Blog – co to jest i dlaczego warto go prowadzić?

Spis Treści:

Jeszcze do niedawna blogi kojarzone były przede wszystkim z internetowymi pamiętnikami, które służyły do dzielenia się swoimi przeżyciami i myślami. Popularnością cieszyły się zwłaszcza wśród osób młodych, pozwalając im na uzewnętrznianie się oraz odnajdywanie osób o podobnych pasjach czy problemach. Z biegiem lat blogi ewoluowały do tego stopnia, że dzisiaj stanowią jeden z najlepszych sposobów na rozwój biznesu i budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Dlaczego warto prowadzić blog? Co to jest? I co zrobić, aby cieszył się popularnością wśród internautów?

Blog – co to jest?

Na wstępie zajmijmy się rozszyfrowaniem tajemniczego pojęcia blog. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa web log, które dosłownie oznacza „dziennik sieciowy”.

Blog to rodzaj strony internetowej, na której umieszcza się odrębne, uporządkowane w sposób chronologiczny wpisy, najczęściej podlegające archiwizacji i kategoryzacji.

Słowo blog zostało użyte po raz pierwszy w 1999 roku i z początku kojarzone było, jak wspomniałem wcześniej, z osobistym pamiętnikiem, którym można było dzielić się z innymi.

Dzisiaj, po wielu latach rozwoju Internetu i wzrostu świadomości dotyczącej możliwości jego wykorzystania w biznesie, blog stał się profesjonalnym narzędziem do promocji marek, produktów oraz usług. Publikowane na nim artykuły, zdjęcia czy filmy można wykorzystać do prezentowania oferty, budowania pozycji autorytetu w danej branży czy interakcji z aktualnymi i potencjalnymi klientami.

Korzyści dla firmy płynące z prowadzenia bloga

Skoro wiesz już, co to jest blog, warto skupić się na korzyściach, jakie przyniesie Ci jego założenie i rozwijanie. A tych jest naprawdę wiele i każda z nich może przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu. Oto 5 najważniejszych!

Edukacja klientów i promocja oferty

Blog jest dzisiaj jednym z najlepszych narzędzi do promowania produktów i usług. Stanowi rozszerzenie treści, jakie znajdują się w Twojej firmowej witrynie, pozwalając przekazać klientowi więcej informacji na temat oferty.

Na swoim blogu możesz więc dokładniej zaprezentować produkt, opisać korzyści płynące z jego stosowania i odpowiedzieć odbiorcy na nurtujące go pytania – np. związane z użytkowaniem wyrobu. W ten sposób dasz klientowi możliwość zyskania wiedzy i przekonasz go, że to właśnie Twoje rozwiązania są lepsze od tych konkurencyjnych. Dbając o to, by kolejne wpisy były atrakcyjne i merytoryczne, budujesz zaufanie odbiorcy – artykuły blogowe nie muszą bowiem stanowić nachalnej reklamy, ale naturalny sposób przekazywania informacji.

Popularyzacja marki

Wyróżnienie się na tle innych firm i przebicie z ofertą przez ogrom konkurencji jest niełatwym zadaniem. Na szczęście istnieją blogi, które znacznie to ułatwiają. Dzięki nim możesz pokazać klientowi, że Twoja marka istnieje i że jesteś gotowy, by poprawić jakość jego życia. Trafiasz tym samym do świadomości odbiorców, bez konieczności tworzenia nachalnych reklam, na które wielu internautów reaguje bardzo negatywnie.

Blog to narzędzie do zaistnienia w branży oraz skrócenia dystansu między Twoją firmą a potencjalnym klientem, dlatego jego prowadzenie jest dzisiaj kluczem do sukcesu – bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, branżę, w jakiej działasz czy rodzaj oferty.

Budowanie pozycji eksperta w branży

Aby klient zechciał skorzystać z Twojej oferty, musi mieć pewność, że to właśnie Ty jesteś największym specjalistą w swojej dziedzinie i naprawdę znasz się na rzeczy. Dzięki temu będzie wiedział, że znasz jego potrzeby i masz możliwości pozwalające na ich zaspokojenie. Prowadząc bloga, budujesz pozycję eksperta i autorytetu: dzielisz się specjalistyczną wiedzą, ukazujesz tajniki danej branży i – ponownie – skracasz dystans dzielący Cię od potencjalnego klienta.

Wszystko to sprawia, że zaufanie do Twojej marki rośnie, co ma bezpośredni wpływ na uzyskiwane przez Ciebie wyniki finansowe.

Interakcja z klientami

Sposobów na wykorzystanie potencjału bloga jest naprawdę wiele. Może on służyć między innymi do odpowiadania klientom na zadawane przez nich pytania i rozwiewania wszelkich wątpliwości. Dzięki możliwości dodania wpisu w każdym momencie możesz reagować na to, co dzieje się w branży, jakie są reakcje na Twoją ofertę albo rozwiązywać problemy, które spotkały Twoich klientów.

Blog firmowy, podobnie jak profil w mediach społecznościowych, pozwala odpowiadać na komentarze użytkowników i wchodzić z nimi w interakcje. Dzięki temu lepiej poznajesz swoich klientów i możesz modyfikować ofertę, by jak najlepiej trafiała w ich gusta oraz potrzeby.

Zwiększenie widoczności w sieci

Ogromną korzyścią wynikającą z prowadzenia bloga jest także wsparcie prowadzonej przez Ciebie strategii marketingowej – zwłaszcza pozycjonowania strony. Prowadząc go, umieszczasz wartościowe treści, słowa kluczowe oraz linki, co z pewnością zostanie docenione przez roboty Google. A Tobie pozwoli piąć się w górę wyników wyszukiwania i tym samym zwiększać widoczność swojej firmowej witryny w Internecie.

Podsumowanie

  • Skoro wiesz już, co to jest blog i jakie korzyści płyną z jego prowadzenia, możesz działać.
  • Pamiętaj jednak, by publikować na nim wartościowe, merytoryczne i poprawne pod kątem językowym wpisy.
  • Zadbaj też o to, by były one zoptymalizowane pod SEO i dodawane regularnie. Dzięki temu Twój blog będzie tętnił życiem i okaże się przydatny dla Twoich potencjalnych klientów. A to już tylko krok do większych przychodów ze sprzedaży i lepszego wizerunku marki!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu