Ile zarabia copywriter i content writer?
Zarobki są dość osobliwą kwestią – jedni nie lubią o nich mówić, a drudzy chętnie ogłaszają swoje „ponadprzeciętne” wypłaty. Niezależnie od postawy każdy z nas jest uczestnikiem tej samej rzeczywistości, w której istnieją określone oczekiwania i wynagrodzenia dla copywriterów. W tym artykule rzucimy nieco światła na popularne stawki i miesięczne zarobki pisarzy.
Wynagrodzenia dla copywriterów
Trudno ustalić uniwersalną kwotę, jakiej copywriter może się spodziewać, gdyż cena za 1000 znaków znacząco się waha. Zależy między innymi od:
- Czasu współpracy
- Wielkości zamówień
- Wymagań jakościowych
- Rodzaju treści
- Kompetencji pisarskich
- Wykorzystywanych narzędzi
- Zakresu obowiązków
- Branży klienta
- Znajomości języków
- Indywidualnych oczekiwań finansowych
- Sytuacji na rynku/dostępności zleceń
Powyższe zmienne powodują, że wynagrodzenia dla copywriterów różnią się nie tylko ze względu na osobę, ale również względem poszczególnych miesięcy. To właśnie sprawia, że cennik copywritera jest tak zróżnicowany. Mimo wszytko pytanie, ile zarabia copywriter, nie jest niemożliwe do rozwikłania – możemy śmiało mówić o określonym prawdopodobieństwie konkretnej pensji.
Ile zarabia copywriter?
Definicja tego zawodu obejmuje szeroki zakres usług, dlatego zarobki copywritera w dużym stopniu zależą od tego, jakie treści realizuje, a także jakie posiada moce przerobowe.
Niemniej przeciętne zyski kształtują się na poziomie 1000-3000 złotych netto w skali miesiąca. Renomowani copywriterzy, a także ci pracujący na etacie mogą liczyć na zarobki przekraczające kwotę 4000 złotych netto.
W przypadku freelancerów dużą rolę odgrywa czas realizacji. Przemiał znaków wynosi zwykle 200 000 – 500 000 znaków ze spacjami miesięcznie przy założeniu stałych zleceń, co powoduje kolejne wahania wynagrodzeń.
Warto zauważyć, że forma rozliczenia również ma znacznie. W przypadku braku działalności freelancerzy mogą korzystać z portali, które pośredniczą w wystawianiu faktur, jednakże wówczas należy liczyć się z prowizją adekwatną do wypracowanej kwoty.
Ile zarabia content writer?
W tym przypadku mamy do czynienia ze specjalistycznymi treściami, które są wyceniane znacznie korzystniej dla pisarza.
Stawka za merytoryczny artykuł może wynosić nawet 50 zł netto za 1000 znaków ze spacjami, co oznacza 5000 złotych miesięcznie przy realizacji 100 000 zzs artykułów.
Oczywiście na taką ilość zamówień mogą sobie pozwolić tylko doświadczeni, uznani content writerzy, a także agencja content marketingu, która dodatkowo zapewnia profesjonalne narzędzia oraz pracę korektora.
Możemy jednakże śmiało uznać, że praca content writera jest opłacana lepiej od copywriterskiej, gdyż branżowe artykuły zyskują na znaczeniu, a wszelkie ulotki i katalogi – tracą.
Jak zwiększyć zyski z tekstów?
Choć przewidywano, że kwota za 1000 znaków będzie systematycznie spadać, okazało się, że praca ekspertów nie traci na swojej wartości.
Z tego względu wysokie kompetencje pozwalają na stabilne oczekiwania finansowe, gdyż firmy nie chcą oszczędzać na swoim wizerunku. Wydaje się, że wysokie umiejętności to podstawowy gwarant satysfakcjonujących zarobków.
Jednakże istnieje zestaw cech, które torują drogę do negocjacji z kontrahentami. Zaliczamy do nich:
- Korzystanie z narzędzi – tworzenie treści w oparciu o dane jest bardziej opłacalne dla firm, dlatego są w stanie zapłacić więcej za profesjonalną, kompleksową obsługę.
- Znajomość języków obcych – copywriter angielski może liczyć na większe zarobki w stosunku do pisarzy, którzy posługują się jedynie mową ojczystą.
- Indywidualne podejście – nie chodzi tylko o umowy na wyłączność – stała współpraca pozwala copywriterowi lepiej zapoznać się z firmą klienta oraz jej asortymentem, co rzutuje na stałość zleceń oraz potencjalnie rosnące zyski.
Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że faktura VAT jest zwykle najbardziej pożądaną formą rozliczeń dla kontrahentów, zatem również może wpłynąć na końcowe zyski z tekstów.
Podsumowanie
Widzimy wyraźnie, jak zmienną i skrajnie indywidualną kwestią są zarobki copywriterów. Możemy jedynie bezpiecznie trzymać się myśli, że „jakość broni się sama” i nieść klientom prawdziwą wartość – rynek z pewnością to wynagrodzi.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz