Jaka książka będzie najlepsza dla copywritera?

Spis Treści:

Książki kształcą każdego, ale copywritera podwójnie! Nie ulega wątpliwości, że styczność z pismem jest niezwykle ważna dla każdego pisarza. W niniejszym artykule omówimy, jaka jest najlepsza książka dla copywriterów i szczerze liczymy na to, że nasz punkt widzenia wprowadzi czytelnika w lekkie zdumienie.

Czy copywriter musi czytać książki?

Uważamy, że pasją każdego profesjonalnego copywritera jest czytanie. To oderwanie od codziennego pisania pozwala na przyswajanie nowych informacji – nie tylko dotyczących książki, ale samego pisma. Ludzie stroniący od czytania zwykle nie potrafią swobodnie operować złożonymi zdaniami. Ponadto wiedza leksykalna, a zarazem semantyczna, jest u nich na bardzo niskim poziomie, przez co wypowiedzi pisemne są mało rozbudowane. Ta nieporadność w przekazywaniu informacji rzutuje później na efekty tworzonych treści.

Żeby określić, jaka książka jest najlepsza dla copywritera, musimy ustalić, czego się wymaga od tego zawodu. W dużym skrócie copywriter:

  • buduje poprawne zdania, a także swobodnie operuje słownictwem, dostosowując treść do grupy odbiorców;
  • zna wytyczne dotyczące pozycjonowania, by tworzyć teksty zgodne z wymaganiami wyszukiwarek;
  • potrafi wyszukać i przekazać merytoryczne informacje w artykułach.

To podstawowe oczekiwania względem copywriterów. Pomocne okazuje się wykształcenie kierunkowe, które umożliwia tworzenie specjalistycznych tekstów z wąskich dziedzin, ale coraz większe znaczenie zyskuje umiejętność wyszukiwania rzetelnych informacji – w dzisiejszych czasach trudno posiadać aktualną wiedzę bez wsparcia źródłowego.

Książki dla copywriterów powinny być zatem stosunkowo skomplikowane pod kątem pisma, a także nieść wiedzę, np. dotyczącą marketingu czy pozycjonowania.

Problemem jest natomiast to, że taka książkowa wiedza bardzo szybko się dezaktualizuje, biorąc pod uwagę internetowe standardy.

Czy istnieje najlepsza książka dla copywritera?

Najlepsza książka dla copywritera to taka, która buduje najważniejszą umiejętność, jaką jest zaawansowane pisanie.

Wiedza na temat marketingu, komunikacji interpersonalnej czy tematycznych zagadnień (czyli informacji przydatnych copywriterowi) jest zachowana w najświeższej formie w Internecie, a nierzadko wymaga praktycznych ćwiczeń i doświadczenia. To, co nas szczególnie interesuje, stanowi trzon umiejętności copywriterskich – pisanie samo w sobie. Ale jaka książka wyrabia profesjonalne pisanie? Oczywiście, że każda!

Im więcej copywriter czyta, tym łatwiej operuje skomplikowanymi zdaniami, konstrukcjami logicznymi, układem przekazu informacji, a także wystrzega się rozmaitych błędów językowych.

Dlatego uważamy, że nie sposób zamknąć wiedzy copywriterskiej w pojedynczej, „najlepszej” książce. Trzeba czytać dużo i często, by mieć stale do czynienia z językiem – a stąd już prosta, acz pracochłonna, droga do profesjonalnego pisania.

Jeśli jesteś zainteresowany pracą copywritera, przekazujemy najszczerszą radę – zawód ten stale się zmienia i nie sposób zamknąć umiejętności w okowach teoretycznej profesji, więc czytaj to, co lubisz i ucz się, jak wyglądają poprawne, zrozumiałe teksty. Książka to dodatkowo świetne źródło ponadpopulistycznych informacji, rozwijających wiedzę i zainteresowania. Zatem nie ograniczaj się w żadnym stopniu do „jedynych słusznych” źródeł. Jeśli kieruje Tobą pasja lub talent, dość szybko zrozumiesz wszystkie zasady, które są potrzebne do tworzenia wartościowych tekstów.

Czy wszystkie książki dadzą takie same efekty?

Książki są wspaniałe, ale niestety dalekie od prawdy jest stwierdzenie, że będą wartościowe w równym stopniu. Dla copywriterów ważne są dość skomplikowane formy przekazywania informacji – zatem populistyczne tygodniki niekoniecznie się sprawdzą. Rozprawy filozoficzne, poezje czy beletrystyka to prawdziwe wyzwanie dla języka, które ciągnie copywriterów ku górze.

Nie uważamy z kolei, by istniała jedna magiczna książka, która pozwoli uzyskać optymalne umiejętności pisarskie. Profesjonalne pismo wymaga pewnego stylu życia związanego z czytaniem, a nie przyswojenia czterystu stron od jednego autora.

Podsumowanie

  • By tworzyć solidne i skuteczne treści, trzeba sprawnie operować językiem, omijając wodolejstwo, monotonię czy błędy językowe.
  • Czytanie jest najlepszym sposobem, by wyrobić taką umiejętność.
  • Kluczem do sukcesu nie jest konkretna książka, lecz czynność sama w sobie, powtarzana regularnie i przez długi czas.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

19.04.2024 Marketing
18.04.2024 E-commerce Marketing
17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu