Kolory w marketingu – czy wiesz, jak działają?

Spis Treści:

Brand design to jeden z aspektów, który wyróżnia firmę na rynku. Skrupulatne budowanie tożsamości marki jest równoznaczne z skutecznym marketingiem. Na to pojęcie natomiast składa się szereg elementów, które pozwalają zaznajomić odbiorcę z produktem, ofertą bądź usługami. Niewielu jednak zwraca uwagę na bardzo ważny aspekt, którym pozostaje charakterystyczna dziedzina w psychologii, a mianowicie psychologia kolorów.

Kolory z perspektywy brand design

Barwy działają w sposób wyraźny na psychikę. Dla przykładu niebieski uspokaja i pozwala się skoncentrować, natomiast czerwony pobudza. Kolory w marketingu mają więc ogromny wpływ na odbiorcę, gdyż wpływają bezpośrednio na to, w jaki sposób klient postrzega markę.

Wbrew pozorom na wybór produktu wpływa nie tylko opakowanie, a także ilość elementów w ofercie.

Wielu klientów bardzo dużą uwagę przywiązuje do koloru. Zbyt duża ilość wariantów zniechęca, natomiast źle dobrana paleta barw również skutecznie odstraszy potencjalnego nabywcę.

W psychologii znana jest mechanika 5 sekund. W tym właśnie czasie większość ludzi wyrabia sobie opinię o nowo poznanej osobie. Tak samo jest w przypadku produktów. Wszystko podporządkowane jest pierwszemu wrażeniu, a więc decyzja czy kupić opiera się na kolorze opakowania bądź strony internetowej. Psychologia kolorów ma w tym kontekście niesamowite znaczenie.

Jakie kolory więc wybierać przy budowaniu wizerunku marki?

Przede wszystkim postaw na niebieski, złoty i zielony. Wszystkie te barwy wzbudzają zaufanie u odbiorcy. Dodatkowo w świetle badań wiele osób po prostu lubi niebieski bądź uważa go za swój ulubiony kolor. Warto w tym aspekcie kierować się po prostu statystykami.

Niebieski jest kolorem porządku i lojalności. Dodatkowo pozwala się skoncentrować, a przez to łatwiej wybrać odpowiedni dla siebie produkt lub usługę.

Zieleń kojarzy się z kolei z wiosną, a przez to pozwala nabrać nieco bardziej ciepłego nastawienia przy wyborze. Kolor ten wybierany jest również najczęściej w przypadku marek sprzedających żywność bądź artykuły pochodzenia naturalnego.

Złoty z kolei kojarzy się z karierą oraz dostatkiem. Jeśli poszukujesz partnerów biznesowych, niebieski będzie konkurował u Ciebie ze złotym i jego odcieniami.

Jakich kolorów definitywnie się wystrzegać?

Tutaj konieczna jest znajomość grupy docelowej. Kobiety nie lubią szarego i brązowego. Uwielbiają za to fioletowy i zielony. Wbrew pozorom różowy nie zawsze jest dobrym wyborem, gdyż utożsamiany z kobiecością, nie jest atrakcyjny dla kobiet. Mężczyźni nie przepadają za to za fioletowym i brązowym.

Obie płcie skłaniają się przy tym ku niebieskiemu, co sprawia, że wybór staje się jasny! Kolor ten będzie wręcz idealny w przypadku szerokiego spektrum marek bez względu na ich asortyment i zakres świadczonych usług. Pamiętaj także, aby dobrze się zastanowić nad pomarańczowym. Ta barwa może kojarzyć się z pośpiechem i impulsywnością, a nie w każdym biznesie jest to wskazane.

Podsumowanie:

  1. Brand design to jeden z aspektów, który wyróżnia firmę na rynku.
  2. Kolory w marketingu mają ogromny wpływ na odbiorcę, gdyż wpływają bezpośrednio na to, w jaki sposób klient postrzega markę.
  3. Aby mądrze wybrać barwy dla swojego biznesu, niezbędne jest określenie grupy docelowej.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Przemysław Babiec

Prawnik z wykształcenia, copywriter z pasji, a prywatnie opiekun papug i fascynat sportów walki. Doskonale wie, w jaki sposób podejść do odbiorcy docelowego i tworzyć w pełni zindywidualizowane treści. We współpracy z Przemkiem stworzysz zaplecze merytoryczne dla Twoich usług, a także dopracujesz ofertę w najdrobniejszych szczegółach. Autor tworzy treści skierowane bezpośrednio do czytelnika, proste w odbiorze i zachęcające do zapoznania się z marką. Wystarczy, że sprecyzujesz swoją koncepcję lub potrzeby, a Przemek przeleje je na papier.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy