Copywriting na świecie – w jakich krajach jest popularny?

Spis Treści:

Copywriting zyskuje na popularności, a skala tego zjawiska zależy od danego kraju. Sprawdźmy więc, w których regionach tworzenie treści rozwija się najszybciej.

Popularność copywritingu w skali globalnej

W ciągu ostatniego roku fraza „copywriting” była wyszukiwana w Google prawie 5,5 mln razy. Od 2016 roku występuje wyraźny trend wzrostowy.

Frazy wyszukują nie tylko przedsiębiorcy, którzy potrzebują tekstów, ale także ludzie szukający zarobku w tej branży. Copywriting na całym świecie stał się okazją do rozpoczęcia pracy zdalnej.

Copywriting na świecie

W jakich krajach copywriting cieszy się największą popularnością? Odpowiedź ilustruje poniższa grafika:

Copywriting na świecie - mapa Google Trends.

Afryka

Na światowym tle zaskakującą aktywnością wyróżnia się Afryka, w tym przede wszystkim: Nigeria, Kenia i Republika Południowej Afryki. Kraje te cechują się dość wysoką dynamiką PKB oraz notorycznym wzrostem dostępu do Internetu.

W tych rejonach zainteresowanie copywritingiem wynika głównie z chęci znalezienia pracy. Wbrew pozorom, tamtejsza ludność dość dobrze porusza się w sieci – tworzą strony internetowe, które nie odbiegają od standardów europejskich. Ponadto sprawnie posługują się językiem angielskim. Te czynniki sprawiają, że copywriting w Afryce cechuje się wysokim potencjałem wzrostowym.

Azja

W Azji główne ośrodki copywritingu skupiają się w państwach wyspiarskich (Malezja, Filipiny, Indonezja), a także na subkontynencie indyjskim (Indie, Pakistan, Bangladesz i Nepal). W tym drugim rejonie jeszcze większym zainteresowaniem cechuje się content writing, który – biorąc pod uwagę liczbę wyszukiwań – przewyższa copywriting ponad dwukrotnie. Jest to zjawisko, które nie ma odzwierciedlenia w innych częściach globu.

Wysokie zainteresowanie copywritingiem w tych częściach Azji również wynika z rozwoju technologicznego. Przykładowo, w 2018 roku w samych Indiach 20% ludności miało dostęp do Internetu. Rok później liczba ta wynosiła już 40% i wciąż dynamicznie rośnie.

Zainteresowanie copywritingiem w tych rejonach ma też drugą przyczynę – dużą populację. Liczba mieszkańców mówi sama za siebie:

  • Indie – 1,38 mld,
  • Indonezja – 273 mln,
  • Pakistan – 221 mln,
  • Bangladesz – 164 mln,
  • Filipiny – 109 mln.

Zaznaczmy, że z dużym prawdopodobieństwem również Chiny przejawiają wysokie zainteresowanie tworzeniem treści. Niestety te dane nie są dostępne w Google, gdyż funkcjonuje tam wyszukiwarka Baidu.

Europa

Zainteresowanie copywritingiem w Europie jest względnie wyważone. Nie występują wyraźne ośrodki aktywności, choć lekką inicjatywę przejawia Wielka Brytania, jako kraj o bogatej tradycji pisarskiej. Wyróżniają się także: Polska, Czechy, Rumunia i Serbia.

Niemniej znamiennym jest, że Zjednoczone Królestwo zajmuje dopiero 15 miejsce w skali globalnej. To oznacza, że zainteresowanie copywritingiem koncentruje się głownie na południowym wschodzie, a nie w zachodnich metropoliach, co podpowiadałaby intuicja.

Australia

Zainteresowanie copywritingiem na kontynencie australijskim jest umiarkowane. Australia zajmuje 18 miejsce, a Nowa Zelandia – 29. Każdego miesiąca frazę „copywriter” wyszukuje ok. 8 000 osób.

Ameryka Północna

Zainteresowanie copywritingiem w Ameryce Północnej nie wyróżnia się niczym szczególnym. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych fraza jest wyszukiwana prawie 50 000 razy, jednak w przeliczeniu na liczbę mieszkańców aktywność jest niemal trzykrotnie niższa niż w Polsce.

Ameryka Południowa

Na tle krajów latynoskich wyróżnia się Brazylia, jako największe skupisko ludności na kontynencie. Niemal 220-milionowe państwo wyszukuje frazę „copywriting” 74 000 razy miesięczne.

Podsumowanie

  • Pomimo regionalnych zróżnicowań, copywriting zyskuje popularność na całym świecie, rozwijając się w tempie 20% rocznie.
  • Największe zainteresowanie przejawia wschodnia Azja, którą cechuje ponadto dynamiczny trend wzrostowy.
  • Za rozwój copywritingu odpowiada wiele czynników, takich jak przedsiębiorczość cyfrowa czy coraz powszechniejszy dostęp do Internetu, zatem w kolejnych latach możemy spodziewać się dalszego, nieprzerwanego wzrostu.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

26.07.2024 Porady & Ciekawostki
25.07.2024 E-commerce
24.07.2024 Marketing
23.07.2024 Marketing
22.07.2024 Copywriting
22.07.2024 Porady & Ciekawostki
19.07.2024 Korekta & Redakcja
18.07.2024 Marketing
17.07.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu