Content editor – czym się zajmuje i ile zarabia?

Spis Treści:

W ogłoszeniach o pracę coraz częściej widnieje stanowisko content editora. W przeważającej mierze dotyczy działalności w środowisku anglojęzycznym, choć zdarza się, że i polscy pracodawcy szukają edytorów treści. Kim jest content editor, jakie są jego obowiązki i ile zarabia? Wyjaśniamy!

Content editor – definicja

Content editor to osoba odpowiedzialna zarówno za edycję tekstu, jak i wszelkich innych form contentu.

Zwykle są to treści, które przeszły już wstępną korektę. Mimo to specjalista w tym zakresie powinien znać zasady poprawnej pisowni, gdyż w jego gestii leży również wychwycenie ewentualnych błędów i literówek. Warto zaznaczyć, że content editor zajmuje się zarówno edycją materiałów publikowanych w internecie, jak i drukowanych.

Edytor zadba także o odpowiednią oprawę graficzną, przystępność przekazu i zgodność z wytycznymi marki. Z uwagi na to, niezbędna jest znajomość stylu i języka komunikacji danego przedsiębiorstwa. Co ciekawe, firmy bardzo często poszukują content edytorów wyłącznie na potrzeby komunikacji wewnętrznej.

Czym zajmuje się content editor?

Content editor to stanowisko stosunkowo nowe, szczególnie w polskim środowisku pracy. Jego zadania w dużej mierze pokrywają się z obowiązkami content creatora, a w pewnym stopniu nawet content managera (w szczególności w zakresie współpracy z podwykonawcami). Zakres działań jest dość szeroki i zależy tak naprawdę od specyfiki danej branży.

Dla przykładu edytor treści czasami zajmuje się też ogólną korektą czy zmianami w zakresie wyglądu lub wydźwięku komunikatów. Poza tym pracodawcy często wymagają znajomości zasad SEO oraz obsługi systemów zarządzania treścią, a niekiedy nawet umiejętności analizowania opublikowanych materiałów. Obowiązkiem edytora contentu może być też wdrażanie linkowania wewnętrznego lub tworzenie infografik obrazujących poszczególne zagadnienia.

Do stałych zadań, powtarzanych w ogłoszeniach dotyczących pracy na stanowisku content editora, należą m.in.:

  • edycja tekstów zarówno pod kątem stylistycznym, jak i merytorycznym;
  • prowadzenie kalendarza publikacji oraz dystrybucja treści;
  • ścisła współpraca z redaktorami, grafikami i marketerami;
  • dbałość o oprawę wizualną treści;
  • wyszukiwanie zdjęć i tworzenie grafik;
  • monitorowanie ruchu i zaangażowania użytkowników;
  • dbałość o spójność komunikacji ze strategią i językiem marki.

Jakie trzeba mieć kompetencje, aby zostać content editorem?

Praca w charakterze content editora wymaga dbałości o wiele różnych aspektów generowanego contentu. Z tego względu osoba aspirująca o to stanowisko powinna być przede wszystkim skrupulatna, komunikatywna, a także znać się na marketingu.

Do kluczowych kompetencji content editora należą:

  • doskonała znajomość ortografii i interpunkcji;
  • umiejętność pisania i redagowania tekstów;
  • wiedza marketingowa, zwłaszcza w kontekście komunikacji;
  • znajomość narzędzi analitycznych;
  • wiedza z zakresu DTP (przygotowania materiałów do druku);
  • zdolność do pracy wielozadaniowej;
  • znajomość zasad SEO.

Ile zarabia content editor?

Podobnie jak w przypadku innych zawodów związanych z zarządzaniem treścią, zarobki osoby pracującej jako edytor treści różnią się i są zależne od wykonywanych obowiązków. Z tego powodu trudno oszacować wysokość pensji.

Zwykle jednak wartość wynagrodzenia jest nieco mniejsza niż zarobki content creatora, a zarazem większa niż copywritera, choć nie jest to regułą. Podczas negocjowania stawek warto przyjrzeć się również stawkom oferowanym content managerom.

Podsumowanie

  • Content editor to osoba zajmująca się zarówno edycją tekstu, jak i wszelkich innych form contentu.
  • Głównym zadaniem osoby zatrudnionej na tym stanowisku jest dbałość o atrakcyjność i spójność komunikatów z założeniami marki.
  • Obowiązki edytorów treści są bardzo zróżnicowane i zależą od wymagań danej branży lub firmy.
  • Content editor często wykonuje zadania pokrywające się z takimi profesjami jak content manager czy content creator.
  • W tym zawodzie szczególnie pożądane są osoby komunikatywne, dbające o szczegóły i takie, które posiadają wiedzę marketingową.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.7

Agata Górska

Agata to copywriterka, która nade wszystko ceni sobie dobry research. Jej artykuły na temat OZE pojawiły się m.in. w Newsweeku i Forbesie. Zdobytą na studiach wiedzę z filmoznawstwa, grafiki i marketingu wykorzystuje w swojej pracy do tworzenia wysokiej jakości contentu (od niedawna również wizualnego). Prywatnie Agata jest fanką filmów, literatury, górskich wędrówek, mocnej kawy, jogi i wywiadów. Agata prowadzi blog Rozmownik, czyli „miejsce spotkań z ludźmi, którym się chce”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.05.2024 Marketing
16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu