Na czym znają się pisarze? Najpopularniejsze branże w content writingu

Spis Treści:

Już ponad 70% firm z różnych branż wykorzystuje content writing w swoich działaniach marketingowych. Z tego powodu pisarze coraz częściej wybierają konkretne obszary specjalizacji, aby sprostać wymaganiom rynkowym. Jakie branże obecnie dominują w content writingu? Tego dowiesz się z niniejszego raportu.

Najpopularniejsze branże w content writingu

Na podstawie danych z platformy contentwriter.co najpopularniejszą branżą w content writingu jest edukacja. Jej znajomość deklaruje 9,62% pisarzy.

Miejsce drugie zajmuje branża biznesowa z wynikiem 7,08%. Z kolei na trzeciej pozycji uplasował się marketing, w którym specjalizuje się 6,79% wszystkich pisarzy.

Najpopularniejsze branże w content writingu

Najmniej popularne branże w content writingu

Zaledwie 0,22% copywriterów specjalizuje się w branży meblarskiej. To oznacza, że spośród tysiąca pisarzy tylko dwóch uznaje się za eksperta w tej tematyce.

Mało popularnym wyborem okazuje się także przemysł, w którym specjalizuje się tylko 0,24% pisarzy. Równie rzadką branżą jest transport, na którym zna się 0,25% copywriterów.

Najmniej popularne branże w content writingu

Ranking popularnych branż w content writingu

Dane określono na podstawie próby 10269 pisarzy z platformy contentwriter.co, którzy zadeklarowali swój obszar specjalizacji. Pełne wyniki są następujące:

  • edukacja: 9,62%,
  • biznes: 7,08%,
  • marketing: 6,79%,
  • medycyna: 5,52%,
  • lifestyle: 5,27%,
  • sztuka: 5,12%,
  • motoryzacja: 4,92%,
  • media: 4,79%,
  • technologia: 4,70%,
  • uroda: 4,21%,
  • jedzenie: 4,17%,
  • moda: 3,57%,
  • turystyka: 2,18%,
  • ochrona środowiska: 2,14%,
  • finanse: 1,86%,
  • ekonomia: 1,54%,
  • gry: 1,31%,
  • zasoby ludzkie: 1,12%,
  • rolnictwo: 0,87%,
  • nieruchomości: 0,84%,
  • prawo: 0,83%,
  • budownictwo: 0,48%,
  • biżuteria: 0,38%,
  • energia odnawialna: 0,32%,
  • transport: 0,25%,
  • przemysł: 0,24%,
  • meble: 0,22%.

W jakiej branży warto tworzyć treści w 2024 roku?

Przede wszystkim warto pisać na tematy zgodne z Twoją pasją i wykształceniem. Jeśli jednak masz możliwość wyboru i wahasz się między kilkoma kierunkami, rozważ branże o najmniejszym nasyceniu, aby wykorzystać lukę rynkową i łatwiej znaleźć klientów.

Zaskakująco niską podażą copywriterów cechuje się m.in. branża odnawialnych źródeł energii, powszechnie uznawana za prominentną i przyszłościową. Równie ciekawym wyborem w planowaniu kariery może okazać się transport czy budownictwo, gdzie panuje niewielka konkurencja ze strony innych twórców treści.

Podsumowanie

  • Edukacja jest najpopularniejszą branżą w content writingu. 9,62% pisarzy wskazuje ją jako główną specjalizację.
  • Równie interesującą branżą dla copywriterów jest biznes – 7,08% oraz marketing – 6,79%.
  • Najmniej ekspertów wśród pisarzy jest w branży meblarskiej (0,22%), przemysłowej (0,24%) oraz transportowej (0,25%).

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.09.2024 Content Marketing
19.09.2024 Korekta & Redakcja
18.09.2024 Marketing
17.09.2024 Porady & Ciekawostki
16.09.2024 Marketing
13.09.2024 Korekta & Redakcja
12.09.2024 Porady & Ciekawostki
11.09.2024 Social Media
10.09.2024 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu