5 najważniejszych elementów strony internetowej copywritera

Spis Treści:

Strona internetowa to Twoja najlepsza wizytówka w sieci. Dlatego warto zaangażować się w proces jej tworzenia i zadbać o każdy, nawet najdrobniejszy i z pozoru nic nieznaczący element. Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z content marketingiem albo chcesz udoskonalić swoją witrynę, sprawdź, co powinna zawierać strona internetowa copywritera.

Strona internetowa copywritera

Oto 5 fundamentów, na których zbudujesz swój sukces.

Zakładka „O mnie”

Strona internetowa copywritera powinna zawierać nie tylko ofertę czy opisy usług. Są one oczywiście bardzo istotne, jednak o wiele ważniejszym elementem jest podstrona „O mnie”.

Dzięki niej skrócisz dystans między Tobą a potencjalnym klientem i pokażesz mu, dlaczego to właśnie Ty jesteś osobą, z którą powinien nawiązać współpracę.

Co powinna zawierać taka zakładka? Przede wszystkim:

  • krótką informację o Tobie – nie tylko w kontekście świadczonych usług, lecz także zainteresowań czy pasji;
  • opis Twojego doświadczenia, umiejętności i sukcesów – możesz zastosować storytelling, który pozwoli Ci opowiedzieć potencjalnemu klientowi angażującą historię;
  • informację o specjalizacji – warto powiedzieć potencjalnemu klientowi, w czym czujesz się najlepiej i jakie korzyści zyska on po nawiązaniu z Tobą współpracy.

Pamiętaj, by tworząc zakładkę „O mnie” na stronę internetową copywritera, pisać językiem prostym i zrozumiałym, ale nie banalnym. W końcu należysz do wąskiego grona specjalistów malujących obrazy słowem, w związku z czym powinieneś swoimi treściami zainteresować, przyciągnąć uwagę i zaciekawić. Nie skupiaj się przy tym wyłącznie na sobie, ale również na kliencie, a mówiąc konkretnie – korzyściach, jakie jesteś w stanie mu zapewnić.

Aby zwiększyć skuteczność przekazu, na podstronie „O mnie” (oraz w innych zakładkach) warto stosować CTA (call to action). Dzięki tej prostej metodzie możesz zachęcić odbiorcę do kontaktu („Napisz”, „Zadzwoń”, „Zamów tekst”), sprawdzenia portfolio („Zobacz moje realizacje”, „Sprawdź moje teksty”) albo wizyty na blogu („Dowiedz się więcej”, „Sprawdź mój blog”).

Portfolio

Portfolio jest jednym z najważniejszych elementów strony internetowej copywritera. Dzięki niemu pokażesz potencjalnemu klientowi, że to właśnie Ty jesteś osobą, której szuka.

W portfolio możesz umieścić zarówno pojedyncze teksty, jak i odnośniki do stron, na których opublikowane są stworzone przez Ciebie treści. Wybieraj te najlepsze, które stanowić będą Twoją wizytówkę i potwierdzą, że jesteś ekspertem w dziedzinie copywritingu, a także zadbaj o ich różnorodność – by potencjalny zleceniodawca wiedział, że stać Cię na wiele.

Dopiero zaczynasz copywriterską karierę i brakuje Ci tekstów do portfolio? Stwórz zatem kilka przykładowych artykułów blogowych, opisów produktów czy innych treści i zamieść je w swoim portfolio. Najważniejsze jest to, by klient mógł sprawdzić Twoje pióro oraz przekonać się, że jesteś mistrzem słowa i perswazji.

Współczesne systemy zarządzania treścią, jak WordPress, udostępniają specjalne narzędzia do tworzenia portfolio. Dzięki nim zaprezentujesz swoje prace w efektowny sposób, np. w formie miniaturek kierujących do konkretnej strony internetowej albo tekstu. To ważne, ponieważ oprócz zawartości duży wpływ na skuteczność tej zakładki ma również jej forma wizualna.

Opinie klientów

Najlepszym sposobem na zweryfikowanie umiejętności copywritera jest oczywiście zapoznanie się z jego pracami. Pamiętaj jednak, że wśród Twoich potencjalnych klientów są osoby, które nie mają na to czasu lub chęci.

Dla nich wyznacznikiem jakości świadczonych przez Ciebie usług będą więc opinie, jakie krążą w sieci na Twój temat. Nie każ potencjalnym zleceniodawcom ich szukać – o wiele lepiej zaprezentować je w jednym miejscu!

Duża liczba pozytywnych opinii, w których poprzedni zleceniodawcy podkreślają Twoje umiejętności, terminowość czy przyjazne usposobienie, to absolutny klucz do nawiązywania nowych współpracy. Dzięki nim pokażesz się innym z najlepszej strony i potwierdzisz wszystkie pozytywne informacje na swój temat, jakie umieściłeś w zakładce „O mnie”.

Jak pozyskiwać opinie na stronę internetową copywritera? Najlepiej poprzez skontaktowanie się z osobami i firmami, dla których tworzyłeś content. Nie bój się o nie poprosić – jeżeli współpraca przebiegała prawidłowo, nie powinno być problemu z jej pozyskaniem. Tym bardziej, że jeśli umieścisz przy niej odnośnik prowadzący do strony klienta, zyska on dodatkowy link zewnętrzny, który pomoże w procesie pozycjonowania jego witryny.

Blog

Blog na stronie internetowej copywritera pełni trzy podstawowe funkcje:

  • potwierdza Twoje umiejętności;
  • przyciąga i angażuje odbiorców;
  • zachęca do skorzystania z usług.

Co więcej, umieszczając na nim eksperckie i odpowiednio zoptymalizowane artykuły, zyskasz ogromne wsparcie w pozycjonowaniu swojej witryny.

Na blogu możesz pisać o wszystkim, co związane z copywritingiem, content marketingiem, a nawet SEO czy innymi metodami promowania stron internetowych. Dzięki temu pokażesz innym, że jesteś ekspertem w dziedzinie marketingu i warto Ci zaufać.

Tworzenie artykułów blogowych jest niezwykle rozwojowe, ponieważ dzięki temu pogłębiasz swoją wiedzę, którą możesz później wykorzystać w celu tworzenia jeszcze lepszych treści lub ich promowania.

Formularz kontaktowy

Część Twoich potencjalnych klientów preferuje kontakt telefoniczny, a inni wolą prowadzić komunikację opartą na mailach. Twoim zadaniem jest więc udostępnienie odbiorcom niezbędnych danych kontaktowych – najlepiej w widocznym miejscu (np. w górnej części witryny). Warto również wyróżnić numer telefonu czy adres e-mail innym kolorem lub większą czcionką.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również umieszczenie na stronie internetowej copywritera prostego formularza kontaktowego. Umożliwia to większość systemów zarządzania treścią, a także sporo współpracujących z nimi wtyczek. Taki formularz, składający się z zaledwie trzech elementów (pola nadawcy, tematu i treści), znacznie ułatwia życie użytkownikom Twojej strony, co może mieć pozytywny wpływ na konwersje.

Podsumowanie

  • Strona internetowa copywritera to Twoja najlepsza wizytówka, więc skorzystaj z jej możliwości i stwórz atrakcyjną zakładkę „O mnie”.
  • Chcąc zaprezentować potencjalnym klientom swoje umiejętności, warto umieścić na stronie portfolio ze swoimi najlepszymi pracami.
  • Opinie klientów to znakomity sposób na weryfikację jakości usług. Zdobywaj je i umieszczaj na stronie, co pozwoli Ci pozyskać więcej klientów.
  • Prowadzenie bloga polecane jest wszystkim copywriterom, którzy chcą budować pozycję ekspertów, przyciągać klientów oraz dbać o SEO.
  • Bardzo ważnym elementem każdej strony internetowej copywritera są dobrze widoczne dane kontaktowe i prosty formularz kontaktowy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu