10 narzędzi copywritera, które musi znać każdy pisarz

Spis Treści:

Kartka i pióro to znamienne, lecz niejedyne atrybuty copywritera. Współczesny pisarz dysponuje znacznie większymi możliwościami w tworzeniu profesjonalnych treści. Przedstawiamy 10 najważniejszych narzędzi, które każdy copywriter może wykorzystać w swojej pracy, aby zwiększyć jej efektywność.

Narzędzia copywritera

W poniższym zestawieniu umieściliśmy narzędzia copywriterskie stosowane do różnych celów – doboru fraz kluczowych, eliminowania błędów językowych czy kontroli antyplagiatowej. Nie istnieją zatem lepsze i gorsze rozwiązania, lecz wszystkie służą pomocą w zależności od konkretnej potrzeby.

Google Keyword Planner

Podstawowe, darmowe narzędzie dla każdego copywritera, który zaczyna tworzyć treści w oparciu o analizę słów kluczowych. Google Keyword Planner proponuje frazy oraz wyświetla ich liczbę wyszukiwań w miesiącu.

Niestety reszta danych jest interesująca wyłącznie dla specjalistów płatnych reklam Google Ads.

Widok z panelu GKP

KWFinder

Dla bardziej wymagających copywriterów istnieje narzędzie, które wyświetla znacznie większą ilość danych. Jest to KWFinder, który nie tylko wyświetla propozycje fraz wraz z wyszukiwalnością, ale również określa ich trudność na podstawie analizy konkurencyjnych stron.

Niestety aby uzyskać pełną funkcjonalność, należy uiścić opłatę abonamentową w wysokości 29,90 euro miesięcznie.

Widok z panelu KWFinder

AnswerThePublic

To narzędzie copywriterskie jest zastępcą kreatywności – po wpisaniu frazy wyświetla różnorodne propozycje tematów, na podstawie których można napisać tekst. AnswerThePublic to świetne rozwiązanie dla osób, które cierpią na notoryczny brak weny.

Dwie analizy dziennie są darmowe. Pełna funkcjonalność jest dostępna od 99 dolarów miesięcznie (lub 79/msc przy opłacie rocznej).

Widok z panelu AnswerThePublic

Google Trends

Wracamy do darmowej analizy danych – i to nie byle jakich danych, bo obejmujących wielką skalę. Google Trends wyświetla wykres wyszukiwań w wybranej jednostce czasu, co pozwala określić tematy, które zyskują na popularności.

Jest to szczególnie istotne w pracy copywritera, aby pisać o tym, o czym wkrótce inni będą czytać. Dzięki temu można ominąć ugruntowaną konkurencję i szybciej zdobyć widoczność w wyszukiwarce.

Widok z panelu Google Trends

Rapidus

Sprawdzenie oryginalności tekstu jest standardem u każdego profesjonalnego copywritera. Aby klient nie otrzymał przypadkowo plagiatu, dobrze jest określić, czy treść spełnia wszelkie wymogi unikalności. Pomoże w tym Rapidus, który porównuje zawartość dokumentu do istniejących tekstów w Internecie.

Jeśli jakiś fragment okaże się identyczny, zostanie oznaczony jako plagiat, który będzie wskazaniem dla copywritera, aby urozmaicić treści.

Widok z programu Rapidus

Copywritely

Narzędzie do poprawienia błędów gramatycznych i składniowych – Copywritely – to kolejna pozycja, która może się przydać zawodowemu copywriterowi. Przy dużej ilości tekstu pomyłki zdarzają się często, dlatego warto powierzyć dodatkową korektę sztucznej inteligencji. Dodatkową zaletą jest możliwość analizy wielu języków, a także sprawdzenie unikalności tekstu (choć należy to traktować jedynie jako wsparcie dla Rapidusa). Niestety program wciąż nie dostrzega niektórych błędów, jednakże algorytmy stale ulegają poprawie.

Copywritely oferuje analizę 5 tekstów dziennie za darmo. W przypadku większego zapotrzebowania trzeba zakupić pakiet, który zaczyna się już od 18 dolarów miesięcznie.

Analiza narzędzia copywriterskiego Copywritely

Word Counter

Po wykonaniu tekstu copywriter musi sprawdzić, ile znaków napisał, aby się rozliczyć z klientem. Pomoże w tym Word CounterLicznik Znaków lub inny darmowy program z tymi funkcjami.

Co ciekawe, można to podliczyć również samemu bezpośrednio w dokumencie tekstowym. Dla Worda z pakietu MS Office wystarczy przejść do obszaru „Recenzja”, a następnie „Statystyka wyrazów”. W Google Docs należy kliknąć „Narzędzia i później „Liczba słów” lub wykorzystać skrót Ctrl+Shift+C.

Widok z narzędzia word counter

YoastSEO

Darmowa wtyczka do WordPressa, która analizuje czytelność i dostosowanie tekstu pod SEO? Tak, to możliwe – nazywa się YoastSEO. Jest łatwa w instalacji i prosta w obsłudze. Na podstawie określonych wytycznych ocenia jakość treści, wyświetlając zielone, żółte lub czerwone światełko.

Niestety, z uwagi na swoje nieugięte zasady, wtyczka nie zawsze dokonuje prawidłowej interpretacji, niemniej pozostaje solidnym wsparciem dla copywritera. Szybko określa stężenie oraz umiejscowienie fraz kluczowych, długość meta-opisu, a także wiele innych istotnych aspektów.

Widok wyników yoastseo.

Pixabay

Napisanie treści to jedno, ale przyciągające zdjęcie to drugie. Całe szczęście, ta druga część jest znacznie prostsza z Pixabay. Jest to narzędzie idealne dla copywriterów, gdyż udostępnia darmowe grafiki do użytku komercyjnego. Dzięki temu można zaopatrzyć artykuły w ciekawe zdjęcia, które dodadzą nieco kolorów i zatrzymają uwagę odbiorców.

Co ważne, Pixabay License nie wymaga przypisania autora, dlatego wystarczy pobrać grafikę i cieszyć się nią bez dodatkowych formalności.

Widok grafik pixabay.

Synonimy.pl

To ostatnie narzędzie w zestawieniu, ale nie mniej przydatne. Słownik synonimów umożliwia znalezienie zamiennego słowa, który urozmaici tekst pod kątem leksykalnym, eliminując zbędne powtórzenia.

Jest to proste i darmowe rozwiązanie, które potrafi znacząco przyspieszyć pracę i zwiększyć jakość treści. W końcu nawet doświadczonym copywriterom zdarza się mieć słowo na końcu języka!

Widok synonimów po wpisaniu frazy

Podsumowanie:

– Internet oferuje wiele ciekawych możliwości dla copywriterów.
– Niektóre narzędzia mają charakter strategiczny, a inne znacząco ułatwiają pisanie tekstów.
– Prędzej czy później stają się nieodłącznym elementem profesjonalnego podejścia do klientów.
– Poznałeś dostępne rozwiązania, więc teraz czas wykorzystać je w praktyce.
– Mamy nadzieję, że przedstawione narzędzia copywriterskie szybko przełożą się na przebieg i rezultaty Twojej pracy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing
09.06.2021 Marketing
09.06.2021 Marketing
08.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy