Dywersyfikacja w copywritingu, czyli jak rozszerzyć swoje usługi?

Spis Treści:

Copywriting to dziedzina niezwykle rozległa, która daje ogromne możliwości rozwoju na wielu polach. Niestety, wielu twórców nie dostrzega dodatkowych dróg, jakimi można podążyć, by z jednej strony rozszerzyć zakres swoich działań, a z drugiej – czerpać jeszcze większe zyski. Dywersyfikacja w copywritingu jest jak najbardziej możliwa, dlatego sprawdź, czym, poza pisaniem tekstów na strony internetowe, możesz się zajmować!

Czym jest dywersyfikacja w copywritingu?

Dywersyfikacja polega, mówiąc w jak największym uproszczeniu, na zróżnicowaniu usług i odejściu od strategii skupiania się wyłącznie na jednej dziedzinie.

To pojęcie coraz częściej funkcjonujące w przestrzeni publicznej i odnoszące się zwłaszcza do biznesu. Dzięki niej możliwe jest więc z jednej strony poszerzenie swojej działalności i wyjście naprzeciw potrzebom większej liczby klientów, a z drugiej zmniejszenie ryzyka w prowadzeniu własnej działalności. To ostatnie jest szczególnie istotne w tak dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie popularne dzisiaj usługi, jutro mogą stać się niszą i nie przynosić już tak dużych korzyści.

Dywersyfikacja w copywritingu oznacza więc nie tylko poszerzenie zakresu usług. Jako twórca możesz z jednej strony wzbogacić swoją ofertę o nowe rodzaje treści, a z drugiej rozproszyć swoje działania i podjąć się zadań z innych dziedzin, które są w pewnym stopniu powiązane z copywritingiem. O czym mowa? Poniżej prezentujemy kilka przykładów!

Copywriting niejedno ma imię – czym może zajmować się copywriter?

Współczesny copywriting, który jest związany nierozerwalnie z promocją marek w cyfrowym świecie, skupia się przede wszystkim na treściach stron internetowych.

Specjaliści, którzy opanowali do perfekcji słowo pisane oraz język korzyści, wykorzystują swoje umiejętności do prezentowania ofert, pisania artykułów blogowych czy sponsorowanych oraz tworzenia opisów produktów lub usług. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej i niewielka część tego, co – jako copywriter – możesz zaoferować swoim klientom.

Oto kilka pomysłów na dywersyfikację w copywritingu, w których ramach poszerzysz swoją ofertę i rozproszysz działania na nieco inne dziedziny.

Naming

To usługa polegająca na wymyślaniu nazw dla firm czy produktów. Możesz poszerzyć ją również o tworzenie różnego rodzaju sloganów dla marek lub kampanii marketingowych. W namingu wykorzystasz swoją wyobraźnię i kreatywność, a efektem Twoich starań będą ogromna satysfakcja oraz… dodatkowy, niemały zastrzyk gotówki.

E-booki

Skoro potrafisz perfekcyjnie posługiwać się słowem pisanym, warto wykorzystać umiejętności do czegoś więcej niż tylko teksty na strony internetowe czy blogi. Wiele firm poszukuje specjalistów tworzących e-booki, np. prezentujące ofertę lub specjalizację albo stanowiące wsparcie dla aktualnych i potencjalnych klientów. Ich tworzenie wcale nie musi być skomplikowane, a proces twórczy – podobnie jak w przypadku namingu – daje sporo satysfakcji. Co więcej, profesjonalny e-book stanowić będzie znakomite uzupełnienie Twojego portfolio i otworzy przed Tobą wiele drzwi.

Kampanie w social media

Jeżeli chcesz odpocząć od dłuższych form i wykazać się kreatywnością, możesz nieco więcej uwagi skupić na postach w mediach społecznościowych. Stanowią one motor napędowy wielu firm, dlatego znalezienie dobrze płatnego i satysfakcjonujące zlecenia nie powinno stanowić problemu. Warto nauczyć się nie tylko pisania na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn, ale również dystrybuowania treści – dzięki temu zyskasz możliwość czerpania dużo większych zysków.

Tłumaczenia

To propozycja dla copywriterów, którzy dobrze opanowali język obcy. W sieci nie brakuje zleceniodawców potrzebujących drobnych tłumaczeń – np. z języka angielskiego czy niemieckiego na polski (i na odwrót). Dzięki temu dotrzesz do nowych klientów i przekroczysz barierę, jaka w cyfrowym świecie dzieli Cię od zagranicznych marek. A to ogromna szansa na rozwój i dużo wyższe zarobki.

Korekta i redakcja

Wielu copywriterów biegle zna zasady języka polskiego i doskonale poradzi sobie także w korekcie czy redakcji publikacji. W sieci każdego dnia pojawiają się treści, które potrzebują takich poprawek. Takie umiejętności świetnie uzupełnią copywriting.

Nie tylko słowo pisane, czyli skąd jeszcze copywriter może czerpać zyski?

Dywersyfikacja w copywritingu to nie tylko poszerzenie usług w obrębie tworzenia treści. Jeżeli działasz w tej branży wystarczająco długo, z pewnością wiesz, jak istotnymi elementami jakościowych tekstów są optymalizacja SEO czy różnego rodzaju grafiki.

Możesz więc rozszerzyć swoją działalność np. o analizę i dobór słów kluczowych, w czym pomogą Ci odpowiednie narzędzia – zarówno te darmowe (np. Keyword Planner), jak i płatne (np. Ahrefs). Jeżeli działasz jako SEO copywriter, a pojęcia, takie jak „meta tagi” czy „mapa XML” nie są Ci obce, możesz także zająć się podstawową optymalizacją witryn pod kątem pozycjonowania.

Jeśli chodzi o grafiki, nie trzeba być mistrzem Photoshopa, by oferować klientom wysokiej jakości usługi. W Internecie istnieje wiele prostych w obsłudze narzędzi (np. Canva), dzięki którym szybko stworzysz atrakcyjne infografiki stanowiące wspaniałe uzupełnienie Twoich tekstów. To nie tylko sposób na podniesienie jakości swoich usług, lecz również dodatkowy zarobek.

Na koniec coś dla doświadczonych copywriterów, którzy zyskali na tyle dużą wiedzę, że są w stanie dzielić się nią z innymi. Możesz organizować szkolenia i webinary dla początkujących albo założyć swój kanał na YouTubie, gdzie będziesz publikować różnego rodzaju porady.

Jak widzisz, możliwości związanych z dywersyfikacją w copywritingu jest naprawdę wiele, dlatego zachęcamy do poszukiwania nowych dróg, które doprowadzą Cię do tak upragnionego sukcesu!

Chcesz zdobyć nowe umiejętności? Zapisz się na nasz kurs korekty tekstu i rozszerz zakres swoich usług!

Kurs korekty tekstu

Podsumowanie

  • Dywersyfikacja w copywritingu to poszerzenie zakresu usług i rozproszenie działań na inne dziedziny.
  • Chcąc dotrzeć do nowych grup klientów, możesz zaproponować im usługi z zakresu namingu, tworzenia e-booków czy prowadzenia kampanii w social mediach.
  • Świetnym sposobem na poszerzenie zakresu usług dla osób, które opanowały język obcy, jest wprowadzenie do oferty tłumaczeń.
  • SEO copywriterzy mogą wykorzystać swoją wiedzę dot. pozycjonowania i poszerzyć zakres działań o analizę słów kluczowych czy optymalizację witryn.
  • Sposobami na dodatkowy zarobek może być tworzenie nieskomplikowanych grafik albo organizowanie szkoleń dla początkujących copywriterów.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

01.07.2024 Copywriting
28.06.2024 Pozycjonowanie
27.06.2024 E-commerce
26.06.2024 Social Media
25.06.2024 Social Media
24.06.2024 Korekta & Redakcja
21.06.2024 Copywriting
20.06.2024 Porady & Ciekawostki
19.06.2024 E-commerce

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu