Content editor – czym się zajmuje i ile zarabia?
W ogłoszeniach o pracę coraz częściej widnieje stanowisko content editora. W przeważającej mierze dotyczy działalności w środowisku anglojęzycznym, choć zdarza się, że i polscy pracodawcy szukają edytorów treści. Kim jest content editor, jakie są jego obowiązki i ile zarabia? Wyjaśniamy!
Content editor – definicja
Content editor to osoba odpowiedzialna zarówno za edycję tekstu, jak i wszelkich innych form contentu.
Zwykle są to treści, które przeszły już wstępną korektę. Mimo to specjalista w tym zakresie powinien znać zasady poprawnej pisowni, gdyż w jego gestii leży również wychwycenie ewentualnych błędów i literówek. Warto zaznaczyć, że content editor zajmuje się zarówno edycją materiałów publikowanych w internecie, jak i drukowanych.
Edytor zadba także o odpowiednią oprawę graficzną, przystępność przekazu i zgodność z wytycznymi marki. Z uwagi na to, niezbędna jest znajomość stylu i języka komunikacji danego przedsiębiorstwa. Co ciekawe, firmy bardzo często poszukują content edytorów wyłącznie na potrzeby komunikacji wewnętrznej.
Czym zajmuje się content editor?
Content editor to stanowisko stosunkowo nowe, szczególnie w polskim środowisku pracy. Jego zadania w dużej mierze pokrywają się z obowiązkami content creatora, a w pewnym stopniu nawet content managera (w szczególności w zakresie współpracy z podwykonawcami). Zakres działań jest dość szeroki i zależy tak naprawdę od specyfiki danej branży.
Dla przykładu edytor treści czasami zajmuje się też ogólną korektą czy zmianami w zakresie wyglądu lub wydźwięku komunikatów. Poza tym pracodawcy często wymagają znajomości zasad SEO oraz obsługi systemów zarządzania treścią, a niekiedy nawet umiejętności analizowania opublikowanych materiałów. Obowiązkiem edytora contentu może być też wdrażanie linkowania wewnętrznego lub tworzenie infografik obrazujących poszczególne zagadnienia.
Do stałych zadań, powtarzanych w ogłoszeniach dotyczących pracy na stanowisku content editora, należą m.in.:
- edycja tekstów zarówno pod kątem stylistycznym, jak i merytorycznym;
- prowadzenie kalendarza publikacji oraz dystrybucja treści;
- ścisła współpraca z redaktorami, grafikami i marketerami;
- dbałość o oprawę wizualną treści;
- wyszukiwanie zdjęć i tworzenie grafik;
- monitorowanie ruchu i zaangażowania użytkowników;
- dbałość o spójność komunikacji ze strategią i językiem marki.
Przeczytaj również
Jakie trzeba mieć kompetencje, aby zostać content editorem?
Praca w charakterze content editora wymaga dbałości o wiele różnych aspektów generowanego contentu. Z tego względu osoba aspirująca o to stanowisko powinna być przede wszystkim skrupulatna, komunikatywna, a także znać się na marketingu.
Do kluczowych kompetencji content editora należą:
- doskonała znajomość ortografii i interpunkcji;
- umiejętność pisania i redagowania tekstów;
- wiedza marketingowa, zwłaszcza w kontekście komunikacji;
- znajomość narzędzi analitycznych;
- wiedza z zakresu DTP (przygotowania materiałów do druku);
- zdolność do pracy wielozadaniowej;
- znajomość zasad SEO.
Ile zarabia content editor?
Podobnie jak w przypadku innych zawodów związanych z zarządzaniem treścią, zarobki osoby pracującej jako edytor treści różnią się i są zależne od wykonywanych obowiązków. Z tego powodu trudno oszacować wysokość pensji.
Zwykle jednak wartość wynagrodzenia jest nieco mniejsza niż zarobki content creatora, a zarazem większa niż copywritera, choć nie jest to regułą. Podczas negocjowania stawek warto przyjrzeć się również stawkom oferowanym content managerom.
Podsumowanie
- Content editor to osoba zajmująca się zarówno edycją tekstu, jak i wszelkich innych form contentu.
- Głównym zadaniem osoby zatrudnionej na tym stanowisku jest dbałość o atrakcyjność i spójność komunikatów z założeniami marki.
- Obowiązki edytorów treści są bardzo zróżnicowane i zależą od wymagań danej branży lub firmy.
- Content editor często wykonuje zadania pokrywające się z takimi profesjami jak content manager czy content creator.
- W tym zawodzie szczególnie pożądane są osoby komunikatywne, dbające o szczegóły i takie, które posiadają wiedzę marketingową.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz