Pomysły marketingowe – jak tanio zwiększyć sprzedaż i widoczność marki?
Prowadząc własną działalność, z pewnością zależy Ci na tym, aby osiągnąć jak najlepsze efekty przy możliwie najniższych kosztach. Musisz wiedzieć, że wbrew pozorom zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki w dzisiejszych czasach wcale nie musi oznaczać ogromnego wydatku. Poznaj niedrogie i łatwe pomysły marketingowe, które zwiększą obroty Twojej firmy.
Pomysły marketingowe w sieci oraz offline
W dzisiejszych czasach reklama nie może funkcjonować bez Internetu.
Dość powiedzieć, że według witryny Internet World Stats, w roku 2022 z sieci komputerowej korzystało 69% ludności świata! Dlatego też prezentowane pomysły marketingowe podzieliliśmy na te, które możesz zrealizować w świecie wirtualnym oraz takie do wykorzystania offline.
Pomysły marketingowe w Internecie
Internet to przestrzeń, która dostarcza praktycznie nieograniczone możliwości reklamy i pozyskiwania nowych klientów. Znajdziesz w nim mnóstwo platform, dzięki którym łatwo dotrzesz z przekazem do nowych odbiorców, a także uzyskasz dostęp do narzędzi, z których pomocą będziesz w stanie usprawnić swoje działania marketingowe.
Bądź stale obecny w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to obecnie serce świata wirtualnego, a zarazem też pomysłów marketingowych.
Zapytasz, co możesz zrobić, aby skupić uwagę ich użytkowników na sobie? Koniecznie utwórz swój fanpage na Facebooku, czyli tzw. stronę firmową, lub profile w innych social mediach. Załóżmy, że prowadzisz cukiernię. Możesz regularnie publikować przepisy na smakowite ciasta i umieszczać zdjęcia swoich wypieków. Jeżeli prezentowane materiały będą interesujące, istnieje szansa, że w krótkim czasie zyskasz coraz więcej polubień i followersów, czyli osób, które są zainteresowane zamieszczanymi przez Ciebie treściami. Dzięki temu w bardzo krótkim czasie staniesz się zauważalny.
Pamiętaj, że social media to nieprzebrane źródło nowych klientów. Wystarczy wspomnieć, że w II kwartale 2021 roku liczba użytkowników Facebooka wyniosła 2,8 miliarda. To 35% mieszkańców naszej planety!
Największe istniejące obecnie media społecznościowe to:
- Facebook,
- Instagram,
- TikTok,
- Twitter,
- YouTube,
- LinkedIn.
Załóż własnego bloga
Kilkanaście lat temu blog kojarzył się głównie z dziennikiem, w którym zapisywało się wydarzenia minionych dni lub opisywało swoje hobby. Dzisiaj jednak to świetny pomysł marketingowy, który może przynieść Ci niemałe zyski. Klienci są teraz o wiele bardziej świadomi i nie wystarczy napisać kilku zdań typu „Ten produkt jest najlepszy…”. Odbiorca dziś chce wiedzieć:
- dlaczego ma kupić Twój produkt;
- co go wyróżnia na tle innych;
- jakie realne korzyści odniesie z jego zakupu.
Tutaj właśnie doskonale sprawdza się blog. Dzięki niemu możemy w ciekawym, tematycznym artykule przemycić sprytnie przekaz reklamowy. Prowadzisz sklep ze zdrową żywnością? To nieprzebrane źródło tematów. Opisz zalety swoich produktów, to jak wpływają na zdrowie i środowisko naturalne. W niektórych fragmentach tekstu możesz umieścić linki do swojego sklepu i w delikatny, wyważony sposób sprawić, że zwiększysz w nim ruch.
Stwórz newsletter
Newsletter to Twój autorski biuletyn, który rozsyłasz co jakiś czas do osób zainteresowanych np. prowadzonym przez Ciebie sklepem.
Osoby, które wyrażą chęć otrzymywania tego rodzaju korespondencji, będą dostawać od Ciebie co jakiś czas wiadomości mailowe np. z nowościami i zniżkami. Taka forma może pomóc Ci utrzymać przy sobie klientów. To także świetne miejsce, aby zawrzeć reklamę swojego sklepu, pokazać, co wyróżnia go na tle innych, oraz dlaczego to właśnie w Twoim sklepie konsument ma robić zakupy.
Jak więc widać, choć maile są tak stare, jak Internet, mimo wszystko wciąż stanowią świetne narzędzie w marketingu online. To zarazem doskonały i darmowy pomysł marketingowy.
Korzystaj z narzędzi do analizy słów kluczowych online
Aby znaleźć się jak najwyżej na liście wyszukiwanych witryn, tworząc artykuły na bloga, uwzględnij odpowiednie frazy kluczowe. Pomocne mogą być w tym narzędzia do ich analizy. Na początek wystarczy darmowy Planer słów kluczowych od Google. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się, np. jakie sformułowania cieszą się szczególną popularnością wśród internautów i dopasować pod nie swoją stronę. Spowoduje to, że liczba osób ją odwiedzających wzrośnie.
Nawet najlepszy pomysł marketingowy nie ma szansy powodzenia bez wyszukiwarki Google. To podstawowe narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do klientów w Internecie. Obecnie jest to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Zgodnie z danymi zawartymi na stronie Smart Insight, w styczniu 2022 roku dzienna liczba wyszukiwań wyniosła 3,5 miliarda. Kolejność wyświetlanych stron nie jest jednak przypadkowa. Zależy ona od wielu czynników, a jednym z nich jest właśnie odpowiednie skorzystanie ze słów kluczowych.
Pomysły marketingowe offline
Choć świat wirtualny zdominował nasze życie, nie zapominaj, że duża część Twojego biznesu odbywać się będzie poza nim. Dlatego też z myślą o tym warto zainwestować nieco czasu i pieniędzy w pomysły marketingowe offline.
Oferuj gratisy i próbki
Sprzedajesz ubrania? Ktoś kupił w Twoim sklepie spodnie? Dorzuć mu darmową parę skarpet. To miły gest, który nie będzie Cię wiele kosztować, a obdarowany takim prezentem człowiek z pewnością to doceni. Inny przykład – sprzedajesz kosmetyki i chcesz wypuścić nowy rodzaj kremu. Wyślij do określonej liczby osób darmowe próbki. Poczta pantoflowa ma się dobrze, więc istnieje duża szansa, że w krótkim czasie ustawi się do Ciebie kolejka kupujących.
Już żyjący na przełomie XIX i XX wieku Claude Hopkins, będący jednym z najlepszych specjalistów od reklamy w historii, zauważył, że słowa takie jak „gratis”, czy „darmowa próbka” działają na klientów niczym magnes. W tym przypadku nie liczy się wiek, miejsce zamieszkania czy status majątkowy. Każdy chce otrzymać coś za darmo.
Udzielaj się lokalnie
Udział w targach i wystawach może przedstawić Twoje usługi lokalnej społeczności.
To idealny pomysł marketingowy. Dzięki takim spotkaniom masz również szansę nawiązać liczne kontakty z innymi firmami. Może to pozwolić Ci zwiększyć szansę dotarcia do nowych odbiorców.
Reklamuj się w regionalnych mediach
Dotarcie z przekazem reklamowym do mediów ogólnopolskich to drogie przedsięwzięcie. Możesz jednak postawić na regionalne źródła informacji. Jeśli mieszkasz w małej miejscowości, najprawdopodobniej ktoś prowadzi tam niewielką gazetę. Skontaktuj się z redakcją i zapytaj, czy nie zgodzi się umieścić w niej Twojej reklamy. To nieduży koszt, a masz szansę na zwiększenie liczby potencjalnych klientów.
Prasę taką czytają zwłaszcza osoby starsze. To ludzie, którzy cenią zazwyczaj tradycyjny przekaz informacyjny i są mocno związani z lokalną społecznością. Jednocześnie stanowią oni potężną grupę odbiorców Twoich produktów i usług. Liczba emerytów w Polsce w maju 2022 roku wyniosła ponad 6 mln osób. Wykorzystaj to.
Podsumowanie
- Tanie i skuteczne pomysły marketingowe możemy podzielić na projekty online oraz offline.
- Pomysły online: obecność w mediach społecznościowych, prowadzenie bloga i newslettera oraz korzystanie z narzędzi do analizy słów kluczowych.
- Pomysły offline: dawanie klientom gratisów i darmowych próbek, udzielanie się w lokalnych wydarzeniach oraz reklama w regionalnych mediach.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz