Na czym znają się pisarze? Najpopularniejsze branże w content writingu
Już ponad 70% firm z różnych branż wykorzystuje content writing w swoich działaniach marketingowych. Z tego powodu pisarze coraz częściej wybierają konkretne obszary specjalizacji, aby sprostać wymaganiom rynkowym. Jakie branże obecnie dominują w content writingu? Tego dowiesz się z niniejszego raportu.
Najpopularniejsze branże w content writingu
Na podstawie danych z platformy contentwriter.co najpopularniejszą branżą w content writingu jest edukacja. Jej znajomość deklaruje 9,62% pisarzy.
Miejsce drugie zajmuje branża biznesowa z wynikiem 7,08%. Z kolei na trzeciej pozycji uplasował się marketing, w którym specjalizuje się 6,79% wszystkich pisarzy.
Najmniej popularne branże w content writingu
Zaledwie 0,22% copywriterów specjalizuje się w branży meblarskiej. To oznacza, że spośród tysiąca pisarzy tylko dwóch uznaje się za eksperta w tej tematyce.
Mało popularnym wyborem okazuje się także przemysł, w którym specjalizuje się tylko 0,24% pisarzy. Równie rzadką branżą jest transport, na którym zna się 0,25% copywriterów.
Ranking popularnych branż w content writingu
Dane określono na podstawie próby 10269 pisarzy z platformy contentwriter.co, którzy zadeklarowali swój obszar specjalizacji. Pełne wyniki są następujące:
- edukacja: 9,62%,
- biznes: 7,08%,
- marketing: 6,79%,
- medycyna: 5,52%,
- lifestyle: 5,27%,
- sztuka: 5,12%,
- motoryzacja: 4,92%,
- media: 4,79%,
- technologia: 4,70%,
- uroda: 4,21%,
- jedzenie: 4,17%,
- moda: 3,57%,
- turystyka: 2,18%,
- ochrona środowiska: 2,14%,
- finanse: 1,86%,
- ekonomia: 1,54%,
- gry: 1,31%,
- zasoby ludzkie: 1,12%,
- rolnictwo: 0,87%,
- nieruchomości: 0,84%,
- prawo: 0,83%,
- budownictwo: 0,48%,
- biżuteria: 0,38%,
- energia odnawialna: 0,32%,
- transport: 0,25%,
- przemysł: 0,24%,
- meble: 0,22%.
W jakiej branży warto tworzyć treści w 2024 roku?
Przede wszystkim warto pisać na tematy zgodne z Twoją pasją i wykształceniem. Jeśli jednak masz możliwość wyboru i wahasz się między kilkoma kierunkami, rozważ branże o najmniejszym nasyceniu, aby wykorzystać lukę rynkową i łatwiej znaleźć klientów.
Zaskakująco niską podażą copywriterów cechuje się m.in. branża odnawialnych źródeł energii, powszechnie uznawana za prominentną i przyszłościową. Równie ciekawym wyborem w planowaniu kariery może okazać się transport czy budownictwo, gdzie panuje niewielka konkurencja ze strony innych twórców treści.
Podsumowanie
- Edukacja jest najpopularniejszą branżą w content writingu. 9,62% pisarzy wskazuje ją jako główną specjalizację.
- Równie interesującą branżą dla copywriterów jest biznes – 7,08% oraz marketing – 6,79%.
- Najmniej ekspertów wśród pisarzy jest w branży meblarskiej (0,22%), przemysłowej (0,24%) oraz transportowej (0,25%).
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz