Blog – co to jest i dlaczego warto go prowadzić?
Jeszcze do niedawna blogi kojarzone były przede wszystkim z internetowymi pamiętnikami, które służyły do dzielenia się swoimi przeżyciami i myślami. Popularnością cieszyły się zwłaszcza wśród osób młodych, pozwalając im na uzewnętrznianie się oraz odnajdywanie osób o podobnych pasjach czy problemach. Z biegiem lat blogi ewoluowały do tego stopnia, że dzisiaj stanowią jeden z najlepszych sposobów na rozwój biznesu i budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Dlaczego warto prowadzić blog? Co to jest? I co zrobić, aby cieszył się popularnością wśród internautów?
Blog – co to jest?
Na wstępie zajmijmy się rozszyfrowaniem tajemniczego pojęcia blog. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa web log, które dosłownie oznacza „dziennik sieciowy”.
Blog to rodzaj strony internetowej, na której umieszcza się odrębne, uporządkowane w sposób chronologiczny wpisy, najczęściej podlegające archiwizacji i kategoryzacji.
Słowo blog zostało użyte po raz pierwszy w 1999 roku i z początku kojarzone było, jak wspomniałem wcześniej, z osobistym pamiętnikiem, którym można było dzielić się z innymi.
Dzisiaj, po wielu latach rozwoju Internetu i wzrostu świadomości dotyczącej możliwości jego wykorzystania w biznesie, blog stał się profesjonalnym narzędziem do promocji marek, produktów oraz usług. Publikowane na nim artykuły, zdjęcia czy filmy można wykorzystać do prezentowania oferty, budowania pozycji autorytetu w danej branży czy interakcji z aktualnymi i potencjalnymi klientami.
Korzyści dla firmy płynące z prowadzenia bloga
Skoro wiesz już, co to jest blog, warto skupić się na korzyściach, jakie przyniesie Ci jego założenie i rozwijanie. A tych jest naprawdę wiele i każda z nich może przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu. Oto 5 najważniejszych!
Edukacja klientów i promocja oferty
Blog jest dzisiaj jednym z najlepszych narzędzi do promowania produktów i usług. Stanowi rozszerzenie treści, jakie znajdują się w Twojej firmowej witrynie, pozwalając przekazać klientowi więcej informacji na temat oferty.
Na swoim blogu możesz więc dokładniej zaprezentować produkt, opisać korzyści płynące z jego stosowania i odpowiedzieć odbiorcy na nurtujące go pytania – np. związane z użytkowaniem wyrobu. W ten sposób dasz klientowi możliwość zyskania wiedzy i przekonasz go, że to właśnie Twoje rozwiązania są lepsze od tych konkurencyjnych. Dbając o to, by kolejne wpisy były atrakcyjne i merytoryczne, budujesz zaufanie odbiorcy – artykuły blogowe nie muszą bowiem stanowić nachalnej reklamy, ale naturalny sposób przekazywania informacji.
Przeczytaj również
Popularyzacja marki
Wyróżnienie się na tle innych firm i przebicie z ofertą przez ogrom konkurencji jest niełatwym zadaniem. Na szczęście istnieją blogi, które znacznie to ułatwiają. Dzięki nim możesz pokazać klientowi, że Twoja marka istnieje i że jesteś gotowy, by poprawić jakość jego życia. Trafiasz tym samym do świadomości odbiorców, bez konieczności tworzenia nachalnych reklam, na które wielu internautów reaguje bardzo negatywnie.
Blog to narzędzie do zaistnienia w branży oraz skrócenia dystansu między Twoją firmą a potencjalnym klientem, dlatego jego prowadzenie jest dzisiaj kluczem do sukcesu – bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, branżę, w jakiej działasz czy rodzaj oferty.
Budowanie pozycji eksperta w branży
Aby klient zechciał skorzystać z Twojej oferty, musi mieć pewność, że to właśnie Ty jesteś największym specjalistą w swojej dziedzinie i naprawdę znasz się na rzeczy. Dzięki temu będzie wiedział, że znasz jego potrzeby i masz możliwości pozwalające na ich zaspokojenie. Prowadząc bloga, budujesz pozycję eksperta i autorytetu: dzielisz się specjalistyczną wiedzą, ukazujesz tajniki danej branży i – ponownie – skracasz dystans dzielący Cię od potencjalnego klienta.
Wszystko to sprawia, że zaufanie do Twojej marki rośnie, co ma bezpośredni wpływ na uzyskiwane przez Ciebie wyniki finansowe.
Przeczytaj również
Interakcja z klientami
Sposobów na wykorzystanie potencjału bloga jest naprawdę wiele. Może on służyć między innymi do odpowiadania klientom na zadawane przez nich pytania i rozwiewania wszelkich wątpliwości. Dzięki możliwości dodania wpisu w każdym momencie możesz reagować na to, co dzieje się w branży, jakie są reakcje na Twoją ofertę albo rozwiązywać problemy, które spotkały Twoich klientów.
Blog firmowy, podobnie jak profil w mediach społecznościowych, pozwala odpowiadać na komentarze użytkowników i wchodzić z nimi w interakcje. Dzięki temu lepiej poznajesz swoich klientów i możesz modyfikować ofertę, by jak najlepiej trafiała w ich gusta oraz potrzeby.
Zwiększenie widoczności w sieci
Ogromną korzyścią wynikającą z prowadzenia bloga jest także wsparcie prowadzonej przez Ciebie strategii marketingowej – zwłaszcza pozycjonowania strony. Prowadząc go, umieszczasz wartościowe treści, słowa kluczowe oraz linki, co z pewnością zostanie docenione przez roboty Google. A Tobie pozwoli piąć się w górę wyników wyszukiwania i tym samym zwiększać widoczność swojej firmowej witryny w Internecie.
Podsumowanie
- Skoro wiesz już, co to jest blog i jakie korzyści płyną z jego prowadzenia, możesz działać.
- Pamiętaj jednak, by publikować na nim wartościowe, merytoryczne i poprawne pod kątem językowym wpisy.
- Zadbaj też o to, by były one zoptymalizowane pod SEO i dodawane regularnie. Dzięki temu Twój blog będzie tętnił życiem i okaże się przydatny dla Twoich potencjalnych klientów. A to już tylko krok do większych przychodów ze sprzedaży i lepszego wizerunku marki!
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz