Jak tworzyć skuteczne teksty na opakowania produktów?

Spis Treści:

Wchodzisz do sklepu, a Twoim oczom ukazują się setki produktów. Jakie wybierasz? Te, które dobrze znasz albo te, które zwrócą Twoją uwagę. Kluczowy wpływ na decyzje konsumentów mają opakowania produktów – muszą one nie tylko być estetyczne, oryginalne i przyciągać wzrok, ale również pełnić funkcję informacyjną i perswazyjną. Dlatego dużą rolę odgrywają teksty na opakowaniach produktów. Sprawdź, jak tworzyć je skutecznie!

Dlaczego teksty na opakowaniach produktów są tak istotne?

Teksty na opakowaniach – wraz z kolorystyką, kształtem czy grafikami – mają bezpośredni wpływ na decyzje konsumentów. Przyciągają uwagę, zwiększają zainteresowanie i mogą w zaledwie kilka sekund przekonać klienta do zakupu.

Co więcej, budują pozytywny wizerunek marki, pełnią funkcję informacyjną oraz umożliwiają wyróżnienie się na tle konkurencji. To ostatnie jest szczególnie istotne, biorąc pod uwagę ogromny wybór, jaki ma dzisiaj każdy z nas – zwłaszcza w dużych marketach.

Mówiąc krótko, chwytliwe hasło na froncie opakowania może sprawić, że klient zwróci uwagę na produkt i wybierze go zamiast dziesiątek innych, jakie znajdują się na sklepowej półce.

Co muszą zawierać teksty na opakowania produktów?

Jeżeli chcesz, aby klient przekonał się do zakupu Twojego produktu, musisz mu go dokładnie zaprezentować. Po to, by wiedział, z czym ma do czynienia i by rozwiać jego ewentualne wątpliwości.

W tekstach na opakowaniach produktów w większości przypadków powinny znaleźć się:

  • nazwa – musi być odpowiednio wyróżniona (np. większą czcionką lub odpowiednim kolorem), a także jasno określać, czym jest produkt, by konsument mógł zrozumieć jego rolę i przeznaczenie;
  • skład i wartość odżywcza – na opakowaniach trzeba umieszczać pełną listę składników, w kolejności od tych, które występują w największej ilości;
  • masa netto lub objętość – ta informacja jest kluczowa dla konsumentów, ponieważ pozwala im ocenić, ile produktu faktycznie kupują;
  • termin ważności oraz warunki przechowywania – to absolutny wymóg, zarówno w przypadku produktów spożywczych, jak i kosmetycznych;
  • zastosowanie – jest to szczególnie istotne w przypadku produktów, których sposób użycia nie jest oczywisty albo które wymagają odpowiedniego przygotowania;
  • informacje o producencie – należy zamieścić dane dotyczące producenta, które powinny obejmować nazwę firmy, adres siedziby oraz dane kontaktowe.

Oczywiście to nie wszystko. W zależności od rodzaju produktu, jaki oferujesz, na opakowaniu musisz umieścić także inne informacje, np. numer partii, ostrzeżenia o alergenach czy kraju pochodzenia.

Jak tworzyć teksty na opakowania produktów? 4 kluczowe elementy

Wymienione wyżej informacje na temat produktu mogą, ale nie muszą skłonić klienta do jego zakupu. Dlatego, tworząc teksty na opakowania produktów, warto zadbać jeszcze o ich wartość perswazyjną. W tym celu:

  1. wskaż kluczowe cechy produktu, które wyróżniają go na tle konkurencji – np. naturalne składniki, zrównoważona produkcja czy dodatkowe funkcje;
  2. zaprezentuj klientowi korzyści, jakie zyska, wybierając Twój produkt – mowa tu zarówno o korzyściach typowo funkcjonalnych (np. większa wydajność, szybkie efekty czy wygoda użytkowania), jak i emocjonalnych, które odnoszą się do poczucia bezpieczeństwa, komfortu, luksusu czy radości z użytkowania;
  3. dodaj atrakcyjne, chwytliwe i oryginalne slogany oraz hasła, które muszą być krótkie i łatwe do zapamiętania – dzięki nim nie tylko zasugerujesz klientowi korzyści płynące z zakupu, ale również zwiększysz rozpoznawalność swoich produktów oraz całej marki;
  4. zastosuj Call to Action (CTA) – to krótkie wyrażenia, które stanowią zachętę do podejmowania przez klientów konkretnych działań, w tym przypadku zakupu (np. Odkryj swoje naturalne piękno albo Zainwestuj w zdrowie).

Chcąc potwierdzić wysoką jakość, warto także wspomnieć (słownie lub graficznie) o certyfikatach lub nagrodach, jakie zdobył produkt.

O czym jeszcze warto pamiętać, tworząc teksty na opakowania produktów?

Tworzenie tekstów na opakowania produktów nie jest zadaniem łatwym, zwłaszcza jeżeli powierzchnia, którą masz do dyspozycji, jest bardzo ograniczona. Dlatego pamiętaj o kilku zasadach:

  • stosuj krótkie i zrozumiałe dla klienta komunikaty – to niezwykle istotne nie tylko ze względu na niewielką ilość miejsca na opakowaniu, ale również fakt, że klient ma zaledwie kilka sekund na podjęcie decyzji, dlatego nie ma tu miejsca na rozbudowane i skomplikowane zdania;
  • zrozum grupę docelową – zanim zaczniesz pisać teksty na opakowania produktów, musisz wiedzieć, dla kogo przeznaczone jest konkretne rozwiązanie i jakie są cechy potencjalnych klientów (mowa tu np. o wieku, płci, stylu życia czy potrzebach i oczekiwaniach);
  • dowiedz się, jak będzie wyglądało opakowanie – jest to absolutnie niezbędne, by dopasować długość, rodzaj oraz format treści;
  • zadbaj o układ tekstu – powinien on być dobrze rozplanowany, by z jednej strony zmieścił się na opakowaniu, a z drugiej był czytelny (zwróć uwagę na formatowanie, np. wielkość czcionki, pogrubienia czy kolory).

Stosując się do tych wskazówek i dbając o każdy szczegół, stworzysz wartościowe, perswazyjne teksty na opakowania produktów, które pomogą nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również zbudować rozpoznawalność i dobry wizerunek marki.

Podsumowanie

  • Teksty na opakowaniach produktów pełnią funkcję informacyjną i perswazyjną, umożliwiając zwiększanie sprzedaży oraz budowanie wizerunku marki.
  • Na większości opakowań produktu koniecznie muszą znaleźć się: nazwa, skład i wartości odżywcze, masa netto, termin przydatności i przechowywanie, zastosowanie oraz informacje o producencie.
  • Jeżeli chcesz, by tekst na opakowaniu produktu „sprzedawał”, wyróżnij kluczowe cechy i korzyści, a także zadbaj o chwytliwy slogan i CTA.
  • Tworząc teksty na opakowania produktów, stosuj krótkie i zrozumiałe komunikaty, zadbaj o układ treści oraz poznaj grupę docelową.
  • Zanim rozpoczniesz pracę nad tekstem, dokładnie zapoznaj się z oczekiwaniami zleceniodawcy i dowiedz się, jak będzie wyglądało opakowanie.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja
08.11.2024 Porady & Ciekawostki
07.11.2024 Marketing
06.11.2024 E-commerce
05.11.2024 Content Marketing
04.11.2024 Copywriting
01.11.2024 Korekta & Redakcja
31.10.2024 Pozycjonowanie

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu