Jak założyć profil firmy w Google i dlaczego warto to zrobić?
Widoczność firmy w Google to jeden z fundamentów sukcesu w cyfrowym świecie. Cel osiągniesz nie tylko dzięki pozycjonowaniu strony internetowej, lecz także zamieszczeniu wszelkich niezbędnych informacji o działalności, które będą powszechnie dostępne dla użytkowników wyszukiwarki. Taką możliwość daje profil firmy w Google. Sprawdź, czym jest, jak go założyć i dlaczego warto to zrobić.
Czym jest profil firmy w Google?
Profil firmy w Google to, mówiąc jak najprościej, Twoja internetowa wizytówka, dzięki której przekażesz informacje o działalności swoim aktualnym oraz potencjalnym klientom.
Stanowi bardzo istotne narzędzie do promocji biznesu, ponieważ może zawierać:
- nazwę, adres i dane kontaktowe firmy (w tym telefon, e-mail czy stronę WWW);
- mapę z lokalizacją, która umożliwi użytkownikowi łatwe dotarcie do siedziby Twojej firmy
- godziny otwarcia firmy (a także informację o jej tymczasowym zamknięciu);
- opis firmy, w tym profil działalności, krótką historię czy ofertę;
- kategorię, dzięki której potencjalny klient łatwo znajdzie Twoją firmę pod kątem własnych preferencji;
- opinie klientów na temat firmy;
- zdjęcia siedziby czy oferowanych produktów;
- inne informacje, w tym najczęściej zadawane pytania (wraz z odpowiedziami) czy menu (w przypadku restauracji).
Posiadając profil Google Moja Firma, masz pewność, że informacje o Twojej działalności wyświetlać się będą zarówno w wynikach wyszukiwania (bezpośrednio pod oknem wyszukiwania albo z prawej strony), jak i w Mapach Google.
Wizytówka Google – jak może pomóc Twojej firmie?
Profil firmy w Google to mnóstwo informacji o Twojej działalności zgromadzonych w jednym miejscu.
Taka wizytówka stanowi także sposób na komunikację z użytkownikami Internetu, docieranie do potencjalnych klientów i prowadzenie efektywniejszych działań promocyjnych.
Posiadając wizytówkę Google:
- przedstawisz swoją markę potencjalnym klientom, którzy informacji o niej w pierwszej kolejności szukają właśnie w Google;
- ułatwisz potencjalnym klientom dotarcie do firmy, skorzystanie z jej produktów i usług oraz dostarczysz im wszelkich niezbędnych informacji, których potrzebują;
- ułatwisz komunikację z firmą, umożliwiając swoim potencjalnym klientom błyskawiczne zatelefonowanie do siedziby albo wysłanie maila;
- zaprezentujesz firmę z jak najlepszej strony, umieszczając np. atrakcyjne zdjęcia swojej siedziby, produktów czy zaplecza technologicznego;
- zyskasz większe zaufanie klientów, np. poprzez dużą liczbę pozytywnych opinii, jakie będą widniały w wizytówce firmy;
- zyskasz większą widoczność w sieci i usprawnisz proces pozycjonowania, np. generując większą liczbę odwiedzin strony internetowej;
- zdobędziesz przewagę konkurencyjną – zwłaszcza gdy zadbasz o odpowiednią optymalizację swojej wizytówki Google;
- zyskasz dostęp do wielu statystyk, dzięki którym bliżej poznasz swoich aktualnych i potencjalnych klientów, co może okazać się niezwykle pomocne w planowaniu przyszłych działań marketingowych.
Wszystko to sprawia, że na założenie profilu firmy w Google powinni zdecydować się nie tylko właściciele lokalnych biznesów. To opcja doskonała również dla firm działających w całym kraju (a nawet globalnie) – bez względu na specjalizację, wielkość czy rodzaj oferty.
Google Moja Firma – jak założyć profil?
Założenie profilu firmy w Google jest całkowicie bezpłatne i nie wymaga dużego nakładu pracy. Oto kilka kroków, które dzielą Cię od większej widoczności w cyfrowym świecie!
- Załóż konto w Google, do którego będzie przypisana wizytówka firmy (zrobisz to w tym miejscu).
- Przejdź do strony rejestracji Google Moja Firma i kliknij przycisk „Zarządzaj”, który zapoczątkuje proces zakładania wizytówki.
- W kolejnych oknach podaj informacje o swojej firmie – jej nazwę, rodzaj i kategorię działalności, obszar działania, dane kontaktowe oraz lokalizację na mapie.
- Zweryfikuj podane dane, wybierając jeden z trzech sposobów – wiadomość SMS, telefon albo tradycyjny list.
- Zarządzaj swoim profilem Google Moja Firma. To ostatni etap, dzięki któremu możesz uzupełnić informacje o działalności, dodać zdjęcia, przydzielić dostępy innym osobom i wiele innych.
Skoro wiesz już, jak dodać firmę do Google – do dzieła! Posiadanie takiej wizytówki jest dzisiaj koniecznością i daje ogromne możliwości w zakresie promocji biznesu.
Podsumowanie
- Google Moja Firma to Twoja internetowa wizytówka, dzięki której przekażesz klientom mnóstwo informacji o swojej działalności.
- W profilu firmy w Google możesz zamieścić dane kontaktowe, mapę z lokalizacją, opis działalności, zdjęcia oraz wiele innych informacji.
- Wizytówka Google to sposób na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, docieranie do potencjalnych klientów i wchodzenie z nimi w interakcję.
- Google Moja Firma to opcja idealna zarówno dla właścicieli biznesów lokalnych, jak i działających na terenie całego kraju.
- Założenie wizytówki firmy jest bezpłatne i łatwe, dlatego warto poświęcić trochę czasu, by zyskać dodatkowe narzędzie do promocji.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz