Fanpage – co to jest i jak z niego korzystać?

Prowadząc content marketing w sieci, powinieneś używać możliwie wszystkich dostępnych kanałów dystrybucji treści. W swoich działaniach nie możesz zignorować takich potężnych narzędzi promocji, jakimi są media społecznościowe. Wykorzystaj więc w pełni ich potencjał i prowadź spersonalizowaną, przemyślaną komunikację w social mediach. Rozsądnie będzie zacząć od fanpage’a na Facebooku, którego to możesz skojarzyć i zsynchronizować z kolejnymi profilami biznesowymi na innych portalach społecznościowych. Z tego artykułu dowiesz się, co to jest fanpage na FB, jak go założyć i czy warto go mieć. Zapraszamy do lektury.
Fanpage – co to jest?
Facebook umożliwia swoim użytkownikom prowadzenie prywatnych – osobistych profili oraz grup o dowolnej tematyce, a także bardziej oficjalnych stron – popularnie zwanych fanpage’ami – które FB określa w swoim regulaminie po prostu jako „Strony” (Pages).
Fanpage to strona na Facebooku dedykowana firmom, markom, artystom, organizacjom (w tym non-profit), osobom publicznym i nie tylko.
W przypadku przekroczenia limitu znajomych w profilu osobistym, wynoszącego 5000 osób, Facebook sugeruje osobom prywatnym utworzenie fanpage’a, który to ma nieograniczoną liczbę fanów.
Strona na Facebooku pozwala nawiązać kontakt z fanami lub klientami, którzy polubili bądź zaczęli ją obserwować, poprzez dzielenie się z nimi ostatnio opublikowanymi treściami, zdarzeniami i aktualizacjami, które wyświetlają się w ich zakładkach „aktualności”.
Regulamin Facebooka wyraźnie mówi, że w celu promowania jakiejś działalności biznesowej należy utworzyć stronę, a jakiekolwiek przejawy takich działań na profilu prywatnym są zabronione. Oczywiście zamieszczenie informacji o swojej firmie na koncie osobistym jest jak najbardziej wskazane.
Przeczytaj również
Jak założyć stronę firmową na Facebooku?
Podstawowym wymogiem utworzenia fanpage’a jest posiadanie profilu prywatnego na Facebooku. Konto osobiste jest potwierdzeniem tożsamości i autentyczności osoby chcącej założyć stronę na FB, więc należy umieszczać w nim prawdziwe informacje dotyczące swojej osoby i działalności.
Zakładając fanpage FB, należy pamiętać, aby:
- uzupełniać wszystkie informacje dotyczące firmy;
- wybrać odpowiednią kategorię strony właściwą dla swojej działalności;
- dodać zdjęcia profilowe i fotografie w tle – należy stosować się do wytycznych serwisu dotyczących rozmiaru obrazów itp.
Kreator i strony pomocy Facebooka pomogą Ci przebrnąć przez ten proces, który nie jest zbyt karkołomnym wyzwaniem, aczkolwiek wymaga skupienia i dokładności, aby nie tracić czasu na późniejsze poprawki.
Prowadzenie Facebooka – dlaczego warto mieć fanpage?
Obecnie każdy, kto szuka informacji potwierdzających wiarygodność firmy, szczególną uwagę zwraca na jej obecność w mediach społecznościowych. Strony firmowe i profile biznesowe użytkowników najpopularniejszych serwisów społecznościowych takich jak: LinkedIn, Instagram i Facebook są indeksowane przez wszystkie znaczące wyszukiwarki i dostarczają im danych o swojej specyfikacji, powiązaniach i aktualnościach.
Zatem będąc obecnym i aktywnym w social mediach, uwierzytelniasz swoją działalność i wzmacniasz swój autorytet. Oprócz tego jest jeszcze wiele innych korzyści, jakie może dostarczyć Ci strona fanpage na Facebooku, a należą do nich:
- monitorowanie i analiza statystyk;
- tworzenie reklam i zamieszczanie promocji;
- nieograniczona liczba fanów i stały kontakt z nimi – pozwala Ci to na wykorzystanie real time marketingu;
- możliwość synchronizacji z innymi kontami biznesowymi np. skojarzenie fanpage’a z Instagramem;
- skupienie wszystkich swoich funkcjonalności takich jak np.: kontakt, zakupy, rezerwacje, składanie zamówień, w jednym miejscu, za pomocą spersonalizowanego przycisku CTA;
- przypisując role, możesz zezwolić innym osobom na edytowanie i pracę nad Twoim fanpage’em.
Wymienić można jeszcze wiele pozytywnych aspektów posiadania spersonalizowanej strony firmowej na Facebooku, która to właściwie wykorzystana, zapewni użytkownikowi wszystkie niezbędne warunki oraz narzędzia, do osiągnięcia wyznaczonych celów.
Podsumowanie
- Co to jest fanpage? To profil firmowy na Facebooku przeznaczony dla przedsiębiorstw, marek czy osób publicznych.
- Zakładając fanpage, określ konkretny cel, jaki chcesz osiągnąć, wyznacz swoją grupę docelową i odpowiedz sobie na pytanie, czego oczekują Twoi odbiorcy. Ustal tematykę i częstotliwość publikacji na fanpage’u.
- Oszacuj budżet i zaplanuj działania – na obszarze płatnych promocji, czynności związanych ze zwiększeniem zasięgów organicznych oraz moderacją treści.
- Bądź na bieżąco i publikuj wartościowy content – może on zostać doceniony wśród odbiorców i udostępniany wzajemnie pomiędzy nimi, nie tylko w obrębie mediów społecznościowych, tworząc tzw. viral marketing.
- Staraj się odpowiadać na pytania interesantów – szczególnie te niewygodne, ośmieszające itp. Potwierdzono na wielu przykładach znanych firm, że wzbudza to zaciekawienie wśród czytelników i skłania ich do odwiedzenia strony głównej, zwiększając tym samym ruch na niej, a to już „duży krok” w kierunku konwersji.
- Jeżeli nie masz czasu prowadzić fanpage’a, nie rób tego na „pół gwizdka” – lepiej wcale się tego nie podejmować lub zlecić to fachowcom. Pozostawienie firmowej strony bez nadzoru może przynieść więcej szkód niż korzyści.
Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu strony na Facebooku? Napisz do nas! Pomożemy Ci zaistnieć w mediach społecznościowych.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz