Optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe – jak to zrobić?

Spis Treści:

W dzisiejszym świecie czas jest na wagę złota. Dlatego chętnie poszukujemy rozwiązań, które umożliwiają zaoszczędzenie kilku cennych minut. Jednym z nich jest wyszukiwanie głosowe, dostępne między innymi w wyszukiwarce Google. Cieszy się ono rosnącą popularnością wśród internautów, dlatego każdy właściciel strony internetowej powinien rozważyć pozycjonowanie witryny pod kątem Voice Search. Na czym polega optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe?

Wyszukiwanie głosowe, czyli szybkość i wygoda

Wyszukiwanie głosowe (Voice Search) to technologia, która rozpoznaje mowę i umożliwia internautom odnajdywanie informacji przy użyciu głosu.

Ma ona zastosowanie zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych, a dzięki zaawansowanym algorytmom Google pozwala precyzyjnie odpowiadać na zapytania użytkowników. Jak to działa w praktyce?

Należy wejść na stronę główną Google i – z poziomu przeglądarki w komputerze lub na telefonie – kliknąć mikrofon znajdujący się z prawej strony okna wyszukiwania. Następnie wystarczy wypowiedzieć dowolne hasło lub zadać pytanie, by błyskawicznie uzyskać odpowiedzi w formie standardowych wyników wyszukiwania. Technologia Voice Search bardzo dobrze identyfikuje dźwięki i zamienia je na tekst pisany, co pozwala użytkownikom zaoszczędzić czas niezbędny na tradycyjne wpisywanie fraz.

Dlaczego optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe to dobry pomysł?

Najważniejszym powodem, dla którego optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe to dobry pomysł, jest jego rosnąca popularność. Już teraz na całym świecie z Voice Search i asystentów głosowych korzysta co najmniej 3,25 miliarda internautów, a wzrost zainteresowania technologią zauważalny jest również w Polsce. Dlatego, chcąc wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników, warto przeprowadzić odpowiednie działania SEO pod tym kątem.

Warto również zauważyć, że optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe pomoże w zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Stanowi doskonały sposób na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów – zwłaszcza tych, którzy za pomocą swojego smartfona poszukują informacji o adresach sklepów, lokalizacjach restauracji czy hoteli albo chcą szybko znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Optymalizując stronę pod kątem Voice Search, możesz więc liczyć na większą liczbę kliknięć i konwersji, a co za tym idzie – wzrost przychodów.

SEO pod wyszukiwanie głosowe – jak robić to skutecznie?

Optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe wymaga przede wszystkim dostosowania witryny do urządzeń mobilnych, zadbania o jej szybkie ładowanie oraz tworzenia wysokiej jakości treści, które stanowić będą odpowiedź na pytania użytkowników.

To jednak nie wszystko. Chcąc mieć pewność, że potencjalni klienci znajdą Twoją stronę przy zastosowaniu technologii Voice Search, powinieneś również:

  • zrozumieć intencje użytkowników – zwykle wyszukiwanie głosowe opiera się na pytaniach, dlatego to właśnie one powinny stanowić największą część Twoich słów i wyrażeń kluczowych;
  • stosować frazy z długiego ogona – są to rozbudowane wyrażenia, składające się najczęściej z kilku słów, które pozwalają użytkownikom otrzymać dokładne odpowiedzi na zadawane przez nich pytania;
  • pamiętać o pozycjonowaniu lokalnym – zarówno w treściach, jak i meta danych stosuj frazy, które pozwolą użytkownikom znaleźć Twoje produkty lub usługi w danym mieście lub regionie (np. „hydraulik Warszawa”);
  • używać naturalnego języka – takiego, jakim na co dzień posługują się osoby korzystające z wyszukiwania głosowego;
  • wykorzystywać dane strukturalne – dzięki umieszczeniu w kodzie strony cen produktów, danych kontaktowych czy opinii klientów ułatwisz robotom Google zrozumienie treści w witrynie, co przełoży się na lepsze wyniki SEO.

Oczywiście nie zapominaj o standardowych czynnościach, takich jak optymalizacja meta danych, budowa zaplecza wysokiej jakości linków czy zabezpieczenie swojej witryny protokołem HTTPS. Po zakończeniu prac, podobnie jak w przypadku „standardowego” SEO, monitoruj efekty przeprowadzonych działań, korzystając z darmowego Google Analytics albo płatnych narzędzi, takich jak Ahrefs czy Senuto.

Wszystko to pomoże Ci efektywniej docierać do coraz większej liczby internautów, którzy na co dzień wykorzystują wyszukiwanie głosowe do poszukiwania informacji, produktów czy usług.

Podsumowanie

  • Wyszukiwanie głosowe to technologia pozwalająca internautom odnajdywać informacje w Google przy użyciu głosu.
  • Popularność Voice Search rośnie w bardzo szybkim tempie – aktualnie korzysta z niego ponad 3,25 miliarda użytkowników Internetu na całym świecie.
  • Optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe pozwoli Ci zwiększyć widoczność strony w Google i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.
  • Podstawą optymalizacji pod wyszukiwanie głosowe jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz usprawnienie prędkości jej ładowania.
  • Optymalizując swoją witrynę, pamiętaj o długich frazach kluczowych (również w formie pytań), pozycjonowaniu lokalnym oraz danych strukturalnych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

12.07.2024 Korekta & Redakcja
11.07.2024 Marketing
10.07.2024 Porady & Ciekawostki
09.07.2024 Pozycjonowanie
08.07.2024 Korekta & Redakcja Porady & Ciekawostki
05.07.2024 E-commerce
04.07.2024 Marketing
03.07.2024 Korekta & Redakcja
02.07.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu