Display marketing, czyli przyciągaj klientów słowem i obrazem

Spis Treści:

Na przełomie wieków cyfrowy świat zalewały tzw. pop-up’y, które stworzyły podwaliny pod dzisiejszy display marketing. Nachalnie wyskakujące okna i wszędobylskie animowane gify, wraz ze wzrostem wymagań internautów, przestały być jednak wystarczające i zaczęły przynosić efekt odwrotny do zamierzonego. Reklamodawcy, chcąc dalej przyciągać klientów, musieli wymyślić coś nowego. Tak powstały reklamy displayowe, które mogą napędzać rozwój biznesu.

Czym jest display marketing?

Display marketing to strategia, w której do promocji marki, produktów lub usług wykorzystuje się tzw. reklamy displayowe wyświetlane online i stanowiące połączenie tekstu, animacji, filmu, zdjęcia lub innych form graficznych.

Dzięki zastosowaniu efektownych elementów wizualnych, chwytliwych sloganów czy CTA (wezwań do działania) umożliwiają one przyciąganie uwagi klientów oraz wywoływanie określonych reakcji, a co za tym idzie – zwiększanie konwersji w witrynie.

Jak wspomnieliśmy we wstępie, jeszcze do niedawna kluczowym elementem display marketingu były pop-up’y, czyli wyskakujące na stronach internetowych okna z różnego rodzaju treściami. Dzisiaj jednak stosuje się je dużo rzadziej, a prym w tej dziedzinie wiodą obecnie formy mniej nachalne i bardziej trafiające w gusta odbiorców. Najczęściej są to estetyczne banery, reklamy pełnoekranowe i video oraz tzw. rich media. Wybór odpowiednich reklam displayowych oraz ich zawartości ma kluczowe znaczenie w kontekście ostatecznych efektów kampanii.

Rodzaje reklam displayowych

W cyfrowym świecie każdego dnia można spotkać się z wieloma formami reklamy displayowej, które zawierają odmienne treści, formaty i publikowane są w różnych miejscach. Do tych najpopularniejszych zaliczamy:

  • banery reklamowe – są najczęściej stosowane w display marketingu i mają postać statycznych obrazów, animacji lub filmów, które umieszcza się w strategicznych miejscach na stronie internetowej;
  • reklamy pełnoekranowe – wypełniają cały ekran monitora lub urządzenia mobilnego, najczęściej zaraz po wejściu na stronę internetową;
  • reklamy natywne – są dostosowane do wyglądu strony internetowej, w związku z czym nie wyglądają jak reklamy, a pojawiają się jako treści sponsorowane w witrynach lub na portalach społecznościowych;
  • reklamy interaktywne (rich media) – umożliwiają internautom wchodzenie w interakcję, np. klikanie czy przewijanie, angażując dużo bardziej niż klasyczne banery;
  • pop-up’y – wspomniane wcześniej wyskakujące okienka z banerami, które pojawiają się po otwarciu strony;
  • reklamy video – mogą wyświetlać się na zarówno na stronach internetowych, jak i platformach typu YouTube (najczęściej przed odtwarzanymi filmami);
  • reklamy tekstowe – wyświetlają się w Google i do złudzenia przypominają zwykły wynik wyszukiwania, jednak znaleźć można je na samej górze i są oznaczone jako „sponsorowane”.

Uwaga! Reklamy displayowe najczęściej kojarzone są banerami, które pojawiają się zwykle na samej górze strony internetowej. Warto jednak pamiętać, że pojęcia te nie są tożsame – reklama banerowa to po prostu jedna z form reklamy displayowej.

Cechy skutecznej reklamy displayowej

Niezależnie od rodzaju reklamy displayowej powinna ona posiadać określone cechy. Przede wszystkim musi:

  • być estetyczna, czytelna i chwytliwa, by przyciągała wzrok internautów i budowała pozytywny wizerunek marki;
  • zawierać wezwanie do działania (CTA), np. „sprawdź”, „kup”, „zobacz” czy „obejrzyj”, co zachęci użytkownika strony do konkretnego działania;
  • być dopasowana do potrzeb i preferencji odbiorców oraz stargetowana, by wyświetlała się właściwym osobom;
  • posiadać odpowiedni format – w display marketingu najczęściej wykorzystuje się prostokąty o wymiarach 300×250 i 300×600 pikseli oraz długie banery o wymiarach 728×90 pikseli.

Przykłady reklamy displayowej

Oto kilka przykładów wysokiej jakości reklam displayowych:

Reklama displayowa przykład 1

Źródło: www.mediaexpert.pl

Reklama displayowa przykład 2

Źródło: www.onet.pl

Reklama displayowa przykład 3

Źródło: www.northfish.pl

Dlaczego display marketing to dobry pomysł?

Display marketing może stanowić znakomite narzędzie do promocji biznesu w internecie. Dzięki zastosowaniu atrakcyjnych wizualnie i perswazyjnych reklam zwraca uwagę potencjalnych klientów, angażuje ich i skłania do podejmowania konkretnych działań. Może przy tym pomóc w zwiększeniu świadomości marki i budowaniu jej pozytywnego wizerunku w cyfrowym świecie.

To jednak nie wszystko. Display marketing polecany jest również ze względu na kilka aspektów.

Duży zasięg

Reklamy displayowe mogą być wyświetlane nie tylko na firmowej stronie internetowej, ale również w witrynach zewnętrznych, na portalach społecznościowych czy w aplikacjach, dzięki czemu trafiają do szerokiego grona odbiorców.

Personalizacja

Dzięki zaawansowanym możliwościom targetowania reklamodawcy mogą precyzyjnie docierać do wybranych grup odbiorców, np. pod kątem wieku, lokalizacji, zainteresowań czy zachowań online.

Retargeting

Reklamy displayowe mogą wyświetlać się użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili firmową witrynę lub wykazali zainteresowanie produktem, co zwiększa szanse na konwersję.

Mierzalność wyników

Reklamodawcy mogą efektywnie sprawdzać i analizować efekty kampanii marketingowych dzięki różnym narzędziom, w tym darmowemu Google Analytics.

Opłacalność

Ze względu na ogromną różnorodność reklam displayowych i możliwość wyświetlania ich w wielu miejscach, łatwo dostosować działania marketingowe do konkretnego budżetu i zarządzać kosztami już w trakcie prowadzonej kampanii.

Wszystko to sprawia, że display marketing może być świetnym uzupełnieniem innych kampanii – zwłaszcza w dzisiejszym internecie, gdzie połączenie krótkich treści z atrakcyjnymi elementami wizualnymi pozwala przyciągać wielu nowych klientów i osiągać doskonałe wyniki.

Podsumowanie

  • Display marketing polega na promowaniu marki, produktów lub usług za pomocą reklam stanowiących połączenie tekstu z elementami wizualnymi.
  • Fundamentem display marketingu są reklamy displayowe, czyli różnego rodzaju banery, reklamy interaktywne, natywne i video czy pop-up’y.
  • Skuteczne reklama displayowa powinna być atrakcyjna wizualnie, chwytliwa, zawierać CTA oraz być dopasowana do konkretnej grupy odbiorców.
  • Display marketing umożliwia skuteczne pozyskiwanie nowych klientów dzięki atrakcyjności wizualnej oraz perswazyjności reklam.
  • Reklamy displayowe posiadają duży zasięg, mogą być personalizowane i łatwo mierzyć wyniki, jakie osiągają.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2024 Porady & Ciekawostki
02.12.2024 Pozycjonowanie
29.11.2024 Porady & Ciekawostki
28.11.2024 Korekta & Redakcja
27.11.2024 Korekta & Redakcja
26.11.2024 Korekta & Redakcja
25.11.2024 Porady & Ciekawostki
22.11.2024 Marketing
21.11.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu