Czy warto korzystać z usług platform copywriterskich?

Spis Treści:

Pisanie to czynność twórcza, wymagająca polotu, natchnienia i talentu. Jednakże w XXI wieku możesz zamówić tekst w taki sam sposób, jakbyś zlecał naprawę lodówki albo kupował obiad na wynos.

Do takich usług służą platformy copywriterskie, za których pośrednictwem możesz dosłownie wynająć copywritera jak każdego innego fachowca. Czy warto jednak korzystać z platform dla copywriterów?

Czym są platformy copywriterskie?

Platformy dla copywriterów to miejsca w sieci, za pomocą których można zlecić napisanie tekstu poprzez wypełnienie specjalnego formularza.

Klient wprowadza wszystkie wytyczne co do zamawianej treści, a następnie opłaca usługę – najczęściej z góry. Po otrzymaniu tekstu może go zaakceptować lub odrzucić: w tym drugim przypadku platforma copywriterska ma obowiązek poprawić całość lub napisać ją od nowa. Wszystko odbywa się w zautomatyzowany sposób.

Zalety platformy dla copywriterów

Jedną z najważniejszych zalet platformy copywriterskiej jest szybkość realizacji.

Duże portale zatrudniają rzeszę pracowników i mają spore moce przerobowe, dzięki czemu potrafią sprawnie stworzyć nawet bardzo obszerne treści.

Mechanizacja całego procesu sprawia, że obie strony – piszący i zamawiający – mają jasne i klarowne wytyczne współpracy. Najlepsze, najbardziej zaawansowane platformy dla copywriterów są naprawdę funkcjonalne i bez problemu zrealizujesz za ich pośrednictwem precyzyjną treść. Są to witryny działające legalnie, oferujące przejrzysty system płatności. Klient ma także możliwość odrzucenia błędnego tekstu i zażądania darmowych poprawek.

Czy platformy copywriterskie mają wady?

Jak każdy inny rodzaj usługi, także platforma copywriterska nie jest wolna od wad.

Wysoki stopień automatyzacji i ograniczony kontakt interpersonalny nie będą odpowiednie dla każdego klienta. „Mechaniczne” zlecanie tekstów może okazać się zawodne, jeśli Twoje zamówienie wymaga indywidualnego, twórczego podejścia lub stałej, aktywnej współpracy.

Nie każdy typ zlecenia da się wytłumaczyć w wiadomości tekstowej czy zaznaczając wytyczne w formularzu. Co więcej, dla jednej platformy pracuje nawet kilkaset copywriterów – siłą rzeczy nie wszyscy z nich są równie dobrzy. Teoretycznie możemy wybrać osobę, która napisze nasz tekst, ale jak wskazać odpowiednią, skoro wszyscy i tak są dla nas anonimowi?

Pamiętajmy też, że autor naszego tekstu otrzymuje tylko pewien procent wynagrodzenia od wykonanego zlecenia. Żaden skuteczny, doświadczony copywriter nie zgodzi się pracować za niskie stawki za 1000 znaków, dlatego platformy najczęściej zrzeszają osoby bez doświadczenia i szczególnych zdolności pisarskich. W platformach copywriterskich pracownicy piszą dużo, szybko i za przysłowiowe grosze, co niestety odbija się na jakości tekstów.

Podsumowanie:

  • Platforma dla copywriterów jest dobrym rozwiązaniem, jeśli interesują Cię mało skomplikowane, „robocze” lub hurtowe zamówienia.
  • Dla klientów szukających przede wszystkim jakości dużo lepszą alternatywę stanowi doświadczony freelancer z bogatym portfolio lub profesjonalna agencja zrzeszająca wyłącznie sprawdzonych copywriterów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Katarzyna Kebernik

Project manager w agencji Content Writer: nadzoruje pracę copywriterów i ustala szczegóły zleceń z klientami. W 2018 roku ukończyła filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Teksty to nie tylko jej praca, ale i pasja: wydała do tej pory jedną powieść, opublikowała w różnych miejscach trochę wierszy i opowiadań, zajmuje się też krytyką filmową. Jej artykuły i recenzje można znaleźć na portalu film.org.pl, w miesięczniku "KINO" oraz w "Pleografie. Kwartalniku Akademii Polskiego Filmu". Laureatka II miejsca w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2020), zwyciężczyni konkursu Krytyk Pisze (2020) i finalistka konkursu Połów Poetycki (2016).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy