Ćwiczenia dla copywritera, które pomogą tworzyć lepsze treści

Spis Treści:

Ciągłe doskonalenie warsztatu pisarskiego i wiedzy z zakresu marketingu to obowiązek każdego copywritera. Jak osiągnąć ten cel i tworzyć jeszcze lepsze treści? Wystarczą odpowiednie ćwiczenia! Pisarz może dzięki nim rozwijać się bez wychodzenia z domu czy biura. Oto 5 sprawdzonych metod, które pomogą Ci podnieść jakość swojego contentu – niezależnie od tego, jaki posiadasz staż i w czym się specjalizujesz.

Ćwiczenia dla copywritera

Przedstawiamy 5 skutecznych ćwiczeń copywriterskich, które pomogą tworzyć lepsze treści, a także otworzą Twój umysł na nowe, ciekawe rozwiązania.

Skracanie długich treści

Jedną z najważniejszych zasad copywritingu jest tworzenie zwięzłych, konkretnych i merytorycznych tekstów.

Niestety wiele osób, szczególnie początkujących, ma problem z tym, aby pisać bez zbędnych ozdobników i w jasny sposób przedstawiać odbiorcy kluczowe informacje. Efektem są zbyt długie  i mało angażujące treści. Jak z tym walczyć?

Doskonałym sposobem są ćwiczenia copywriterskie polegające na skracaniu tekstu. Wystarczy, że wybierzesz artykuł liczący ok. 4-5 tysięcy znaków i zredukujesz go o 20-25%. Unikaj niepotrzebnych przymiotników, zmodyfikuj obszerne zdania i wykasuj utarte zwroty, które nie wnoszą żadnej wartości (np. „najwyższa jakość”, „kompleksowa obsługa”, „doświadczeni specjaliści”). Pamiętaj przy tym, by pozostawić najważniejsze informacje i zachować sens wypowiedzi. W ten sposób przekonasz się, jak wiele czasu można zaoszczędzić, a jednocześnie uczynić treści o wiele bardziej atrakcyjnymi dla czytelników.

Jeżeli chcesz ułatwić sobie pracę w przyszłości, sporządź listę słów lub zwrotów mających sztucznie wydłużać teksty, a także zmniejszać ich merytoryczność. Z czasem przywykniesz, aby je omijać.

Tworzenie tytułów i leadów

Jak powszechnie wiadomo, początek tekstu często ma decydujące znaczenie – im jest ciekawszy, tym większa szansa, że odbiorca zapozna się z treścią. W takim przypadku warto spróbować ćwiczenia copywriterskiego polegającego na wymyślaniu tytułów i leadów. Wybierz dowolny artykuł, a następnie pomyśl, czy jego tytuł może być bardziej chwytliwy.

Następnie to samo zrób z leadem i stwórz go w kilku wersjach. Dzięki temu udoskonalisz swoje umiejętności pisania, a tworzenie skutecznych nagłówków i wstępów przyjdzie Ci następnym razem z większą łatwością.

Pisanie krótkich opowiadań

Mimo pewnych schematów, do których powinien stosować się copywriter w swojej codziennej pracy, należy pamiętać również o kreatywności. Doskonałym pomysłem, aby ją rozwijać, będzie tworzenie krótkich opowiadań o dowolnie wybranej tematyce. Tym samym zwiększysz zasób słownictwa, pobudzisz swoją wyobraźnię i nieco odpoczniesz od żargonu branżowego.

Taka twórcza praca dla samego siebie, to nie tylko świetna lekcja, ale również  sposób na chwilowe odetchnięcie od tekstów marketingowych.

Czytanie tekstów cenionych specjalistów

Zastanawiasz się, jak poprawić jakość swojego contentu? Niezbędne do tego z pewnością jest czytanie. Poszukaj artykułów tworzonych przez uznanych w branży copywriterów. Ich teksty znajdziesz w wielu miejscach w internecie. Treści te stanowią znakomite źródło wiedzy i inspiracji, przy czym to idealny sposób na dostrzeżenie własnych błędów w celu ich wyeliminowania.

Oczywiście poznawanie twórczości innych nie oznacza, że powinieneś je kopiować. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś stworzył swój unikalny i ceniony przez klientów styl.

Dobrym ćwiczeniem copywritera może być analizowanie kampanii marketingowych, które odniosły duży sukces. Dzięki nim dowiesz się, czego oczekują współcześni klienci, jak wykorzystać potencjał produktu lub usługi albo na czym skupić swoją uwagę, tworząc slogany reklamowe.

Praktyka, czyli najlepsze ćwiczenie copywritera

Naszym zdaniem, zdecydowanie najlepszym ćwiczeniem dla copywritera jest po prostu pisanie – opisów firm czy produktów, artykułów blogowych i sponsorowanych, sloganów i nazw firm, wpisów w mediach społecznościowych czy tekstów zapleczowych.

Im więcej piszesz, tym większe doświadczenie zyskujesz. Jednocześnie poznajesz nowych klientów, branże i spojrzenia na copywriting. Poprzez tego typu praktyki rozwijasz swój warsztat pisarski, popełniasz nieuniknione błędy, a następnie wyciągasz z nich wnioski. Dużą zaletą jest też poznawanie kolejnych narzędzi i strategii pomagających w poprawieniu swojego contentu.

Szczególne znaczenie ma to w przypadku początkujących osób, które potrzebują praktyki. Nie bój się szukać zleceń i podnosić poprzeczkę. Twój upór i pracowitość przyniosą efekty w najbliższej przyszłości.

Podsumowanie

  • Chcąc pisać zwięzłe i merytoryczne treści, skracaj własne lub cudze teksty w ramach ćwiczeń. Zobaczysz, jak wiele zbędnych wyrażeń zawierają!
  • Twórz przykładowe tytuły i leady artykułów. W ten sposób opanujesz do perfekcji przyciąganie uwagi czytelników.
  • Ćwicz kreatywność i udoskonalaj warsztat, redagując krótkie opowiadania. Rób to nie tyle dla zarobku, ile dla własnej przyjemności.
  • Czytaj teksty uznanych copywriterów, by sprawdzić, jak radzą sobie najlepsi. Zyskasz dzięki temu sporo wiedzy oraz inspiracji.
  • Pisz, pisz i jeszcze raz pisz. Im więcej będziesz tworzyć, tym szybciej rozwiniesz się jako copywriter. Mamy nadzieję, że powyższe ćwiczenia copywriterskie pomogą Ci rozwinąć pisarski warsztat. Powodzenia!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu