Minimalizm w copywritingu

Spis Treści:

Copywriting wydaje się bardzo kuszącą perspektywą, bo daje możliwość zarabiania pieniędzy na pasji pisania. Chociaż do niedawna zawód copywritera był traktowany po macoszemu, obecnie content writerzy cieszą się uznaniem. Jak pisać ciekawe, kreatywne teksty? Czym jest minimalizm w copywritingu i dlaczego jest tak istotny?

Czym jest minimalizm w copywritingu?

Minimalizm w copywritingu to umiejętność pisania zwięźle, ale rzeczowo – w zależności od potencjału danego zagadnienia.

Artykuł powinien wyczerpywać temat, jednak nie warto dodawać kolejnych akapitów wyłącznie dla zwiększenia objętości tekstu.

Copywriting to tworzenie treści użytkowych. Ich głównym zadaniem jest skłonienie odbiorcy do określonego działania. To zawód ciekawy, który wymaga dużych pokładów kreatywności oraz skupienia. Nie wystarczy po prostu pisać. Jeżeli chcesz tworzyć dobre teksty, muszą być one proste, krótkie i konkretne.

Zacznij od zebrania niezbędnych informacji, zastosuj odpowiednie nagłówki i wypunktowania. Pisz lekko, nie przejmuj się formą, czas na redakcję tekstu przyjdzie później. Na etapie edycji przeanalizuj swój tekst pod kątem błędów stylistycznych i gramatycznych, pozbądź się zbędnych słów, zdań lub akapitów, pozostaw samą esencję, tj. tekst, który będzie miał konkretną wartości dla czytelnika.

Dlaczego warto pisać prosto i jak to robić?

W dzisiejszych czasach tempo życia jest zawrotne, co więcej każdego dnia jesteśmy bombardowani różnego rodzaju komunikatami, co bardzo często prowadzi do przeciążenia psychofizycznego. Większość z nas ma poważne problemy ze skupieniem uwagi dłużej niż kilka minut, dlatego zazwyczaj czytanie kończy się na chwytliwych nagłówkach oraz pierwszych akapitach. Aby móc utrzymać uwagę czytelnika, przekaz musi być zatem krótki i konkretny. Nie sil się na rozbudowane zdania i metafory, pamiętaj, że copywriting to nie literatura. Weź pod uwagę to, że nie będziesz w stanie zadowolić każdego, dlatego swój przekaz kieruj do konkretnej grupy czytelników.

Jak pisać prosto? Oto kilka podstawowych zasad, które warto wziąć pod uwagę, jeżeli chcesz stworzyć dobry tekst zgodnie z zasadą minimalizmu:

  • stawiaj na unikalność artykułu;
  • przekazuj wyłącznie użyteczne, konkretne informacje;
  • wyrażaj się jasno i krótko, unikaj kwiecistych zwrotów;
  • dbaj o zróżnicowane słownictwo;
  • unikaj stosowania języka potocznego i obietnic;
  • przestrzegaj zasady odwróconej piramidy, tj. najważniejsze informacje umieść na początku tekstu.

Jak pisać coraz lepsze teksty stosując zasadę minimalizmu?

Umiejętność pisania nie jest wrodzona, wprawdzie każdy, kto ukończył szkołę, potrafi to robić, jednak jeśli chcesz tworzyć kreatywne, dobre teksty, niezbędna jest nieustanna praktyka pisarska.

  1. Po pierwsze, regularnie czytaj książki, taka praktyka przynosi więcej korzyści, niż może Ci się wydawać. Czytanie poszerza słownictwo, dostarcza nową wiedzę oraz zwiększa kreatywność. Poza tym poprawia pamięć i koncentrację, a także inspiruje.
  2. Po drugie, wyłącz wewnętrznego krytyka, spróbuj opanować swój perfekcjonizm. W procesie tworzenia najważniejsza jest otwarta głowa, dlatego daj płynąć myślom wolno i przelewaj je na „papier” bez skrępowania. Korektę i redakcję tekstu wykonaj na końcu.
  3. Po trzecie, po prostu pisz dużo i często. Dobrym rozwiązaniem może okazać się prowadzenie dziennika. Pisanie ekspresywne, czyli swobodne przelewanie myśli na papier, to dobry sposób na rozwijanie swojego warsztatu pisarskiego, ale także na rozładowanie stresu i napięcia emocjonalnego. Bardzo często jest ono traktowane jako metoda terapeutyczna, gdyż pomaga uspokoić umysł.

Podsumowanie

  • Minimalizm w copywritingu to umiejętność pisania zwięźle i rzeczowo w zależności od potencjału danego zagadnienia.
  • Chcesz pisać dobre teksty zgodnie z zasadą minimalizmu? Pisz krótko, prosto i na temat. To najlepsza droga do stworzenia ciekawego, użytecznego artykułu.
  • Szlifuj swój warsztat pisarski poprzez czytanie, odrzuć perfekcjonizm, baw się słowem.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

28.02.2024 Korekta & Redakcja
27.02.2024 Marketing
26.02.2024 Marketing
23.02.2024 Marketing
22.02.2024 Social Media
21.02.2024 Korekta & Redakcja
20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu