybu życia i prawidłowego odżywiania, musi być mu doskonale znane i aktualizowane. Jego hobby to wędkarstwo (nie tylko w niedzielę i święta) oraz gry RPG Fantasy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

19.04.2024 Marketing
18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu