Komentarze na stronie – zalety, wady, moderacja

Spis Treści:

„Daj znać, co myślisz o tym rozwiązaniu!” – podobny zwrot można przeczytać w większości artykułów zamieszczanych w sieci. Komentarze są stałym elementem strony, dzięki któremu użytkownicy mogą wyrazić opinię na dany temat. Jednak czy zdajesz sobie sprawę z ich wpływu na odbiór tekstu? Być może znajdujesz się po przeciwnej stronie, oponując przeciwko wolności słowa czytelników? Poznaj zalety i wady komentarzy na stronie, a także zasady precyzyjnej moderacji tej sekcji!

Czym są komentarze?

Komentarze są dodatkową treścią na stronie przedłużającą tekst o kolejne akapity. Ożywiają one Twój artykuł, który bez opinii internautów może wydawać się niepełny.

Czy warto pozwolić czytelnikowi na skomentowanie Twojego artykułu? Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak.

Pełny potencjał komentarzy wykorzystasz jednak, stosując precyzyjną moderację tej sekcji. Zasady selekcji ograniczą spam i usprawnią Twój wizerunek w sieci.

Zalety komentarzy na stronie

Komentarze na stronie są najlepszą formą interakcji z czytelnikami. To właśnie dzięki nim uzyskasz bezpośrednią informację zwrotną po przeczytaniu Twojego tekstu. Opinie użytkowników zdradzają szereg informacji na temat ich zainteresowań, co może być wskazówką w trakcie pisania kolejnych artykułów. Jakie jeszcze korzyści płyną z komentarzy na stronie?

Naturalna aktualizacja artykułów

Każdemu twórcy zależy na generowaniu stałego ruchu pod zamieszczonym postem. Komentarze naturalnie aktualizują Twój tekst, zwiększając w ten sposób jego zasięg. Najcenniejsze pod kątem pozycjonowania w przeglądarce są opinie zgodne z tematem, wzbudzające poruszenie wśród innych użytkowników.

Komentarze na stronie aktualizują Twój artykuł również pod kątem napisanej treści. Pewne fragmenty tekstu mogą być niezgodne z aktualną wiedzą. Informacje od obiorców mogą być dobrym źródłem informacji (które oczywiście trzeba zweryfikować).

Społeczność związana z marką

Komentarze wprowadzają nową formę treści na stronie – dyskusję. Aktywna wymiana zdań pomiędzy użytkownikami buduje społeczność trwale związaną z Twoją marką. Zaangażowanie czytelników przełoży się na szereg innych czynników, takich jak:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • usprawnione SEO,
  • poznanie preferencji użytkowników.

Komentarze dowodem społecznym

Szczególne znaczenie w marketingu ma tzw. społeczny dowód słuszności. Co kryje się pod tym enigmatycznym pojęciem?

Klient dokonujący zakupu kieruje się nie tylko jakością produktu, szatą graficzną na stronie bądź zachęcającym opisem. Przede wszystkim bierze pod uwagę opinie innych – wyrażane zarówno przez nieznanych użytkowników, jak i celebrytów w mediach społecznościowych.

Komentarze pełnią funkcję dowodu społecznego. Pozytywna opinia wyrażona pod postem zachęci niezdecydowanych użytkowników do zakupu bądź przeczytania tekstu w całości.

Inspiracja do nowych treści

Brakuje Ci pomysłów na kolejny wpis na stronie? Zerknij do sekcji komentarzy! Opinie aktywnych użytkowników mogą być inspiracją do nowych postów rozwijających poruszone tematy. Zainteresowanie czytelników można również oceniać na podstawie samej liczby komentarzy. Ożywiona dyskusja i szereg wyrażonych (choć często sprzecznych ze sobą) opinii mogą być wskazówką do pogłębionej analizy danego tematu w kolejnych artykułach.

Wady komentarzy na stronie

Komentarze pod artykułem mają swoich przeciwników reprezentujących jednak mniejszość twórców. Argumentem podnoszonym najczęściej jest konieczność ciągłej moderacji zamieszczanych treści i usuwania spamu. W komentarzach może się również pojawić hejt i nieetyczne działania konkurencji, polegające na pisaniu opinii bezpodstawnie krytykujących Twój punkt widzenia.

Udostępniając możliwość komentowania, należy poświęcać czas na odpisywanie czytelnikom, doceniając w ten sposób ich zaangażowanie. Czas pojawienia się opinii na nowym blogu jest często bardzo długi, co również nie przemawia za sekcją komentarzy.

Moderacja komentarzy kluczem do sukcesu

Moderacja to nie tylko odpowiedzi na komentarze, lecz także sprawdzanie ich pod kątem potencjalnie nieodpowiedniej treści.

Pełny potencjał komentarzy wykorzystasz tylko po odpowiedniej moderacji. Wiele zamieszczonych opinii nie będzie związana z tematem. Mogą to być próby pozyskania linku, trolling lub zwykły spam. Tego typu komentarze nie niosą żadnej wartości dla pozostałych czytelników. Nie mają one również wpływu na Twój wizerunek w sieci i pozycjonowanie w przeglądarce.

W sekcji komentarzy możesz zaspokoić ciekawość czytelników, odpowiadając na zadane pytania. Odpowiednia moderacja pozwala również na wychwytywanie hejtu, któremu sprzyja internetowa anonimowość. Nie odnosi się on jednak do nieprzychylnych komentarzy, na które masz szansę odpowiedzieć. Moderuj opinie niekonstruktywne, bezpodstawnie obrażające Ciebie bądź innych użytkowników.

Sposoby na ograniczenie spamu

Spam jest nieodłączną częścią Internetu, co możesz zauważyć szczególnie na najpopularniejszych portalach. Wobec tego, jak moderować komentarze pod napisanym tekstem i ograniczyć próby nachalnej reklamy?

Spam jest często pisany przez zaprogramowane boty, automatycznie publikujące treści. Skuteczne mogą być blokujące wtyczki, zwiększające przejrzystość w sekcji komentarzy. W przypadku niewielkiej liczby spamu możesz samodzielnie moderować jego próby.

Podsumowanie

  • Zawsze warto włączyć opcję komentarzy na stronie. Wprowadzają one dodatkową treść, przedłużając tekst po kolejne akapity.
  • Opinie użytkowników budują społeczność trwale związaną z marką.
  • Dzięki komentarzom jesteś w stanie poznać preferencje czytelników i tematy, których warto się podjąć w kolejnych postach.
  • Komentarze pełnią funkcję społecznego dowodu słuszności zwiększającego wartość napisanej treści.
  • Moderuj komentarze, które nie niosą wartości dla innych użytkowników. Spam i trolling mają negatywny wpływ na Twój wizerunek w sieci.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje się zarówno w artykułach blogowych, jak i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania; pozostaje stałe otwarty na nowe doznania kulinarne. Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

26.01.2023 Porady & Ciekawostki
25.01.2023 Porady & Ciekawostki
24.01.2023 Korekta & Redakcja
23.01.2023 Korekta & Redakcja
21.01.2023 Content Marketing
20.01.2023 Porady & Ciekawostki
19.01.2023 Pozycjonowanie
18.01.2023 Korekta & Redakcja
17.01.2023 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu