Narzędzia content marketingu – jak ułatwić sobie pracę?
Chcesz, aby content marketing, który tworzysz, był wartościowy, a Twoje treści nie trafiały od razu do wirtualnego kosza, ale były przydatne dla potencjalnych klientów? Musisz zatem wiedzieć, jak przyciągnąć uwagę odbiorcy, który może stać się Twoim klientem i przekuć ją w konwersję. O dobry content marketing możesz dziś zadbać za pomocą wielu przydatnych narzędzi. Dowiedz się, jak i za pomocą czego sprawić, aby miał on wielką moc i pozytywnie wpływał na Twój biznes w postaci zwiększonej sprzedaży.
Dlaczego dobry content marketing jest tak ważny?
Tworzenie wartościowych treści może być dobrym początkiem efektu domina, na którego końcu czeka Cię sprzedaż. Uda Ci się ją osiągnąć, jeśli będziesz pamiętał o kilku zasadach. Poprzez content marketing możesz trafić do klienta, zbliżyć się do niego i nawiązać z nim więź.
Co się zalicza do content marketingu? To nie tylko słowo pisane w postaci e-maili, newsletterów, postów w social mediach, artykułów blogowych, ale także prezentacje multimedialne, zdjęcia, podcasty, wideo czy webinarium.
Jak widzisz, masz dziś wiele dróg, którymi możesz dotrzeć do odbiorcy. Łatwo jednak się w tym wszystkim pogubić i zacząć przekazywać potencjalnemu klientowi mało merytorycznych treści, a dużo ogólnych wiadomości, których nie potrzebuje i nie ma czasu oraz ochoty czytać.
Przeczytaj również
Skąd zatem masz wiedzieć, czego chce Twój klient? Jak być o krok przed nim i na wyciągnięcie ręki zaoferować to, czego w danym momencie potrzebuje? Pomogą Ci w tym właśnie narzędzia content marketingu, które potrafią znacząco ułatwić pracę.
Cenne narzędzia content marketingu
Tworzenie treści to jedno. Jednak tworzenie dobrych i wartościowych treści to zupełnie osobny temat. Internet codziennie zalewa fala przeróżnych artykułów mniej lub bardziej eksperckich, porad i wiadomości na każdy temat. Aby to, co wrzucasz do sieci, było wartościowe i przydatne dla Twoich potencjalnych klientów, warto wykorzystać podstawowe narzędzia do content marketingu, które ułatwiają cały proces. Sprawdź, co może Ci się przydać na konkretnych etapach tworzenia treści.
O czym pisać?
Dobry temat to pierwszy krok do napisania wartościowego tekstu. Aby zainteresować odbiorcę, musisz wiedzieć, które zagadnienia będą dla niego pożądane i wzbudzą jego ciekawość. Możesz spróbować wejść w jego buty i przez chwilę zastanowić się, o czym Ty będąc na jego miejscu, chciałbyś przeczytać. Możesz także przestać wróżyć niczym ze szklanej kuli i skorzystać z narzędzia stworzonego do tego celu.
- Google Trends – podpowie Ci, co jest aktualnie popularne w sieci i jakie zapytania wpisują użytkownicy Internetu do wyszukiwarki. Wiedząc, czego szukają, będziesz mógł im to łatwiej sprzedać. Proste! Google Trends ułatwia porównywanie danych na wykresie. W prosty też sposób posortujesz sobie dane za pomocą wybranej kategorii czy lokalizacji. Warto wiedzieć, co aktualnie piszczy w sieci i wykorzystać to pomocne narzędzie.
Kiedy chcesz być zauważalny w sieci, musisz także istnieć w mediach społecznościowych. Dziś to one generują dla sprzedawców znaczną część zysków. Dzięki nim możesz także wejść z klientem w bliższą relację, niż ma to miejsce w Twoim sklepie on-line. Z czego warto skorzystać?
- Buzzsumo – jest pomocnym narzędziem do content marketingu, które ułatwi Ci śledzenie trendów w social mediach. Dzięki temu programowi będziesz mógł sprawdzić, na co akurat panuje moda w mediach społecznościowych i jakie treści są poszukiwane oraz najbardziej popularne. Kiedy będziesz wiedział, jakie tematy budzą największe zainteresowanie, łatwo dopasujesz do nich swoją kampanię content marketingową.
Jak gromadzić informacje?
Dobry i konkretny research to podstawa wartościowych treści. Im lepiej przygotujesz się do tematu, tym swobodniej przyjdzie Ci samo pisanie. Na przydatne informacje możesz natknąć się dosłownie wszędzie, dlatego dobrze jest mieć pod ręką wirtualny notatnik, który pomoże Ci gromadzić przydatne linki, zapisywać potrzebne informacje, wybrane cytaty lub Twoje pomysły, które mogą wpaść Ci do głowy w najmniej odpowiednim momencie. Spisz je, zanim równie szybko się ulotnią! Co Ci w tym pomoże?
- Scoop.it! – korzystaj z niego, kiedy zechcesz trzymać zgromadzone wiadomości w jednym miejscu. Jego dużą zaletą jest możliwość wyszukiwania podobnych tematów z zakresu, który możesz sam określić. Uporządkuj swoje poszukiwania i zapisuj treści w łatwy sposób w jednym miejscu. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz pewien, że nic Ci nie umknie. Warto sobie ułatwiać i porządkować swoją pracę.
- Evernote – pomoże Ci zapisywać Twoje pomysły w jednym miejscu. Działa na wszystkich Twoich urządzeniach. Zapiszesz w nim zrzuty z ekranu, pliki PDF oraz wszelkie interesujące Cię artykuły, które potem łatwo odtworzysz. W wersji premium, która jest dodatkowo płatna, masz do dyspozycji więcej udogodnień i możesz korzystać ze swoich notatek, nawet gdy będziesz poza dostępem do sieci! Dzięki Evernote będziesz mógł prowadzić bardziej uporządkowane życie zawodowe. Śmiało możesz go wykorzystać także do zapisywania domowych obowiązków.
Tworzenie bezbłędnych treści
Pamiętaj, że to, co zamieszczasz na swojej stronie, portalach społecznościowych czy w newsletterach do klientów jest Twoją wizytówką. Nie możesz sobie więc pozwolić na literówki, błędy interpunkcyjne czy językowe, nie wspominając już o ortograficznych, które w pracy copywritera rażą niczym sztuczne ognie w sylwestra. Dlatego przed dystrybucją treści warto zweryfikować swój tekst w programach sprawdzających błędy.
- LanguageTool – pozwoli wychwycić Ci wszystkie błędy w tekście. Możesz bezpośrednio w programie otworzyć dokument w Wordzie, skopiować wybrany fragment lub cały tekst i umieścić go bezpośrednio programie. Dodatkowo zliczy on ilość słów i znaków w tekście, co jest przydatne podczas pisania artykułów o konkretnej długości.
- Ortograf.pl – to kolejny przykład programu, który pomoże Ci wyeliminować błędy wszelkiego rodzaju. Dodatkowo oprócz tekstów w języku polskim program obsługuje 28 innych języków! Jest to bardzo przydatne narzędzie, kiedy na komputerze czy tablecie nie masz zainstalowanego edytora tekstów. Pamiętaj jednak, że tego typu programy działają na zasadzie algorytmów i nigdy nie możesz mieć 100% pewności, czy wszystkie błędy zostaną wyłapane, więc nadal pozostań czujny.
Udostępnianie treści
Kiedy wiesz już, na jaki temat pisać, zrobiłeś konkretny research oraz zebrałeś konkretne informacje i potrafisz je uporządkować, aby mogły Ci dobrze posłużyć – po skończonym artykule czy poście na media społecznościowe – czas na opublikowanie go w sieci!
Co zrobić, kiedy posiadasz konta na różnych portalach społecznościowych, a chciałbyś jednak zaoszczędzić czas na publikowaniu postów na każdym z nich?
- Buffer.com – dzięki zalogowaniu się w jednym miejscu i podpięciu portali społecznościowych, z których korzystasz, możesz w łatwy sposób zamieścić na nich wspólny post, pracując tylko na jednej witrynie. Pozwoli Ci to znacznie zaoszczędzić czas.
- FreshMail – dystrybucja treści to także skuteczny mailing. Polski program FreshMail, dzięki prostocie wykonania i intuicyjnemu sposobowi obsługiwania go, pomoże Ci w przygotowaniu skutecznej kampanii mailingowej dla Twoich klientów. Do wyboru masz gotowe szablony i narzędzia do ich edycji. Co ważne, na koniec aplikacja umożliwia Ci śledzenie efektów własnych działań, dzięki przygotowanym dla Ciebie raportom.
Analiza opublikowanych treści
Stworzenie wartościowych treści i opublikowanie ich w sieci to nie wszystko. Pamiętaj, że teksty, które wrzuciłeś do Internetu, należy później analizować. Jak inaczej miałbyś wiedzieć, czy Twoje pomysły i to, co tworzysz, trafia do potencjalnych klientów? Sprawdź jakie narzędzia content marketingu Ci w tym pomogą.
- Google Analytics – nie możesz bazować tylko na swojej subiektywnej opinii, ponieważ to, co dla Ciebie może być atrakcyjne, nie musi wcale tak oddziaływać na Twojego czytelnika. Dlatego warto badać efektywność swoich wpisów, w czym pomoże Ci właśnie Google Anatytics. Dzięki niemu będziesz wiedział, kto odwiedza Twój profil, jakiej jest płci i z jakiego urządzenia korzysta. Możesz sprawdzić ile odsłon ma Twoja witryna i jak długo użytkownik na niej spędził. Z tego typu danych łatwo wywnioskujesz, czy potencjalny klient zapoznał się z treściami na Twojej stronie, czy uciekł z niej czym prędzej.
- Brand24 – jest przydatnym narzędziem content marketingu, który w łatwy i szybki sposób pozwoli zweryfikować Ci wszelkie wzmianki, które pojawią się na temat Twojej firmy w sieci. Wystarczy, że określisz słowa kluczowe, a otrzymasz listę źródeł, w których była o Tobie mowa.
Podsumowanie
- Lista narzędzi content marketingu cały czas się rozbudowuje. Dzięki temu łatwo wybierzesz rozwiązania, które mogą ułatwić Ci codzienną pracę. Pamiętaj, że są to jednak tylko aplikacje i programy, które nie zastąpią treści, jakie wychodzą spod Twojej klawiatury.
- Pisząc pod SEO, zamieszczaj frazy kluczowe, które są niezbędne, aby Twoja witryna została zauważona. Pamiętaj jednak, że w dobie wszelkich udogodnień i masy programów oraz aplikacji nadal tworzysz teksty przede wszystkim dla ludzi, więc nie zapominaj o przemyceniu do nich cząstki siebie.
- Czasem pomoże Ci to nawiązać dużo lepszy kontakt z potencjalnym klientem niż długa analiza słów kluczowych i pisanie na najbardziej chodliwe w sieci tematy. Zachowaj równowagę w swoich działaniach.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz