Opis firmy, czyli jak napisać tekst na stronę „O nas”?

Spis Treści:

To nie przypadek, że większość witryn posiada opis firmy. Klienci przed zakupem często odwiedzają zakładkę „O nas”, by nabrać zaufania i utwierdzić się w słuszności swojej decyzji. Sekcja ta jest więc ważnym elementem strony internetowej. Dowiedz się, jak napisać ciekawy opis, który przekona odbiorców do Twojej firmy.

Czym jest opis firmy?

Opis firmy jest tekstem prezentującym najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Zazwyczaj widnieje na stronie w zakładce „O nas” lub „O firmie”.

Prawidłowy opis składa się z trzech części:

  • dane o organizacji – kiedy firma została założona, gdzie znajduje się jej siedziba, kim są członkowie zespołu;
  • misja oraz cele przedsiębiorstwa – w jakim kierunku podąża przedsiębiorstwo, co planuje osiągnąć;
  • wartości i kultura firmy – czym kieruje się firma podczas dążenia do obranych celów, na jakie aspekty zwraca uwagę.

Dodatkowo w tekście można zaprezentować portfolio, choć jeśli jest duże – rekomendujemy utworzenie osobnej podstrony, by segmentować informacje, dbając tym samym o większą przejrzystość strony.

Jak napisać opis firmy?

Kreatywny opis firmy buduje wizerunek marki i zachęca do zakupów. Warto więc poświęcić mu szczególną uwagę. Podczas tworzenia treści kieruj się poniższymi wskazówkami.

Bądź treściwy

Obecnie społeczeństwo cierpi na nadmiar informacji, dlatego w opisie zamieść tylko te najważniejsze. Zastanów się – gdyby Twoim zadaniem było przedstawienie firmy w 20 sekund, co należałoby przekazać?

Unikaj wyświechtanych zwrotów typu „naszym najważniejszym celem jest zadowolenie klienta” lub „stawiamy na najwyższą jakość świadczonych usług”. Lepszy będzie krótki opis firmy od pustego referatu.

Zadbaj o unikalność

Unikaj kopiowania treści z innych serwisów. W przeciwnym wypadku opis straci na jakości, a strona – na pozycjonowaniu.

Każde przedsiębiorstwo to niepowtarzalne połączenie ludzi, zasobów i możliwości. Z tego względu nie istnieje gotowy opis firmy, który miałby uniwersalne zastosowanie. Zamiast tego przemyśl kilka kwestii.

  • Co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji?
  • Jakie są Twoje plany rozwojowe?
  • Co udało Ci się osiągnąć już teraz?

Po głębszej refleksji z pewnością znajdziesz co najmniej kilka aspektów, które warto rozwinąć i zaprezentować odbiorcom. Autentyczność jest tutaj kluczowa – to w końcu nią kupisz zaufanie klienta.

Zachowaj spójność

Twoja firma cechuje się określonym wizerunkiem. Niezależnie od tego, jaki on jest, opis firmy musi być z nim spójny.

Wyobraź sobie stronę kancelarii prawniczej. Profesjonalny wydźwięk, wszędzie formalne zwroty, a na zdjęciach grube księgozbiory. Wchodzisz w zakładkę „O nas”, ale nie widzisz tam zdjęć prawników w garniturach, lecz ich wspólne zdjęcie z wycieczki. Cała otoczka wizerunkowa legła w gruzach.

Dostosuj charakter treści do stylu, w jakim prezentuje się Twoja firma. Budowanie silnego brandu jest czasochłonne, dlatego musisz zadbać o konsekwencję w obrębie całej swojej strony.

Opis firmy – przykład

Poniżej zamieszczamy przykładowy opis firmy z branży reklamowej. Pamiętaj jednak, że służy on wyłącznie czerpaniu inspiracji – jak już bowiem pisaliśmy, kopiowanie słowo w słowo jakiejkolwiek części nie jest nigdy dobrym pomysłem.

Przykład:
  • 600+ prowadzonych kampanii
  • 50+ specjalistów w zespole
  • 400+ zadowolonych klientów

Te liczby mogłyby wywrzeć wrażenie również na nas. Ale nie zatrzymujemy się w zachwycie, lecz wciąż idziemy do przodu.

Nasza agencja powstała zaledwie cztery lata temu, a już może poszczycić się licznym zespołem specjalistów od wizerunku, PR oraz reklamy. Choć nasza siedziba znajduje się w Warszawie, usługi kierujemy do wszystkich zakątków świata.

Aby zmaksymalizować skuteczność Twojej kampanii, nie wystarczą zwykłe chęci. Opracowaliśmy rozwiązanie AI, które umożliwia dokładniejszą interpretację danych, a tym samym lepsze wyniki tworzonych reklam.

Naszym celem są kolejne optymalizacje naszych kampanii – bo wiemy, jak ważne są po prostu efekty! Z tego względu kładziemy nacisk na intensywny rozwój autorskiej technologii.

Oczywiście praca pracą, a wyniki wynikami. W tym wszystkim nie zapominamy, jak ważni są ludzie – dlatego dokładamy starań, by stale integrować nasz zespół, organizować wyjazdy na konferencje branżowe (i dbać o często eksploatowany ekspres do kawy!).

Podsumowanie

  • Opis firmy (podstrona „O nas” lub „O firmie”) zawiera kluczowe informacje o przedsiębiorstwie.
  • Treść powinna przedstawiać misje i cele organizacji, a także wartości, jakimi kieruje się przedsiębiorstwo.
  • By napisać ciekawy opis firmy, zadbaj o unikalny charakter, który będzie spójny z wizerunkiem całej marki. Unikaj często używanych zwrotów i skup się na tym, co naprawdę wyróżnia Twój biznes.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki
16.10.2024 Content Marketing
15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu