Jak urządzić stanowisko pracy copywritera w domu?

Spis Treści:

Obostrzenia pandemiczne zmusiły wiele osób do przejścia na tryb pracy zdalnej. Okazało się, że może to być efektywne – zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Dzięki temu home office zyskał na popularności. Jednak chcąc mieć pewność, że realizacja zadań w domu będzie komfortowa i skuteczna, warto zadbać o swoją przestrzeń pracowniczą. Sprawdź, jak urządzić stanowisko pracy copywritera.

Gdzie urządzić stanowisko pracy copywritera?

Najlepiej w osobnym pomieszczeniu. Dzięki temu zyskasz poczucie prywatności i spokój, a do tego będziesz mógł urządzić wnętrze zgodnie z własnymi potrzebami i preferencjami.

Jeżeli masz taką możliwość, wybierz pokój z dostępem do dużych okien, co pozwoli Ci cieszyć się naturalnym, zdrowym dla oczu światłem.

Zastosuj również jasne kolory, które ożywią wnętrze i nie będą Cię przytłaczać nawet podczas wielogodzinnej pracy.

Stanowisko pracy copywritera w sypialni

Niestety, stworzenie stanowiska pracy copywritera w osobnym pomieszczeniu jest dla większości z nas nieosiągalne. Dlatego warto poszukać alternatywy. Możesz np. zaaranżować niewielki gabinet w sypialni. Pomieszczenie to jest na co dzień wykorzystywane przez innych domowników w mniejszym stopniu, niż inne pomieszczenia, dzięki czemu zyskasz tam spokój.

Pamiętaj jednak o wyraźnym oddzieleniu strefy biurowej od sypialnej, by widok wygodnego łóżka nie wpływał negatywnie na Twoją koncentrację. Aranżując stanowisko pracy copywritera w sypialni, zrezygnuj z ciężkich i pokaźnych mebli gabinetowych – biurko czy fotel powinny stanowić uzupełnienie wnętrza, a nie jego centralny punkt.

Stanowisko pracy copywritera w salonie

Osoby zajmujące się psychologią biznesu oraz pracy byłyby z pewnością przeciwne ustawianiu biurka w sypialni, czyli tam, gdzie człowiek powinien się relaksować. Jeśli nie chcesz, aby miejsce wypoczynku kojarzyło się z pracą, możesz zaaranżować niewielki gabinet w salonie.

Biurko z wygodnym fotelem nie powinno zająć dużo miejsca, a przestrzeń do pracy można łatwo odgrodzić od reszty salonu – np. regałem z książkami, postawionym za plecami fotela.

Stanowisko pracy a ergonomia

Podstawą wygodnego stanowiska pracy copywritera jest zastosowanie się do zasad ergonomii. Tylko dzięki temu będziesz w stanie pracować przez wiele godzin bez uczucia dyskomfortu.

Pamiętaj przede wszystkim o:

  • fotelu wyposażonym w kółka, wygodne siedzisko, duże i regulowane oparcie oraz podłokietniki;
  • biurku posiadającym odpowiednią wysokość oraz możliwie jak największy blat;
  • klawiaturze leżącej płasko oraz specjalnej podstawce pod nadgarstki, dzięki której utrzymasz swoje dłonie we właściwej pozycji i na optymalnej wysokości;
  • jasnym monitorze z funkcją regulacji nachylenia (jego górna krawędź powinna znajdować się nieco poniżej linii wzroku, byś mógł swobodnie widzieć środek ekranu);
  • odpowiedniej przestrzeni pod biurkiem, która umożliwi Ci wyprostowanie nóg.

W przypadku korzystania z laptopa nie zapomnij o podłączeniu myszki, która zapewni Ci większy komfort pracy.

Urządzasz stanowisko pracy w domu? Odpowiedz sobie na kilka pytań!

To oczywiście nie wszystkie aspekty, na które warto zwrócić uwagę, przygotowując stanowisko pracy copywritera. Warto jeszcze odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań, dzięki którym uzyskasz komfort i będziesz mógł realizować swoje zadania z maksymalną wydajnością.

Gdzie postawić biurko?

Najlepiej bokiem lub przodem do okna i tak, aby widzieć drzwi wejściowe. Dzięki temu z jednej strony zadbasz o swoją koncentrację, a z drugiej unikniesz poczucia niepewności (nikt nie lubi, gdy zagląda mu się przez ramię). Zrezygnuj z umieszczenia biurka tyłem do okna (promienie słoneczne skutecznie utrudnią Ci pracę).

Ustawiając biurko przodem do okna, możesz robić sobie krótkie przerwy i patrzeć np. na zielone drzewa za oknem (to bardzo uspokajająca praktyka podczas pracy). Jeśli jednak w pomieszczeniu jest bardzo duże nasłonecznienie, zastanów się nad ustawieniem biurka bokiem lub korzystaj z rolet zacieniających.

Jak znaleźć miejsce dla niezbędnych akcesoriów?

Jeżeli nie dysponujesz dużą przestrzenią, a chcesz mieć dostęp do artykułów piśmienniczych, książek czy innych przydatnych dodatków, zamontuj na ścianie niewielkie półki. Możesz również wybrać biurko z szufladami albo zaopatrzyć się w pojemniki do przechowywania, dzięki którym odpowiednio uporządkujesz swoje stanowisko pracy.

Pamiętaj – zaaranżuj je w taki sposób, by mieć wszystkie niezbędne akcesoria na wyciągnięcie ręki.

Jakie oświetlenie wybrać?

Przede wszystkim to naturalne. Dostęp do promieni słonecznych zapewni Ci najwyższy komfort pracy za dnia. Po zmroku natomiast najlepiej sprawdzą się regulowane lampki biurkowe wyposażone w żarówki o mocy około 60 W i jasności 400-500 lumenów. Generowane przez nie światło nie nadwyręży Twoich oczu i będzie doskonale imitowało to naturalne.

Stanowisko pracy copywritera powinno być Twoim azylem, który zapewni Ci spokój, pozwoli skupić się na codziennych obowiązkach i da Ci komfort. Szukaj więc inspiracji, eksperymentuj i pamiętaj o tym, by stawiać na wysokiej klasy fotele czy krzesła. Szukanie oszczędności w tym wypadku zdecydowanie nie jest wskazane.

Co z dekoracjami?

Nie zapominaj o nich! Zdjęcia z bliskimi osobami pozwolą Ci spersonalizować przestrzeń, zawieszona na ścianie tablica z kalendarzem, ulubionymi grafikami czy hasłami motywacyjnymi pomoże Ci pracować efektywniej, a rośliny rozładują stres i dadzą odpocząć Twoim oczom.

Podsumowanie

  • Zorganizuj stanowisko pracy copywritera w osobnym pokoju, a jeżeli nie jest to możliwe, wybierz spokojne i rzadziej wykorzystywane pomieszczenie.
  • Zadbaj o ergonomię pracy, wybierając odpowiednie biurko, fotel i sprzęt, co pozwoli Ci zyskać maksymalny komfort.
  • Ustaw biurko tak, aby promienie słoneczne nie utrudniały Ci pracy i by fotel nie był zwrócony tyłem do drzwi.
  • W przypadku niewielkiej przestrzeni zamontuj na ścianach półki, które umożliwią przechowywanie niezbędnych akcesoriów.
  • Postaw na naturalne oświetlenie i nie zapominaj o dekoracjach, które pozwolą Ci stworzyć wygodną oraz spersonalizowaną przestrzeń do pracy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

01.04.2023 Porady & Ciekawostki
31.03.2023 Content Marketing
30.03.2023 Marketing
29.03.2023 Copywriting
28.03.2023 Korekta & Redakcja
27.03.2023 Porady & Ciekawostki
25.03.2023 Copywriting
24.03.2023 Korekta & Redakcja
23.03.2023 Content Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu