Dodawanie zdjęć do artykułów blogowych – zrób to poprawnie!

Spis Treści:

Blog ma nieco wspólnego z randką – i tu, i tu liczy się pierwsze wrażenie. Artykuł bez zdjęcia wygląda na suchy blok tekstu, jak też jest w istocie. Z tego względu warto zadbać o grafikę, która przyciągnie oko i zachęci do lektury. Poniższy poradnik omawia prawidłowe dodawanie zdjęć do artykułów, dzięki któremu zwiększysz atrakcyjność bloga, jednocześnie nie spowalniając strony. Tak, to możliwe – zatem przeczytaj poniższy tekst!

Skąd czerpać zdjęcia do artykułów blogowych?

W Internecie funkcjonuje wiele portali, które oferują darmowe pobieranie i wykorzystywanie zdjęć do celów komercyjnych.

Co prawda część z nich wymaga przypisów licencji, lecz niektóre umożliwiają dodanie zdjęcia nawet bez żadnej wzmianki o autorze. Pierwszy typ reprezentuje m.in Foter, a drugi – Pixabay.

Po wpisaniu w wyszukiwarkę danej tematyki wyświetli się mnóstwo grafik, które można zastosować do swoich artykułów. Nie zabraknie zdjęć dotyczących zwierząt, biznesu, a nawet bardziej niszowych zagadnień, takich jak np. copywriting.

Jaki rozmiar zdjęcia pobrać?

Aby jednak nie spowolnić strony ładowaniem zdjęcia, kluczowa jest odpowiednia rozdzielczość grafiki. Zbyt niska spowoduje słabą jakość, a zbyt wysoka zwiększy czas ładowania się artykułu (co może rzutować nie tylko na komfort czytelnika, ale także na widoczność w wyszukiwarce).

Przykład:

Na większości stron najlepiej wybierać rozmiar M, gdzie szerokość zdjęcia wynosi ok. 1280 px.

Zbyt mała szerokość (najczęściej poniżej 1000 px) może nie wypełnić dostępnego pola w całości, a zbyt duża zwiększy liczbę detali, co doprowadzi do wspomnianego przed chwilą problemu – długiego czasu ładowania. Pamiętaj, że większość stron blogowych preferuje zdjęcia w poziomie

Pobranie zdjęcia w odpowiedniej rozdzielczości to nie wszystko.

Dobrze dodatkowo „odchudzić” grafikę przez specjalne narzędzia np. TinyJPG, co zmniejszy rozmiar bez straty na jakości.

Prawidłowe dodawanie zdjęć do artykułów na blogu

Po wybraniu, ściągnięciu i odchudzeniu grafiki można przejść do etapu publikacji. Niemal na każdym systemie CMS jest to dziecinnie proste i ogranicza się do kliknięcia „Wybierz obrazek wyróżniający” bądź „Ustaw zdjęcie główne” w edytorze tekstu.

Na tym można zakończyć pracę, jednakże profesjonalnych blogerów interesuje jeszcze jedna kwestia – optymalizacja SEO. Pod kątem grafiki należy uzupełnić tekst alternatywny (jest to treść, która wyświetla się wtedy, gdy przeglądarka z różnych przyczyn nie załaduje obrazka) umieszczając w nim frazę kluczową.

Sam tytuł zdjęcia również można ograniczyć do frazy kluczowej, gdyż przeważnie do niej odnosi się grafika. Prawidłowe skonfigurowanie tekstu alternatywnego zwiększa widoczność artykułu w wyszukiwarce, a dokładniej w segmencie Google Grafika.

Na obecnym etapie artykuł posiada już atrakcyjne zdjęcie wyróżniające, które jest dodatkowo lepiej pozycjonowane. Jednakże czy na jednej grafice kończy się nasza praca?

Ile zdjęć do artykułu dodać?

Wiemy już, że zdjęcie główne jest niemal obowiązkiem, gdyż zachęca do lektury i generuje większą ilość czytelników. Decyzja, czy dodać dodatkowe obrazki do artykułu, zależy od tematu, specyfiki i długości samego tekstu.

Nie ulega wątpliwości, że dodatkowe zdjęcia czynią treść atrakcyjniejszą, a także mogą poprawić pozycje w wyszukiwarce.

Wynika to z faktu, że rozbijane są bloki tekstu, zwiększając tym samym przejrzystość i czytelność artykułu. Ponadto infografiki to świetny sposób, by poprawić jakość przekazu merytorycznego, a także zwiększyć uznanie w oczach odbiorcy.

Minusem jest oczywiście zwiększony nakład pracy nad wpisem blogowym, dlatego optymalna decyzja dotycząca ilości grafik pozostaje elastyczna.

Podsumowanie

  • Po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, jak dodawać zdjęcia do artykułów i przede wszystkim – jak robić to w sposób poprawny.
  • Pozostaje więc zgłębić jeszcze kilka innych aspektów dotyczących formatowania, takich jak dodawanie nagłówków czy linkowanie wewnętrzne.
  • Każde takie działanie przeprowadzone w odpowiedni sposób znacząco zwiększa profesjonalny odbiór artykułu, a także efekty biznesowe, jakie z niego wynikają.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu