Jak stworzyć newsletter, który sprzedaje?

Spis Treści:

Newsletter to narzędzie, które pomoże Ci sprzedawać więcej w szybszym czasie i bez wysiłku. Oczywiście nie ma nic za darmo i należy włożyć sporo czasu i pracy w przygotowania. Jednak warto zadbać o każdy szczegół, żeby w rezultacie móc czerpać garściami z jego mocy. Dzisiaj opowiemy Ci, jak stworzyć newsletter i na co zwrócić uwagę, żeby był skuteczny. Jeśli nie chcesz, żeby wiadomości od Ciebie pozostawały nieotwarte tygodniami lub, co gorsza, trafiały do spamu bądź do kosza, zapraszamy do lektury.

Czym jest newsletter?

W ogromnym skrócie newsletter to jeden z kanałów marketingowych, który z powodzeniem wykorzystują miliony ludzi na całym świecie. To wiadomość e-mail, dzięki której budujesz relacje z klientami i komunikujesz im, jaki produkt warto od Ciebie kupić.

Podczas tworzenia newslettera należy skupić się na edukowaniu klienta, jak również pokazywaniu skrawka swojego życia, dzięki czemu Twój klient będzie czuł z Tobą więź.

Skuteczny newsletter – co powinien zawierać?

Przed rozpoczęciem rozsyłania cyklicznych wiadomości do Twoich odbiorców warto zastanowić się nad kilkoma istotnymi kwestiami. Dzięki temu Twój przekaz nie będzie chaotyczny, a Twoi klienci będą odczuwali chęć do zainwestowania pieniędzy w oferowany przez Ciebie produkt.

Co powinien zawierać newsletter, żebyś mógł na nim zarabiać?

  • Chwytliwy tytuł – niestety nie podamy Ci gotowego schematu, który zadziała w przypadku każdego biznesu oraz dotrze do wszystkich klientów. Niestety to tak nie działa. Co najwyżej możemy Ci podpowiedzieć, że powinieneś przetestować kilka różnych wersji i sprawdzić statystyki pod kątem liczby otwartych wiadomości. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co działa na Twoją grupę odbiorców. Być może będzie to żart, odniesienie do najświeższych wydarzeń ze świata, a może bezpośrednia informacja o tym, co można zyskać po otwarciu maila. Metoda prób i błędów w tym wypadku to jedyne słuszne rozwiązanie.
  • Wartościowe treści. Nie zawsze muszą być edukacyjne, ale warto zadbać o to, żeby za każdym razem niosły za sobą coś godnego przeczytania i zapamiętania. Może to być jakiś news ze świata, powiązany z Twoim biznesem. Możesz zdecydować się na jakiś sytuacyjne żart, związany np. z promocją Twojego nowego produktu. Wszystko zależy od tego, czym się zajmujesz i jaka jest Twoja grupa docelowa. Jednak pamiętaj, żeby wystrzegać się monotonii. Nie chcesz chyba, żeby Twój odbiorca się znudził i wypisał się z listy mailingowej?
  • Pamiętaj o stopce! Zawrzyj w niej informacje kontaktowe, odnośniki do Twoich kont w mediach społecznościowych, jak również inne istotne informacje, na które zabrakło miejsca w treści maila.

O czym pamiętać przy tworzeniu newslettera?

Tworząc newsletter, skupiamy się głównie na tym, co chcemy zawrzeć w treści maila. Jednak jest wiele pobocznych kwestii, o które musimy zadbać, żeby odbiorcy chętnie otwierali maile i je czytali.

  • Newsletter powinien być skierowany do określonej grupy odbiorców. I tutaj sytuacja się nieco komplikuje. Jeśli przekierowujesz kontakty z Twojego miejsca w sieci np. z Instagrama lub Facebooka, możesz mieć pewność, że Twój newsletter będzie trafiał do dobrej grupy odbiorców. Jednak jeśli trafiają na Twoją stronę internetową przypadkowi ludzie i zapisują się na listę mailingową tylko po to, żeby odebrać darmowy prezent – niestety nie licz, że będą zainteresowani Twoimi produktami. A już na pewno nie tymi, za które oczekujesz zapłaty. W związku z tym warto weryfikować listę potencjalnych odbiorców, żeby upewnić się, że dana osoba kupi coś od Ciebie. Bo w końcu jest to główny powód tworzenia newslettera.
  • Newsletter powinien być responsywny – powinien automatycznie dostosowywać się do ekranu, na którym jest wyświetlany. Jeśli tworzysz go na komputerze (a tak zazwyczaj bywa) warto zastanowić się, a najlepiej sprawdzić, czy będzie się odpowiednio wyświetlał na telefonie. Nie ukrywajmy, że najczęściej odczytujemy takie maile w biegu, na telefonie, więc nie chciałbyś, żeby Twoi odbiorcy mieli ucięty tekst lub grafiki?
  • Staraj się nie wysyłać maili zbyt często. Raz w tygodniu to optymalna częstotliwość, dzięki której Twoi odbiorcy nie zapomną o Tobie, ale również nie poczują się osaczeni.
  • Spersonalizuj maile – jeśli odbiorca zobaczy swoje imię w tytule, będzie bardziej zainteresowany otworzeniem takiej wiadomości i sprawdzeniem, co masz mu do powiedzenia.
  • Ogranicz obrazki w treści newslettera. Oczywiście są one angażujące i często wyrażają więcej niż tysiąc słów, jednak mogą doprowadzić do tego, że Twoja wiadomość będzie się długo ładować, a w efekcie zniechęci do czytania Twoich odbiorców. Co za tym idzie, wiadomość, która była przekazana w mailu, pozostanie bez echa i nie uzyskasz tego, co zakładałeś.

Teraz kiedy już wiesz, o co zadbać przed wypuszczeniem Twojego newslettera w świat, do dzieła! Im wcześniej zabierzesz się za dopinanie wszystkiego na ostatni guzik, tym szybciej Twój newsletter zacznie na Ciebie zarabiać. Powodzenia!

Podsumowanie:

  1. Newsletter to jeden z kanałów marketingowych, dzięki któremu budujesz relacje z klientami i komunikujesz im, jaki produkt warto od Ciebie kupić, poprzez pocztę e-mail.
  2. Skuteczny newsletter powinien zawierać chwytliwy tytuł, wartościową treść oraz stopkę mailową z najważniejszymi informacjami.
  3. Pamiętaj także o responsywności maili, określeniu grupy docelowej i personalizacji przekazu.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Magdalena Wicińska

Magda jest copywriterem i pisze teksty w dwóch językach – polskim i angielskim. Tworzone przez nią treści są najwyższej jakości i zawsze zgodne z wymaganiami klienta. Przed rozpoczęciem pracy Magda dba o odpowiedni research, dzięki czemu wszystkie artykuły jej autorstwa są nie tylko atrakcyjne i poprawne językowo, ale również nasycone wiedzą. W wolnym czasie praktykuje jogę, uczy angielskiego oraz czyta kryminały. Kiedy tylko nadarza się okazja, pakuje walizkę i wraz z mężem zwiedza świat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

21.09.2021 Content Marketing
20.09.2021 Copywriting
15.09.2021 Pozycjonowanie
14.09.2021 Marketing
13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy