Jak stworzyć newsletter, który sprzedaje?

Spis Treści:

Newsletter to narzędzie, które pomoże Ci sprzedawać więcej w szybszym czasie i bez wysiłku. Oczywiście nie ma nic za darmo i należy włożyć sporo czasu i pracy w przygotowania. Jednak warto zadbać o każdy szczegół, żeby w rezultacie móc czerpać garściami z jego mocy. Dzisiaj opowiemy Ci, jak stworzyć newsletter i na co zwrócić uwagę, żeby był skuteczny. Jeśli nie chcesz, żeby wiadomości od Ciebie pozostawały nieotwarte tygodniami lub, co gorsza, trafiały do spamu bądź do kosza, zapraszamy do lektury.

Czym jest newsletter?

W ogromnym skrócie newsletter to jeden z kanałów marketingowych, który z powodzeniem wykorzystują miliony ludzi na całym świecie. To wiadomość e-mail, dzięki której budujesz relacje z klientami i komunikujesz im, jaki produkt warto od Ciebie kupić.

Podczas tworzenia newslettera należy skupić się na edukowaniu klienta, jak również pokazywaniu skrawka swojego życia, dzięki czemu Twój klient będzie czuł z Tobą więź.

Skuteczny newsletter – co powinien zawierać?

Przed rozpoczęciem rozsyłania cyklicznych wiadomości do Twoich odbiorców warto zastanowić się nad kilkoma istotnymi kwestiami. Dzięki temu Twój przekaz nie będzie chaotyczny, a Twoi klienci będą odczuwali chęć do zainwestowania pieniędzy w oferowany przez Ciebie produkt.

Co powinien zawierać newsletter, żebyś mógł na nim zarabiać?

  • Chwytliwy tytuł – niestety nie podamy Ci gotowego schematu, który zadziała w przypadku każdego biznesu oraz dotrze do wszystkich klientów. Niestety to tak nie działa. Co najwyżej możemy Ci podpowiedzieć, że powinieneś przetestować kilka różnych wersji i sprawdzić statystyki pod kątem liczby otwartych wiadomości. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co działa na Twoją grupę odbiorców. Być może będzie to żart, odniesienie do najświeższych wydarzeń ze świata, a może bezpośrednia informacja o tym, co można zyskać po otwarciu maila. Metoda prób i błędów w tym wypadku to jedyne słuszne rozwiązanie.
  • Wartościowe treści. Nie zawsze muszą być edukacyjne, ale warto zadbać o to, żeby za każdym razem niosły za sobą coś godnego przeczytania i zapamiętania. Może to być jakiś news ze świata, powiązany z Twoim biznesem. Możesz zdecydować się na jakiś sytuacyjne żart, związany np. z promocją Twojego nowego produktu. Wszystko zależy od tego, czym się zajmujesz i jaka jest Twoja grupa docelowa. Jednak pamiętaj, żeby wystrzegać się monotonii. Nie chcesz chyba, żeby Twój odbiorca się znudził i wypisał się z listy mailingowej?
  • Pamiętaj o stopce! Zawrzyj w niej informacje kontaktowe, odnośniki do Twoich kont w mediach społecznościowych, jak również inne istotne informacje, na które zabrakło miejsca w treści maila.

O czym pamiętać przy tworzeniu newslettera?

Tworząc newsletter, skupiamy się głównie na tym, co chcemy zawrzeć w treści maila. Jednak jest wiele pobocznych kwestii, o które musimy zadbać, żeby odbiorcy chętnie otwierali maile i je czytali.

  • Newsletter powinien być skierowany do określonej grupy odbiorców. I tutaj sytuacja się nieco komplikuje. Jeśli przekierowujesz kontakty z Twojego miejsca w sieci np. z Instagrama lub Facebooka, możesz mieć pewność, że Twój newsletter będzie trafiał do dobrej grupy odbiorców. Jednak jeśli trafiają na Twoją stronę internetową przypadkowi ludzie i zapisują się na listę mailingową tylko po to, żeby odebrać darmowy prezent – niestety nie licz, że będą zainteresowani Twoimi produktami. A już na pewno nie tymi, za które oczekujesz zapłaty. W związku z tym warto weryfikować listę potencjalnych odbiorców, żeby upewnić się, że dana osoba kupi coś od Ciebie. Bo w końcu jest to główny powód tworzenia newslettera.
  • Newsletter powinien być responsywny – powinien automatycznie dostosowywać się do ekranu, na którym jest wyświetlany. Jeśli tworzysz go na komputerze (a tak zazwyczaj bywa) warto zastanowić się, a najlepiej sprawdzić, czy będzie się odpowiednio wyświetlał na telefonie. Nie ukrywajmy, że najczęściej odczytujemy takie maile w biegu, na telefonie, więc nie chciałbyś, żeby Twoi odbiorcy mieli ucięty tekst lub grafiki?
  • Staraj się nie wysyłać maili zbyt często. Raz w tygodniu to optymalna częstotliwość, dzięki której Twoi odbiorcy nie zapomną o Tobie, ale również nie poczują się osaczeni.
  • Spersonalizuj maile – jeśli odbiorca zobaczy swoje imię w tytule, będzie bardziej zainteresowany otworzeniem takiej wiadomości i sprawdzeniem, co masz mu do powiedzenia.
  • Ogranicz obrazki w treści newslettera. Oczywiście są one angażujące i często wyrażają więcej niż tysiąc słów, jednak mogą doprowadzić do tego, że Twoja wiadomość będzie się długo ładować, a w efekcie zniechęci do czytania Twoich odbiorców. Co za tym idzie, wiadomość, która była przekazana w mailu, pozostanie bez echa i nie uzyskasz tego, co zakładałeś.

Teraz kiedy już wiesz, o co zadbać przed wypuszczeniem Twojego newslettera w świat, do dzieła! Im wcześniej zabierzesz się za dopinanie wszystkiego na ostatni guzik, tym szybciej Twój newsletter zacznie na Ciebie zarabiać. Powodzenia!

Podsumowanie:

  1. Newsletter to jeden z kanałów marketingowych, dzięki któremu budujesz relacje z klientami i komunikujesz im, jaki produkt warto od Ciebie kupić, poprzez pocztę e-mail.
  2. Skuteczny newsletter powinien zawierać chwytliwy tytuł, wartościową treść oraz stopkę mailową z najważniejszymi informacjami.
  3. Pamiętaj także o responsywności maili, określeniu grupy docelowej i personalizacji przekazu.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Magdalena Wicińska

Magda jest copywriterem i pisze teksty w dwóch językach – polskim i angielskim. Tworzone przez nią treści są najwyższej jakości i zawsze zgodne z wymaganiami klienta. Przed rozpoczęciem pracy Magda dba o odpowiedni research, dzięki czemu wszystkie artykuły jej autorstwa są nie tylko atrakcyjne i poprawne językowo, ale również nasycone wiedzą. W wolnym czasie praktykuje jogę, uczy angielskiego oraz czyta kryminały. Kiedy tylko nadarza się okazja, pakuje walizkę i wraz z mężem zwiedza świat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy