Kanał nadawczy na Instagramie – czym jest i jak z niego korzystać?
Celem niemal każdej działalności na Instagramie jest budowanie marki osobistej oraz kształtowanie więzi ze społecznością. Nieocenionym wsparciem w tym procesie mogą być specjalne funkcje serwisu, a szczególnie opcja utworzenia kanału nadawczego. Dzięki niemu twórcy mają możliwość budowania głębszej relacji z odbiorcami i przesyłania wiadomości w wielu formatach. Dowiedz się, czym jest kanał nadawczy na Instagramie i jak z niego korzystać!
Czym jest kanał nadawczy na Instagramie?
Kanał nadawczy (Broadcast Channel) to specjalna konwersacja, na której twórca profilu może porozmawiać ze swoimi obserwującymi.
Wiadomości wyświetlane są wyłącznie osobom, które otrzymały zaproszenie od właściciela. Najczęściej jednak każda osoba śledząca dane konto dostaje możliwość dołączenia do kanału.
Korzystanie z takiej funkcji wiąże się z szeregiem korzyści – zarówno dla twórców, jak i obserwujących. To doskonała przestrzeń na podzielenie się swoją historią i przekazem z najbardziej zaangażowanymi użytkownikami. Odbiorcy zyskują z kolei dostęp do ekskluzywnych treści.
Jak stworzyć kanał nadawczy na Instagramie?
Warunkiem utworzenia kanału nadawczego na Instagramie jest posiadanie publicznego konta twórcy. W związku z tym zwykłe profile osobiste lub firmowe nie mają możliwości korzystania z funkcji pomimo publikowania wysokiej jakościowo treści.
Aby aktywować konto twórcy, możesz włączyć tę opcję na profilu prywatnym / firmowym lub utworzyć nowe konto. Po wybraniu konta należy przejść do sekcji „Ustawienia i prywatność” -> „Typ konta i narzędzia” -> „Przełącz na konto twórcy” (lub „Przejdź na konto profesjonalne” -> „Twórca” w przypadku konta osobistego).
- Otwórz aplikację Instagram.
- Wybierz ikonę „Wiadomości” w prawym górnym rogu.
- Wybierz ikonę odpowiadającą za napisanie nowej wiadomości (w prawym górnym rogu).
- Naciśnij „Utwórz kanał nadawczy”.
- Wprowadź nazwę kanału, grupę odbiorców, datę zakończenia kanału.
- Wybierz opcję „Utwórz kanał nadawczy” w dolnej części.
Do utworzonego kanału możesz dodać wszystkie osoby obserwujące Twój profil. Wystarczy, że napiszesz pierwszą wiadomość, a użytkownicy otrzymają stosowne zaproszenie. Inną opcją jest udostępnienie linka z zaproszeniem poszczególnym kontom lub umieszczenie go w relacji na Instagramie.
Jak dołączyć do kanału nadawczego?
W momencie zaproszenia otrzymasz stosowne powiadomienie w panelu w prawym górnym rogu. Aby dołączyć do kanału nadawczego, wybierz opcję „Dołącz”.
Kanał nadawczy – dlaczego warto?
Funkcja utworzenia kanału nadawczego od początku zachwyciła twórców treści na Instagramie. To właśnie dzięki niej marki odzieżowe mogą przedpremierowo zaprezentować nową kolekcję lub udzielić krótkiej porady stylistycznej. Z kolei profile kulinarne wykorzystują je do dzielenia się przepisami z najbardziej zaangażowanymi użytkownikami. Jakie jeszcze korzyści przynosi założenie kanału nadawczego?
Kształtowanie marki osobistej
Kanał nadawczy jest jednym z najlepszych sposobów na wyrażanie siebie, ukazywanie pracy zza kulis i kształtowanie marki osobistej.
Dzięki wiadomościom przesyłanym bezpośrednio do obserwujących masz szansę pokazać się z mniej formalnej strony, podzielić się przemyśleniami, a także nawiązać bardziej osobisty kontakt z odbiorcami.
Wraz ze wzrostem Twojej autentyczności w kanale nadawczym zwiększasz swoje szanse na zyskanie zaufania i sympatii obserwujących. Możesz opowiedzieć o początkach własnej działalności lub ukazać codzienne przygotowania do pracy.
Zaangażowana społeczność
Kanały nadawcze dają twórcom na Instagramie niepowtarzalną możliwość zbudowania silnej społeczności, koncentrującej się wokół jednego zagadnienia (lub Twojej osoby).
Wykorzystaj różne formy komunikacji – od standardowych wiadomości, przez zdjęcia, aż po krótkie filmiki. Doskonałym sposobem na poznanie opinii obserwujących są ankiety. Pytania zawarte w zwięzłych kwestionariuszach mogą dotyczyć publikowanych przez Ciebie treści, sprzedawanych produktów lub pomysłów na nowe projekty.
Pozytywny wpływ na algorytm
Korzystanie z kanału nadawczego ma również pośredni wpływ na rozwój Twojego profilu. Algorytm Instagrama uwzględnia bowiem interakcje nawiązywane między twórcą a użytkownikami. Z tego względu szczególne znacznie mają odpowiedzi na komentarze oraz wiadomości prywatne. Na tej samej zasadzie działają kanały nadawcze! Regularny kontakt z obserwującymi może prowadzić do lepszej widoczności Twoich treści.
Podsumowanie
- Kanał nadawczy to forma rozmowy twórcy profilu z obserwatorami, którzy wcześniej dołączyli do konwersacji.
- Warunkiem utworzenia kanału nadawczego na Instagramie jest posiadanie publicznego konta twórcy.
- Po dołączeniu do kanału nadawczego otrzymujesz dostęp do ekskluzywnych treści dedykowanych wyłącznie obserwatorom.
- Regularny kontakt z obserwującymi na kanale nadawczym może prowadzić do lepszej widoczności Twoich treści.
- Kanały nadawcze dają twórcom na Instagramie niepowtarzalną możliwość zbudowania silnej społeczności.
Oceń artykuł:
Komentarze
Witam nie mogę zrobić kanału nadawczego
Próbowałem już milion funkcji i wgl
Potrzebuję pomocy ktoś coś ?
A czy ma Pan włączone konto Twórcy?
Witam, na ustawionym koncie twórcy i wszystkim według opisanej powyżej instrukcji nie wyświetla mi się opcja utworzenia kanału nadawczego.
Instagram jest zaktualizowany, konto publiczne, ponad 10,000 obserwujących.
Coś może być przyczyną?