Meta Description I Meta Title Czyli Precyzyjny Copywriting Pod SEO!
Tekst, w którym dowiesz się, jak tworzyć meta description i meta title

Meta description i meta title czyli precyzyjny copywriting pod SEO

Meta description i meta title to dwa opisy, które pojawiają się w wyszukiwarce. Zachęcają do wejścia na stronę, a także pośrednio zwiększają pozycjonowanie. Dlatego dokładnie przyjrzymy się, jak tworzyć meta description i meta title, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Meta description – tekst, który przyciąga

Niezależnie czy optymalizujemy podstronę, stronę główną, czy artykuł – możemy zmodyfikować opis, który pojawia się w wyszukiwarce. Ma on jeden podstawowy cel, jakim jest nakłonienie użytkowników do wizyty na stronie.

Minęła dekada, odkąd zawartość fraz kluczowych w tekście nie wpływa na pozycjonowanie. Jednakże atrakcyjny tekst poprawia współczynnik klikalności (CTR), co już istotnie przekłada się na większy ruch organiczny.

Limit długości dla meta description wynosi  +-156 znaków. Jeśli przekroczymy tę ilość, Google automatycznie utnie tekst wstawiając na końcu wielokropek. Niektóre wtyczki, takie jak YoastSEO, automatycznie narzucają górny limit widoczności.

Co cechuje skuteczny meta description?

  • Atrakcyjność – przedstaw wyraźnie użytkownikom, co zyskają, kiedy odwiedzą stronę. W zależności od przypadku odpowiedz na pytanie, czego się dowiedzą, co poznają, z czego skorzystają itp.
  • Bezpośredniość – opis musi zwracać się do odbiorcy, czyli twórz treść wyłącznie za pomocą 2 osoby liczby pojedynczej! Wiele osób popełnia błąd nadając tekstowi zbyt duży charakter informatywny. To tylko 156 znaków, więc musisz w maksymalnym stopniu zachęcić użytkowników do wejścia na stronę. Wszelkie merytoryczne treści i trudne sformułowania mają swoje miejsce w artykule lub podstronie.
  • CTA (Call To Action) – by zwiększyć skuteczność konwersji, wezwij odbiorców do działania. Sformułowania takie jak „wejdź!”, „dowiedz się!”, „sprawdź!” poddane suchej analizie brzmią trywialnie, ale w odpowiednim kontekście naprawdę przyciągają użytkowników.

Co więcej, niektórzy sugerują, by w meta description umieszczać słowa kluczowe. Jest to jak najbardziej słuszne podejście, gdyż taki zabieg automatycznie poprawia rzetelność i klarowność tekstu. Jeśli Twoją frazą jest „obuwie męskie”, naturalną cechą dobrego opisu jest to, że będzie zawierać w sobie wyrażenie „obuwie męskie”.

Meta title – solidny tytuł to podstawa

O ile opis przyciąga odbiorców, tytuł jasno informuje, czego dotyczy artykuł czy podstrona. Wynika to z faktu, że do dyspozycji mamy tylko +-75 znaków, a więc nie dysponujemy zbyt dużym polem do manewru. Jest to długość wystarczająca, by zmieścić tytuł tekstu z krótkim CTA, takim jak „Sprawdź!”, „Zobacz!” lub ogólną nazwą strony.

Z tego względu mamy zwykle dwie opcje do wyboru: tytuł + CTA lub tytuł + separator + tytuł strony. Ja osobiście preferuję pierwszą opcję, gdyż nazwa strony jest widoczna w linku, ale oba rozwiązania cechują się zapewne podobną skutecznością.

Meta title zawiera zwykle frazę kluczową, gdyż jest ona naturalnym elementem tytułu. Niektóre źródła sugerują, by każde słowo zaczynać z dużej litery w celu zdobycia większej uwagi użytkownika. Jest to rzadka praktyka, więc rzeczywiście może być wciąż skuteczna, żeby wybić się pośród konkurencji.

Podsumowanie

Meta description i meta title to opis oraz tytuł wyświetlany w wyszukiwarkach. Przykuwają uwagę odbiorców, zachęcając ich do odwiedzenia strony. Choć od dłuższego czasu nie są istotnym czynnikiem rankingowym, poprawiają CTR, co przekłada się pośrednio na pozycjonowanie.

Pamiętajmy, że meta description i meta title to teksty, które tworzysz wyłącznie dla użytkowników. Z tego względu zadbaj o to, by były przejrzyste i atrakcyjne. Może się wydawać, że w stosunku do zawartości strony owe treści stanowią tylko dodatek, ale to one w głównej mierze determinują wejścia na stronę.

Piszemy także teksty zapleczowe – zobacz naszą ofertę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *