Czy warto korzystać z usług platform copywriterskich? | Content Writer
platforma dla copywriterow czy warto korzystac z platform copywriterskich

Czy warto korzystać z usług platform copywriterskich?

Pisanie to czynność twórcza, wymagająca polotu, natchnienia i talentu. Jednakże w XXI wieku możesz zamówić tekst w taki sam sposób, jakbyś zlecał naprawę lodówki albo kupował obiad na wynos.

Do takich usług służą platformy copywriterskie, za których pośrednictwem możesz dosłownie wynająć copywritera jak każdego innego fachowca. Czy warto jednak korzystać z platform dla copywriterów?

Czym są platformy copywriterskie?

Platformy dla copywriterów to miejsca w sieci, za pomocą których można zlecić napisanie tekstu poprzez wypełnienie specjalnego formularza.

Klient wprowadza wszystkie wytyczne co do zamawianej treści, a następnie opłaca usługę – najczęściej z góry. Po otrzymaniu tekstu może go zaakceptować lub odrzucić: w tym drugim przypadku platforma copywriterska ma obowiązek poprawić całość lub napisać ją od nowa. Wszystko odbywa się w zautomatyzowany sposób.

Zalety platformy dla copywriterów

Jedną z najważniejszych zalet platformy copywriterskiej jest szybkość realizacji.

Duże witryny zatrudniają rzeszę pracowników i mają duże moce przerobowe, dzięki czemu potrafią sprawnie stworzyć nawet bardzo obszerne treści.

Mechanizacja całego procesu sprawia, że obie strony – piszący i zamawiający – mają jasne i klarowne wytyczne współpracy. Najlepsze, najbardziej zaawansowane platformy dla copywriterów są naprawdę funkcjonalne i bez problemu zrealizujesz za ich pośrednictwem precyzyjną treść. Są to witryny działające legalnie, oferujące przejrzysty system płatności. Klient ma także możliwość odrzucenia błędnego tekstu i zażądania darmowych poprawek.

Czy platformy copywriterskie mają wady?

Jak każdy inny rodzaj usługi, także platforma copywriterska nie jest wolna od wad.

Wysoki stopień automatyzacji i ograniczony kontakt interpersonalny nie będą odpowiednie dla każdego klienta. „Mechaniczne” zlecanie tekstów może okazać się zawodne, jeśli Twoje zamówienie wymaga indywidualnego, twórczego podejścia lub stałej, aktywnej współpracy.

Nie każdy typ zlecenia da się wytłumaczyć w wiadomości tekstowej czy zaznaczając wytyczne w formularzu. Co więcej, dla jednej platformy pracuje nawet kilkaset copywriterów- siłą rzeczy nie wszyscy z nich są równie dobrzy. Teoretycznie możemy wybrać osobę, która napisze nasz tekst, ale jak wskazać odpowiednią, skoro wszyscy i tak są dla nas anonimowi?

Pamiętajmy też, że autor naszego tekstu otrzymuje tylko pewien procent wynagrodzenia od wykonanego zlecenia. Żaden skuteczny, doświadczony copywriter nie zgodzi się pracować za niskie stawki za 1000 znaków, dlatego platformy najczęściej zrzeszają osoby bez doświadczenia i szczególnych zdolności pisarskich. W platformach copywriterskich pracownicy piszą dużo, szybko i za przysłowiowe grosze, co niestety odbija się na jakości tekstów.

Podsumowanie

Platforma dla copywriterów jest dobrym rozwiązaniem, jeśli interesują Cię mało skomplikowane, „robocze” lub hurtowe zamówienia.

Dla klientów szukających przede wszystkim jakości dużo lepszą alternatywę stanowi doświadczony freelancer z bogatym portfolio lub profesjonalna agencja zrzeszająca wyłącznie sprawdzonych copywriterów.


Sprawdź nasz cennik copywritingu!

Jesteś copywriterem i szukasz zleceń? Sprawdź aktualnie trwający nabór na stanowiska:

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *