Najlepszy copywriter na rynku – czy taki w ogóle istnieje?

Spis Treści:

Już od samego początku copywriting jest narażony na gwałtowne przemiany, dynamiczny rozwój, rosnące wymagania oraz… powstawanie nowych specjalizacji, które sprawiają, że obecnie ten zawód jest określeniem bardzo ogólnym, niemal niezdefiniowanym. Czy w takiej sytuacji można wyłonić najlepszego copywritera na rynku? O tym w poniższym artykule!

Jakie umiejętności copywriterskie są w cenie?

Jeśli chcielibyśmy dzisiaj przypisać komuś łatkę „idealnego copywritera”, miałby on tysiące kompetencji. Ponadto oczekiwania względem treści zmieniają się tak gwałtownie, że dzisiejsze informacje za rok mogą być nieaktualne.

Aby jednak podejść do tematu konkretnie, przejdźmy do pierwszego zagadnienia, jakim jest zawód per se. Otóż cenione umiejętności zależą w gruncie rzeczy od tego, jakiego rodzaju treści podejmuje się pisarz:

  • w przypadku content writingu kluczowe okazuje się umiejętne wyszukiwanie rzetelnych informacji
  • przy SEO copywritingu – znajomość najnowszych wytycznych SEO.
  • z kolei sales copywriter musi perfekcyjnie oddziaływać na emocje czytelników
  • a ghostwriter odwrotnie – wczuć się w emocję jednej osoby, która oficjalnie pisze do odbiorców.

Oczywiście znajomość wielu zagadnień jednocześnie jest możliwa, lecz analizując historię copywritingu wyraźnie widzimy, jak rozgałęziają się wymagane zdolności. Oznacza to, że za kilka lat nie będzie miejsca na dywersyfikację – każdy pisarz będzie specem w swojej dziedzinie. A początek takiego stanu rzeczy jest widoczny już dzisiaj.

No dobrze, ale czy w takim razie najlepszy copywriter jest niemożliwy do zdefiniowania? Pod kątem wiedzy – prawdopodobnie tak, lecz są pewne uniwersalne atuty, które zawsze wpływają korzystnie na przebieg współpracy. Mówimy oczywiście o umiejętnościach miękkich.

Cechy najlepszego copywritera

W copywritingu ważne są nie tylko świetne teksty, ale również cała współpraca zbudowana wokół nich.

  • Organizacja pracy, a wraz z tym terminowość oraz szybkie wdrażanie poprawek, to cechy dobrych copywriterów, z którymi warto nawiązywać współpracę.
  • Duże znaczenie ma również wzajemna komunikacja, która zależy od dyspozycyjności oraz nawyków copywritera. Codzienne sprawdzanie poczty powinno wejść w krew każdej osobie, która podejmuje się pracy zdalnej i tworzy teksty na zamówienie dla firm.
  • Znajomość języków obcych to kolejna cecha, która znacząco poszerza możliwości copywritera. Najlepszy copywriter powinien nie tylko wspierać firmy na rodzimym rynku, ale również takie, które kierują ofertę w „świat”.

Pozostaje jednak wciąż zasadnicze pytanie, o jakiej klasyfikacji mówimy i kto jest oceniającym. Właściciel małej firmy pożąda innych cech u wykonawcy (np. niska cena za 1000 znaków, elastyczne ustalenia) w porównaniu do wielkich korporacji (np. copywriting wielojęzyczny, duże moce przerobowe) .

Z tego względu sporządzanie rankingów najlepszych copywriterów nie będzie nawiązywało do jakiekolwiek obiektywnej skali, a sens tego zadania będzie wciąż malał wraz z rozwojem usług pisarskich.

Podsumowanie

  • Nie sposób określić najważniejszych kompetencji z uwagi na to, że klienci mają różne wymagania, oczekiwania i potrzeby względem tekstów.
  • Umiejętności miękkie są niezwykle przydatne przy współpracy z firmami, lecz z oczywistych względów nie stanowią podstawy skutecznego copywritingu.
  • Wychodzi więc na to, że najlepszy copywriter na rynku to teoretyczny tytuł, którego nie można przypisać określonej osobie.
  • Z uwagi na rosnącą globalizację oraz rozwój usług copywriterskich możemy śmiało założyć, że szansa na otrzymanie korony będzie wciąż maleć i tracić swój smak.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.05.2024 Marketing
16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu