Najlepszy Copywriter Na Rynku - Czy Taki Istnieje? | Content Writer
Czy istnieje najlepszy copywriter na rynku? Przeczytaj ten artykuł!

Najlepszy copywriter na rynku – czy taki w ogóle istnieje?

Już od samego początku copywriting jest narażony na gwałtowne przemiany, dynamiczny rozwój, rosnące wymagania oraz… powstawanie nowych specjalizacji, które sprawiają, że obecnie ten zawód jest określeniem bardzo ogólnym, niemal niezdefiniowanym. Czy w takiej sytuacji można wyłonić najlepszego copywritera na rynku? O tym w poniższym artykule!

Jakie umiejętności copywriterskie są w cenie?

Jeśli chcielibyśmy dzisiaj przypisać komuś łatkę „idealnego copywritera”, miałby on tysiące kompetencji. Ponadto oczekiwania względem treści zmieniają się tak gwałtownie, że dzisiejsze informacje za rok mogą być nieaktualne.

Aby jednak podejść do tematu konkretnie, przejdźmy do pierwszego zagadnienia, jakim jest zawód per se. Otóż cenione umiejętności zależą w gruncie rzeczy od tego, jakiego rodzaju treści podejmuje się pisarz:

  • w przypadku content writingu kluczowe okazuje się umiejętne wyszukiwanie rzetelnych informacji
  • przy SEO copywritingu – znajomość najnowszych wytycznych SEO.
  • z kolei sales copywriter musi perfekcyjnie oddziaływać na emocje czytelników
  • a ghostwriter odwrotnie – wczuć się w emocję jednej osoby, która oficjalnie pisze do odbiorców.

Oczywiście znajomość wielu zagadnień jednocześnie jest możliwa, lecz analizując historię copywritingu wyraźnie widzimy, jak rozgałęziają się wymagane zdolności. Oznacza to, że za kilka lat nie będzie miejsca na dywersyfikację – każdy pisarz będzie specem w swojej dziedzinie. A początek takiego stanu rzeczy jest widoczny już dzisiaj.

No dobrze, ale czy w takim razie najlepszy copywriter jest niemożliwy do zdefiniowania? Pod kątem wiedzy – prawdopodobnie tak, lecz są pewne uniwersalne atuty, które zawsze wpływają korzystnie na przebieg współpracy. Mówimy oczywiście o umiejętnościach miękkich.

Cechy najlepszego copywritera

W copywritingu ważne są nie tylko świetne teksty, ale również cała współpraca zbudowana wokół nich.

  • Organizacja pracy, a wraz z tym terminowość oraz szybkie wdrażanie poprawek, to cechy dobrych copywriterów, z którymi warto nawiązywać współpracę.
  • Duże znaczenie ma również wzajemna komunikacja, która zależy od dyspozycyjności oraz nawyków copywritera. Codzienne sprawdzanie poczty powinno wejść w krew każdej osobie, która podejmuje się pracy zdalnej i tworzy teksty na zamówienie dla firm.
  • Znajomość języków obcych to kolejna cecha, która znacząco poszerza możliwości copywritera. Najlepszy copywriter powinien nie tylko wspierać firmy na rodzimym rynku, ale również takie, które kierują ofertę w „świat”.

Pozostaje jednak wciąż zasadnicze pytanie, o jakiej klasyfikacji mówimy i kto jest oceniającym. Właściciel małej firmy pożąda innych cech u wykonawcy (np. niska cena za 1000 znaków, elastyczne ustalenia) w porównaniu do dużych korporacji (np. copywriting wielojęzyczny, moce przerobowe) .

Z tego względu sporządzanie rankingów najlepszych copywriterów nie będzie nawiązywało do jakiekolwiek obiektywnej skali, a sens tego zadania będzie wciąż malał wraz z rozwojem usług pisarskich.

Podsumowanie

  • Nie sposób określić najważniejszych kompetencji z uwagi na to, że klienci mają różne wymagania, oczekiwania i potrzeby względem tekstów.
  • Umiejętności miękkie są niezwykle przydatne przy współpracy z firmami, lecz z oczywistych względów nie stanowią podstawy skutecznego copywritingu.
  • Wychodzi więc na to, że najlepszy copywriter na rynku to teoretyczny tytuł, którego nie można przypisać określonej osobie.
  • Z uwagi na rosnącą globalizację oraz rozwój usług copywriterskich możemy śmiało założyć, że szansa na otrzymanie korony będzie wciąż maleć i tracić swój smak.

Chcesz zamówić teksty? Sprawdź naszą ofertę copywritingu!

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *