Content editor – czym się zajmuje i ile zarabia?

W ogłoszeniach o pracę coraz częściej widnieje stanowisko content editora. W przeważającej mierze dotyczy działalności w środowisku anglojęzycznym, choć zdarza się, że i polscy pracodawcy szukają edytorów treści. Kim dokładnie jest content editor, jakie ma obowiązki i na jakie zarobki może liczyć? Sprawdźmy!
Kim jest content editor?
Content editor to osoba odpowiedzialna za edycję i dostosowanie treści – zarówno tekstowych, jak i wizualnych.
Najczęściej pracuje z materiałami, które przeszły już wstępną korektę, jednak nadal wymagają dopracowania – zarówno pod kątem językowym, jak i zgodności z wytycznymi marki. Rolą edytora treści jest więc nie tylko eliminowanie błędów, ale też nadawanie przekazowi odpowiedniego tonu, klarowności i atrakcyjnej formy.
Content editor pracuje z różnymi formatami – od treści internetowych po materiały drukowane. Często bierze udział w opracowywaniu contentu na potrzeby komunikacji wewnętrznej firmy, gdzie liczy się przede wszystkim spójność i jasność przekazu.
Czym zajmuje się content editor?
Content editor to stanowisko wciąż relatywnie nowe w polskim środowisku pracy. Jego zadania w dużej mierze pokrywają się z obowiązkami content creatora, a w pewnym stopniu nawet content managera (w szczególności w zakresie współpracy z podwykonawcami). Zakres działań jest dość szeroki i zależy tak naprawdę od specyfiki danej branży.
W codziennej pracy edytor treści może zajmować się korektą, edycją tekstów, a także dbaniem o ich przejrzystość i atrakcyjność wizualną. Poza tym pracodawcy często wymagają znajomości zasad SEO oraz obsługi systemów zarządzania treścią. Obowiązkiem edytora contentu może być też wdrażanie linkowania wewnętrznego lub tworzenie infografik obrazujących poszczególne zagadnienia.
Najczęściej spotykane obowiązki content editora to m.in.:
- edycja tekstów zarówno pod kątem stylistycznym, jak i merytorycznym;
- prowadzenie kalendarza publikacji oraz dystrybucja treści;
- ścisła współpraca z redaktorami, grafikami i marketerami;
- dbałość o oprawę wizualną treści;
- wyszukiwanie zdjęć i tworzenie grafik;
- monitorowanie ruchu i zaangażowania użytkowników;
- dbałość o spójność komunikacji ze strategią i językiem marki.
Przeczytaj również
Jakie trzeba mieć kompetencje, aby zostać content editorem?
Praca w charakterze content editora wymaga dbałości o wiele różnych aspektów generowanego contentu. Z tego względu osoba aspirująca o to stanowisko powinna być przede wszystkim skrupulatna, komunikatywna, a także znać się na marketingu.
Do kluczowych kompetencji content editora należą:
- doskonała znajomość ortografii i interpunkcji;
- umiejętność pisania i redagowania tekstów;
- wiedza marketingowa, zwłaszcza w kontekście komunikacji;
- znajomość narzędzi analitycznych;
- wiedza z zakresu DTP (przygotowania materiałów do druku);
- zdolność do pracy wielozadaniowej;
- znajomość zasad SEO.
Ile zarabia content editor?
Podobnie jak w przypadku innych zawodów związanych z zarządzaniem treścią, zarobki osoby pracującej jako edytor treści różnią się i są zależne od wykonywanych obowiązków. Średnie wynagrodzenie wynosi jednak od 6000 do 9000 zł brutto.
Na wysokość pensji wpływa kilka czynników – przede wszystkim poziom doświadczenia, znajomość języków obcych, specjalizacja, a także rodzaj zatrudnienia (umowa o pracę, zlecenie czy współpraca B2B). Edytorzy z większym stażem, pracujący w międzynarodowym środowisku, mogą liczyć na zarobki rzędu 10000–13000 zł brutto, a nawet wyższe.
Podsumowanie
- Content editor to osoba zajmująca się zarówno edycją tekstu, jak i wszelkich innych form contentu.
- Głównym zadaniem osoby zatrudnionej na tym stanowisku jest dbałość o atrakcyjność i spójność komunikatów z założeniami marki.
- Obowiązki edytorów treści są bardzo zróżnicowane i zależą od wymagań danej branży lub firmy.
- Content editor często wykonuje zadania pokrywające się z takimi profesjami jak content manager czy content creator.
- W tym zawodzie szczególnie pożądane są osoby komunikatywne, dbające o szczegóły i takie, które posiadają wiedzę marketingową.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz