Czy copywriter musi umieć szybko pisać na klawiaturze?

Spis Treści:

Biegłe pisanie na klawiaturze jest cenną umiejętnością. Często musimy przelać nasze myśli na ekran komputera w bardzo krótkim czasie. Wtedy niezbędne jest sprawne poruszanie się po klawiaturze- szczególnie, gdy taka sytuacja dotyczy sfery zawodowej. Właśnie dlatego w tym tekście poszukamy odpowiedzi na pytanie: czy copywriter musi umieć szybko pisać na klawiaturze?

Szybkie pisanie na klawiaturze – czy to konieczność?

Zawód copywritera polega przede wszystkim na tworzeniu wysokiej jakości treści pod SEO. Ważne jest, aby sprawnie spisywał słowa i myśli, które pojawiają się w głowie. Między innymi dlatego, że często te najlepsze pomysły lub porównania, które nie są zapisane od razu, ulatują bezpowrotnie. Z tego względu szybkie pisanie tekstów na klawiaturze może przynieść wiele korzyści w tym zawodzie.

Jakie są główne zalety sprawnego operowania klawiaturą?

  • Automatyczne pisanie sprawia, że nawet długi tekst powstanie w szybkim tempie, a zaoszczędzony czas można poświęcić na ewentualne poprawki;
  • Większa moc przerobowa i możliwość przyjmowania znacznie większej ilości zleceń wpływa na większe zarobki copywritera;
  • Pisarz może natychmiast utrwalić pojawiające się pomysły i koncepcje.

Osoby posiadające tę cenną umiejętność mogą odnieść większy sukces w dziedzinie profesjonalnego copywritingu. Warto jednak pamiętać, że nie musi być ona wcale konieczna.

Szybkie pisanie na klawiaturze a pozycjonowanie SEO

Szczególnie korzystną metodą jest pisanie bezwzrokowe, czyli takie, które nie wymaga ciągłego patrzenia na klawiaturę.

W przypadku tekstów na stronę WWW czy tekstów zapleczowych, bardzo ważne jest dokładne zapisywanie poszczególnych słów kluczowych. Nawet najdrobniejsza literówka lub niedopatrzenie może obniżać skuteczność pozycjonowania treści w internecie. Pisanie bezwzrokowe pozwala śledzić napisany tekst na bieżąco i natychmiast eliminować błędy w pisowni.

Inną zaletą automatycznego, bezwzrokowego pisania jest ograniczenie ilości wprowadzanych poprawek. Czasami czytając niektóre artykuły lub blogi można zwrócić uwagę na dość niezgrabne formy językowe. Najczęstszą przyczyną wpadek pisarskich tego typu jest wielokrotne poprawianie zdań. Możliwość monitorowania powstających zdań w czasie pisania będzie skutecznie eliminowało takie przypadki.

Pisanie bezwzrokowe pozwala śledzić napisany tekst na bieżąco i natychmiast eliminować błędy w pisowni.

Widzimy więc, że szybkie pisanie na klawiaturze jest przydatne. Nie można jednak zakładać, że osoby piszące wolniej wykonają swoje zlecenia gorzej. Warto pamiętać, że profesjonalny copywriting opiera się głównie na wysokiej jakości treściach. Artykuły blogowe czy artykuły eksperckie muszą przede wszystkim merytorycznie opisywać dany temat.

Czy copywriter musi umieć szybko pisać na klawiaturze?

Nie musi, lecz jest to bardzo przydatna umiejętność. Pocieszający jest jednak fakt, że sprawnego pisania po klawiaturze można się po prostu nauczyć!

Istotna jest praktyka – regularne tworzenie tekstów buduje umiejętności copywriterskie i umożliwia szybszą realizację treści. Klawiatura jest narzędziem jak każde inne, dlatego trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, a efekty przyjdą same!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

28.03.2024 Porady & Ciekawostki
27.03.2024 Social Media
26.03.2024 Marketing
25.03.2024 Korekta & Redakcja
22.03.2024 Porady & Ciekawostki
21.03.2024 Marketing
20.03.2024 Social Media
19.03.2024 Social Media
18.03.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu