Ile znaków ma tekst? Przeciętna długość dobrego artykułu

Spis Treści:

Liczba znaków w tekście to czynnik, który wpływa na widoczność strony oraz potencjał marketingowy. Zatem ile znaków powinien mieć dobry artykuł, aby się dobrze pozycjonował w wyszukiwarce Google? O tym w poniższym artykule!

Ile znaków ma tekst?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ długość jest ściśle powiązana z rodzajem tekstu.

Prześledźmy zatem najczęstsze warianty, przeliczając długość na znaki ze spacjami (zzs). Pamiętajmy, że jedna kartka A4 to ~2800 znaków ze spacjami.

Wpisy na bloga

Długość artykułu blogowego mieści się w granicach od 2500 do 10 000 znaków ze spacjami.

Zwykły, należycie rozbudowany artykuł zawiera ok. 5000 zzs. Optymalna liczba zależy od możliwości wyczerpania zagadnienia, a także działań konkurencji.

Niemniej obecny trend marketingowy mówi wyraźnie „im więcej contentu, tym lepiej”. Zatem dobrze stawiać na dłuższe formy pisemne, o ile pozwala na to budżet. Dzięki temu zmaksymalizujesz wyniki SEO.

Opisy produktów

Opisy produktów mają najczęściej długość 500-2000 zzs.

Portale, które stawiają na bardzo rozbudowaną prezentację oferty, mogą przeznaczyć nawet 5000 znaków ze spacjami na pojedynczy opis produktowy.

W tym przypadku mowa o idealnej długości wymaga pewnego rozróżnienia: uwaga potencjalnych klientów jest zawsze ograniczona, dlatego część długości przeznacza się na treść sprzedażową, a resztę treści na informacje techniczne oraz teksty pod SEO.

Jeśli zatem nie zależy Ci na widoczności, kilkuzdaniowy opis w zupełności wystarczy.

Opisy kategorii

Długość opisu kategorii wynosi zwykle 1000-8000 zzs.

Ich podstawowym celem jest wzrost pozycji w wyszukiwarce, dlatego należy się z reguły nastawić na dłuższą formę. Dzięki temu zmieścisz większą liczbę fraz kluczowych oraz linków wewnętrznych, co wpłynie korzystnie na widoczność całego asortymentu.

Ponownie kieruj się zasadą „im więcej treści, tym lepiej” dlatego jedyne ograniczenia pochodzą ze strony budżetowej.

Treści sprzedażowe na Allegro i OLX

Teksty sprzedażowe na portale aukcyjne zawierają zazwyczaj 500-2000 zzs.

Aspekt SEO jest tutaj pomijany, dlatego należy się skupić wyłącznie na zachęceniu klienta do kupna oraz przedstawieniu niezbędnych informacji.

Posty na Facebooka i Instagrama

Optymalna długość treści na social media zależy od tego, na jakim celu marketingowym Ci zależy:

  • Slogany oraz teksty służące budowie rozpoznawalności powinny być zwięzłe i przekazywać samą esencję działalności. Od 50 do 200 zzs.
  • Posty kreujące aktywność to kreatywne treści odnoszące się do branży i oferty. Przedział 200 do 2000 zzs.
  • Wpisy specjalistyczne, które mają na celu prezentowanie branżowego contentu, a tym samym budowę wizerunku i wzrost zainteresowania ofertą – od 1000 do 3000 zzs.

Jak sprawdzić, ile znaków ma tekst?

Najprostsze sposoby, aby sprawdzić ilość znaków w tekście, to skorzystanie z poniższych narzędzi:

Microsoft Word – należy wybrać zakładkę Recenzja, a następnie Statystyka wyrazów.

Statystyka wyrazów Word (screen)

Google Docs – z menu należy wybrać zakładkę Narzędzia, a następnie kliknąć Liczba słów.

Liczba słów Google Docs (screen)

Kalkulatory online – najbardziej popularne narzędzia online to m.in. Character calculator, Ile liter i Szeruj.

Kalkulator znaków (screen)

Podsumowanie

  • Jak widać, pytanie, ile znaków ma tekst, jest bardzo ogólne, dlatego nie istnieje precyzyjna odpowiedź i skuteczne uniwersalne rozwiązanie.
  • Dopasuj liczbę znaków w tekście do możliwości informacyjnych, działań konkurencji oraz potrzeb odbiorców.
  • Pamiętaj, że algorytmy Google skutecznie zacierają wszelkie drogi na skróty – rzetelne i naturalne podejście jest najlepszą strategią, aby realizować zakładane cele biznesowe.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Komentarze

Małgorzata18.10.2021 13:15

Bardzo dziękuję za profesjonalny artykuł. Reklama sama w sobie! 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

06.02.2023 Korekta & Redakcja
04.02.2023 Content Marketing
03.02.2023 Porady & Ciekawostki
02.02.2023 Korekta & Redakcja
01.02.2023 Prawo & Finanse
31.01.2023 Korekta & Redakcja
30.01.2023 Porady & Ciekawostki
28.01.2023 Content Marketing
27.01.2023 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu