Co to jest slogan reklamowy i jak go stworzyć?

Spis Treści:

Slogan reklamowy jest skutecznym narzędziem marketingowym, o ile będzie przemyślany i unikatowy. Znacząco ułatwia budowę rozpoznawalności marki, zatem warto zadbać o profesjonalne hasło. Z artykułu dowiesz się, co to jest slogan reklamowy i jakich wytycznych przestrzegać przy jego tworzeniu.

Co to jest slogan reklamowy?

Slogan reklamowy to krótkie hasło utożsamiane z marką, mające na celu utrwalenie identyfikacji firmy wśród konsumentów.

Cechuje się zwięzłą budową oraz pomysłową treścią, która ma jedno podstawowe zadanie – wejść na stałe do pamięci odbiorców. Slogany reklamowe powstają ze względu na fakt, że ludzie bardzo dobrze zapamiętują specyficzne szyki wyrażeń, sprawnie asocjując komunikat z nadawcą.

W konsekwencji odbiorcy kojarzą markę, a to już duży krok do tego, by preferowali z nią transakcje wśród licznej konkurencji. Jednakże by osiągnąć pożądany efekt, hasło musi być odpowiednie, dlatego sprawdźmy, jak stworzyć slogan reklamowy.

Slogan ma jedno podstawowe zadanie – wejść na stałe do pamięci odbiorców.

Tworzenie sloganu reklamowego – zasady

Jak już wspomnieliśmy, hasło musi być zwięzłe i oryginalne, by zapaść w pamięć odbiorców. Treść powinna oddawać charakter marki oraz wstępnie poinformować o działalności firmy.

Co ciekawe, slogan reklamowy zmienił swoją specyfikę w ostatnich latach. Coraz częściej tworzy się hasła pod SEO, które zawierają w sobie słowo kluczowe, na które pozycjonuje się strona. Mimo wszystko możemy stworzyć slogan na trzy sposoby.

Slogan informatywny

Jest to obecnie najpopularniejszy rodzaj ze względu na praktyczny charakter, który wpasowuje się w zasady SEO. Ponadto nie wymaga dużej kreatywności, gdyż nie mamy dużego pola do wyboru.

Przykład:

Informatywne slogany to : „Cleaning24 – profesjonalne mycie okien” czy „HairStyle – fryzjer z Poznania do Twoich usług”.

Takie hasła sprawdzą się dla małych lokalnych firm, ale nie są odpowiednie dla przedsiębiorstw, które zamierzają prowadzić szeroko zakrojoną kampanię budującą rozpoznawalność na rynku krajowym.

Slogan pomysłowy

Ten typ sloganu jest świetnym sposobem na to, by wejść do głów konsumentów. Choć nie niesie ze sobą zbyt wielu informacji na temat firmy, zmusza odbiorców do procesów myślowych, które budzą w nich zrozumienie i trwałe skojarzenie z marką. Tak jak w przypadku sloganów informatywnych, nie muszą być one oryginalne, lecz czasem zdarzają się prawdziwe perły.

Przykład:

Pomysłowe slogany to „HealthThings – Twoje życie, Twój wybór” lub nieco bardziej oryginalne „FitMed – dieta, która smakuje i ciało szlifuje!

Na ostatnim przykładzie widać, że nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć pomysłowe hasło z informatywnym charakterem. Taka synergistyczna mieszanka tworzy najskuteczniejsze slogany dla większości firm.

Slogan rytmiczny

Bardzo rzadki rodzaj sloganu, który wymaga dużej kreatywności i wsparcia wokalnego. Stosują go jedynie największe firmy, które korzystają z promocji w telewizji lub radiu. Choć trzeba spełnić kilka warunków, efekty są zabójczo skuteczne.

Przykład:

Jeden z najbardziej znanych brzmi: „Dłuższe życie każdej pralki to Calgon!”

Ilekroć stykamy się z podobnymi sloganami, wciąż odtwarzamy je w rytmie narzuconym przez reklamę. Muzyka to najlepszy środek na zapamiętanie treści i ten fakt doszczętnie wyjaśnia, dlaczego młodzież nie może nauczyć się na kartkówkę, ale doskonale zna tekst topowych piosenek.

Pamiętajmy, że nie ma gotowego przepisu na slogan reklamowy. Kreatywne hasło jest zawsze wyznaczeniem nowej ścieżki, dlatego kopiowanie wcześniejszych rozwiązań nie wchodzi w grę. Oczywiście warto zapoznać się z różnymi sloganami dla dodatkowego natchnienia, lecz ostatecznie treść musi być indywidualnie dopasowana do charakteru firmy.

Podsumowanie

  1. Co to jest slogan reklamowy – wszyscy już wiemy. Ale jak w praktyce stworzyć skuteczne hasło – to kwestia kreatywności oraz burzy mózgów, która wybiera jednego spośród wielu oryginalnych kandydatów.
  2. Slogany reklamowe cechują się zwięzłą i atrakcyjną formą, która ma na celu budowę rozpoznawalności marki wśród odbiorców.
  3. Choć jedne hasła są bardziej praktyczne, a drugie w większej mierze pomysłowe, idealne slogany są ściśle związane z charakterem firmy, kanałem promocji oraz potencjałem inwestycyjnym.

Jeśli interesują Cię skuteczne hasła reklamowe, by zwiększyć wyniki biznesowe w Twojej firmie, zapoznaj się z naszą ofertą.

Hasła reklamowe

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.04.2024 Copywriting
16.04.2024 Porady & Ciekawostki
15.04.2024 Korekta & Redakcja
12.04.2024 Marketing
11.04.2024 Marketing
10.04.2024 Korekta & Redakcja
09.04.2024 Marketing
08.04.2024 Pozycjonowanie
05.04.2024 Social Media

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu