Zakładka „Kariera” – kluczowy element Twojej strony

Spis Treści:

Zakładka „Kariera” jest elementem witryny, który w największym stopniu interesuje potencjalnych pracowników. To właśnie opisywana strona zachęca kandydatów do aplikowania, buduje wizerunek marki i zwiększa zaangażowanie osób już zatrudnionych. Przyszli pracownicy powinni wyczytać z niej informacje o możliwościach rozwoju oraz ścieżkach awansu dostępnych w firmie. Dowiedz się, dlaczego zakładka „Kariera” to kluczowy element Twojej strony internetowej!

Czym jest zakładka „Kariera”?

Zakładka „Kariera” to wyszczególniona sekcja strony internetowej firmy zawierająca informacje na temat możliwości zatrudnienia.

Stanowi ona jedno z kluczowych narzędzi pozyskiwania nowych pracowników. Celem zakładki „Kariera” jest przyciągnięcie potencjalnych pracowników, a także zapewnienie im transparentnych informacji na temat możliwości zatrudnienia w firmie oraz kultury organizacji obowiązującej w danej działalności.

Zakładka „Kariera” prezentuje odbiorcom informacje na temat oferowanych stanowisk pracy, wymagań wobec kandydatów, procesie rekrutacji oraz korzyści związanych z pracą w firmie. Potencjalni pracownicy znajdą tu również wiedzę dotyczącą możliwości rozwoju i przyszłego awansu. W tym miejscu warto również umieścić formularze aplikacyjne bądź chaty rekrutacyjne, usprawniające komunikację kandydata z działem kadr w firmie.

Jak zbudować zakładkę „Kariera”?

Zakładka „Kariera” pozwala na pozyskanie zaangażowanych pracowników, którzy w znaczny sposób przyczynią się do rozwoju Twojej firmy. W związku z tym powinna spełniać potrzeby kandydatów i wyróżniać się na tle konkurencji. Jak zbudować zakładkę „Kariera”? Poznaj 5 praktycznych wskazówek!

Przejrzyste oferty pracy

Na stronie dotyczącej kariery powinny przede wszystkim znaleźć się stanowiska pracy, na jakie firma obecnie prowadzi rekrutację. Najlepiej, by każda oferta pracy była szczegółowo opisana lub zawierała odnośnik przekierowujący na inną podstronę, gdzie potencjalny pracownik znajdzie ważne informacje o danym stanowisku, m.in. wymagania, obowiązki czy korzyści wynikające ze współpracy.

Ofert pracy zamieszczone w zakładce kariery na stronie Content Writer (screen)

Aktualne oferty pracy zamieszczone w zakładce „Kariera” na stronie Content Writer.

Prosty formularz rekrutacyjny

Celem zakładki „Kariera” jest złożenie przez kandydata aplikacji na dane stanowisko w Twojej firmie. Jednym ze sposobów na jego osiągnięcie jest bezpośrednie zachęcenie go do działania. Warto postawić na kreatywne rozwiązania w postaci interaktywnych formularzy, które pozwolą kandydatom na łatwe i szybkie aplikowanie. Ważne jest również umieszczenie informacji o procesie rekrutacji.

Formularz rekrutacyjny widoczny na podstronie z ofertą pracy (screen)

Formularz rekrutacyjny widoczny na podstronie z ofertą pracy w agencji Content Writer.

Możliwości rozwoju

Większość aplikujących poszukuje w zakładce „Kariera” informacji na temat możliwości rozwoju i ścieżek awansu w firmie. Z tego względu warto pokazać w tym miejscu kandydatom, w jaki sposób firma inwestuje w rozwój swoich pracowników. Oprócz wiedzy na ten temat w zakładce „Kariera” można umieścić benefity wynikające z zatrudnienia w Twojej działalności. Może to być prywatna opieka medyczna, karta Multisport, a nawet nowoczesne biuro pozostające do dyspozycji pracowników.

Kultura organizacji w firmie

Zakładka „Kariera” powinna skupiać się zarówno na możliwości rozwoju zawodowego, jak i kulturze organizacji obowiązującej w firmie. Na stronie warto wymienić wartości istotne dla firmy, a także sposób pracy w zespole. Warto również uwzględnić opisy konkretnych projektów realizowanych w firmie. Pozwoli to kandydatom ocenić wyzwania czekające na nich w przyszłej pracy oraz poznać umiejętności niezbędne do realizacji codziennych obowiązków.

Trafnym pomysłem jest dołączenie wypowiedzi obecnych pracowników, co pozwoli na uzyskanie wglądu w realia pracy. Mogą to być opinie lub krótkie wywiady z pracownikami, w których opowiedzą oni o swoich doświadczeniach i codziennych obowiązkach, a także o kulturze organizacyjnej.

Mobile first

W dobie postępującej digitalizacji coraz więcej osób przegląda strony internetowe za pomocą urządzeń mobilnych. Z tego względu zarówno zakładka „Kariera”, jak i cała strona powinny być zoptymalizowane pod kątem smartfonów i tabletów.

Tworząc stronę w oparciu o model mobile first, rozpoczynamy projektowanie od najmniejszego urządzenia i najniższej obsługiwanej rozdzielczości. Ważne jest również zapewnienie odpowiedniego interfejsu, który pozwoli na szybkie i wygodne poruszanie się po witrynie.

Podsumowanie

  • Zakładka „Kariera” to wyszczególniona sekcja strony internetowej zawierająca informacje na temat możliwości zatrudnienia w firmie.
  • Zakładka ta prezentuje informacje na temat stanowisk pracy, wymagań wobec kandydatów, rekrutacji oraz korzyści związanych z pracą.
  • W zakładce „Kariera” przedstaw informacje na temat możliwości rozwoju i ścieżek awansu w firmie.
  • Na stronie powinny zostać wymienione wartości istotne dla firmy oraz sposób pracy w zespole.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

12.07.2024 Korekta & Redakcja
11.07.2024 Marketing
10.07.2024 Porady & Ciekawostki
09.07.2024 Pozycjonowanie
08.07.2024 Korekta & Redakcja Porady & Ciekawostki
05.07.2024 E-commerce
04.07.2024 Marketing
03.07.2024 Korekta & Redakcja
02.07.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu